Friday, September 30, 2011

Imej Yang Paling Saya Benci

Inilah imej sengih yang benci untuk dilihat. Menyampah sungguh!


The London Riots 1381

The London Riots 1381: The blood-soaked uprising which changed the face of England forever


By PROFESSOR JOHN GILLINGHAM

12:10 PM on 30th September 2011


They make for a rag-tag army. One of them is an elderly shepherd armed with nothing more deadly than his crook, another is a young boy who clings for protection to the drum with which he has bravely set the pace of their advance.

Nearby, a fierce-looking youth is spattered with blood from the severed head he carries on top of a long pole.


Others brandish the flaming torches with which they have set London ablaze, and in front of them stands a thick-set brute, his face glistening with sweat from the battles recently won and his sword drawn ready for those that lie ahead.




































Nak copy & paste article ni agak panjang. Jadi bacalah di sini

Thursday, September 29, 2011

Kenapa Pula Minta Dengan Kerajaan Malaysia ?

Ini komen saya di blog Ayid

Assalamu alaikum Ayid

Sepatutnya si Baghal ni minta dari kerajaan British. Sebab arwah bapa dia kerja (Anjing) dengan kerajaan British.

Apa kene mengena pula dengan kerajaan sekarang? Saya secara peribadi tidak akan halalkan duit cukai saya dibayar untuk waris anjing ini!

September 29, 2011 8:56 PM


Waris Individu Yang Telah Menangkap Mat Indera 'Di Batu Pahat Pada Tahun 1952' Dulu, Merayu Perhatian Dan Pembelaan Dari Kerajaan!

KUANTAN, 29 Sept - Salah seorang anak kepada individu yang telah berjaya menangkap "Mat Indera" hari ini tampil mendedahkan kisah sebenar insiden tersebut. Biar pun kini isu Hudud telah menenggelamkan isu kontoversi ini namun ada rahsia besar yang tidak pernah didedahkan kepada media sebelum ini telah berjaya dibongkarkan.

Ramai yang tahu mengenai sejarah perjuangan Mat Indera, terutamanya dalam kes "Tragedi Bukit Kepong" itu.Umum mengetahui bahawa Mat Indera mati digantung oleh British di dipenjara Ayer Molek Johor Bahru. Persoalannya, ramai yang tidak pernah tahu siapakah individu yang telah berjaya menangkap Mat Indera itu. Saparun Sibon, 46, (foto) mendakwa arwah bapanya iaituChe'Sibon @ Tukyo bin Ahmad adalah individu yang bertanggungjawab menangkap Mat Indera selepas berlakunya "Tragedi Bukit Kepong"dulu.

Menurut Saparun, bapanya ketika itu merupakan "Home Guard"yang telah diupah oleh pihak British untuk menangkap Mat Indera. Tangkapan telah berjaya dilakukan pada 14 Oktober 1952 di Kampung Parit Warijo, Sri Medan Baru Pahat Johor.

Atas kejayaan tersebut, ayahnya juga telah dianugerah sijil serta pingat oleh Pesuruhjaya British di Tanah Melayu ketika itu iaitu Janeral Sir Gerald Templer.Malah katanya, selain dari sijil dan pingat terbabit ayahnya juga telah dihadiahkan wang tunai oleh kerajaan British atas kejayaan tersebut. Segala dokumen dan bukti berkaitan telah ditunjukkan bagi mengukuhkan lagi dakwaan beliau ini.

Menurutnya, kisah ayahnya itu selema ini tersimpan dalam lipatan sejarah dan langsung tidak diambil perhatian oleh sesiapa pun sehinggalah isu "Mat Indera" itu timbul bila media yang mengaitkan kononnya Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu itu menyokong "komunis" dalan peristiwa Bukit Kepong yang hangat diperkatakan baru-baru ini.


Bukti kad pengenalan dan surat penghargaan tertera nama Mat Indera
Ini bukti surat penghargaan diterimanya dari Pesuruhjaya Tinggi British

Inilah wajah Mat Indera selepas beliau ditangkap oleh arwah bapanya dulu


Beliau juga mendedahkan arwah ayah dan ibunya telah mengikut arahan pihak atasan untuk menyamar sebagai "tukang masak dan orang suruhan" sehinggalah betul-betul dipercayai oleh Mat Indera."Arwah ayah saya telah membuat kopi bercampur daun kecubung untuk diberi minum kepada kumpulan komunis dibawah pimpinan Mat Indera pada ketika itu. Sehinggalah semuanya pengsan dan pada masa itu jugalah arwah orang tua saya mengambil tangkal yang ada pada Mat Indera sehinggalah dia tersedar dan tidak boleh menghilangkan diri lagi.

Tangkal yang ada pada dirinya telah diambil oleh arwah orang tua saya dan pada masa itu arwah orang tua saya membawa beberapa orang kawan-kawannya untuk menangkap dan mengikat Mat Indera serta kuncu-kuncunya dan diserahkan kepada pihak Kerajaan British di Johor Bahru", kata beliau lagi.

Waris Mohon Kerajaan Mengenang Jasa Bapanya

Menurut beliau lagi, dengan tertangkapnya Mat Indera ketika itu, pihak Kerajaan British telah memberikan hadiah wang tunai sebanyak RM75,000 atas jasa arwah bapanya. "Duit tersebut telah dibahagikan sama rata kepada kesemua anak buah dia dan selepas itu dianugerahkan sijil penghargaan berupa Pingat Jasa Kebaktian (PJK) pada zaman British tapi pingat tu entah hilang ke mana .... sijil yang diserahkan oleh The High Commissioner British iaitu Jeneral Sir Gerald Tampler", katanya. Saparun mendakwa selepas merdeka bapanya telah berhijrah keluar dari Johor.

"Arwah orang tua saya ni ambil keputusan untuk berhijrah keluar daripada Johor memandangkan pada ketika itu maklumlah terlampau bermacam-macam dia dengar cerita", tambah beliau lagi.

Bapanya kemudian telah meninggal dunia dalam usia 73 tahun di negeri orang. Beliau juga mengakui bapanya tidak pernah mendapat apa-apa imbuhan atau kenang jasa daripada pemerintah Kerajaan Malaysia.

"Sehingga beliau meninggal dunia pun tidak pernah ada yang mengenang jasa beliau, sehinggalah sekarang ni saya sebagai pewaris utama beliau merayu pihak kerajaan negeri dan Kerajaan Malaysia atau mana-mana pihak yang berkenaan untuk menghulurkan sumbangan memandangkan isu ini timbul dan sedang hangat diperkatakan", tambahnya lagi.

[Persoalannya sekarang, apakah beliau sebagai pewaris kepada individu yang telah menangkap Mat Indera itu layak menerima pampasan atau bantuan dari Kerajaan Malaysia?. Jika benar, Kerajaan mengatakan Mat Indera itu adalah pengkhianat bangsa kerana bersekongkol dengan komunis untuk menyerang Balai Polis Bukit Kepong itu, maka sudah semestinya arwah ayah Saparun ini boleh dianggap wira. Ini kerana dengan kelicikan beliaulah yang telah menyebabkan Mat Indera ditangkap dan dihukum gantung oleh pihak British. Maka itu, beliau sebagai pewarisnya memang layak mendapat imbuhan yang setimpal daripada Kerajaan Malaysia. Jika nasib beliau tidak di beri perhatian oleh kerajaan, bermakna jasa-jasa arwah ayahnya itu langsung tidak dihargai sebenarnya. Jika tidak dihargai, ia bermakna Mat Indera adalah pejuang dan bukan arwah ayahnya yang bekerja dengan British. Inilah yang memusykilkan ?].

Tumpang dari blog ayid mohon izin

PAS Mati Pujuk Bila Bertemu DAP!

Dua tiga hari sebelum mesyuarat PR malam tadi saya dah kata di sembang kedai kopi. Selepas mesyuarat nanti, kenyataan perkara Hudud akan dikeluarkan seperti ini "Hudud tidak ada di dalam kerangka persetujuan bersama PR (Buku Jingga). Pelaksanaan Hudud juga perlukan pindaan pada Perlembagaan Persekutuan"

Nampaknya apa yang saya jangka hampir benar bukan?

Demi Kuasa Politik PAS Tunduk Kepada DAP

KUALA LUMPUR — Majlis Pimpinan Pakatan pembangkang tidak akan melaksanakan hukum hudud seperti yang dicadangkan PAS kerana ia tidak menepati dasar bersama, Perlembagaan Persekutuan dan agenda Buku Jingga.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pakatan pembangkang menghormati pendirian PAS dalam hal itu tetapi pada masa yang sama menerima perbezaan pendirian DAP yang menentang pelaksanaannya.

“Kita tak boleh nafikan hak mana-mana pihak untuk mengemukakan pendirian tetapi kita terikat dengan dasar bersama dan Perlembagaan Persekutuan,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat pakatan pembangkang selama tiga jam di sini malam ini.

Turut hadir Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pengerusi DAP, Karpal Singh, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Ketika ditanya sama ada isu hudud akan terus diketepikan pada masa akan datang, Anwar yang juga Penasihat PKR berkata, gabungan itu tidak ada masalah untuk membincangkan tentangnya kerana berpegang pada prinsip demokrasi dan kebebasan bersuara.

Isu hudud dibangkitkan Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum ini yang bercadang untuk melaksanakannya di negeri itu.

Cadangan itu bagaimanapun terus ditentang keras oleh Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh.

Anwar berkata, pakatan pembangkang juga tidak boleh menafikan hak mana-mana pihak untuk mengemukakan pandangan berhubung isu itu.

“Kita mengambil berat pandangan itu dengan serius, mereka (DAP) juga mengkaji dan menghormati (pandangan PAS),” katanya. — BERNAMA - mynewshub

Akibat Gopoh-Gapah

Kenyataan Pengampu?

"Sebagai seorang Muslim yang bertanggungjawab, sepatutnya beliau tidak boleh tidor lena sekiranya beliau tahu maklumat bahawa Najib dan Rosmah berbelanja boros menghabiskan wang rakyat. Sebaliknya, beliau merasa lega jika tiada ejen DS Anwar walaupun mungkin ada kebenaran dari maklumat tersebut. Beliau lebih takut kepada DS Anwar daripada takut hilangnya wang rakyat jauh sekali takut kepada Allah. Tahap `pengampu' Editor Kanan Utusan ini mungkin sudah sampai ke tahap maksima".

MEMANG ADA EJEN DALAM JENTERA KERAJAAN TETAPI BUKAN EJEN ANWAR


Oleh: WFAUZDIN NS

EDITOR Kanan Utusan, Datuk Zaini Hassan mendakwa terdapat `orang-orang Anwar' di dalam jentera kerajaan khususnya di bahagian-bahagian strategik untuk menjatuhkan Najib sebagai PM. Dakwaan beliau ini membuatkan DS Anwar tertawa dan mengucapkan ribuan terima kasih kepada Utusan.

Dalil buat Datuk Zaini beranggapan demikian seperti katanya, "...anda fikirkanlah bagaimanakah kos perbelanjaan lawatan rasmi luar negara YAB PM boleh diperolehi dengan begitu detail, cepat dan pantas oleh pihak pembangkang? "Bagaimanakah juga penerbangan percutian peribadi YAB PM juga boleh diperolehi dengan begitu detail dan cepat oleh pihak pembangkang? Dan banyak lagi contoh-contoh lain. Apakah ia diperolehi dengan mudah jika tidak kerana ada orang dalam yang membocorkan segala maklumat sulit itu?'' (Malaysiakini).

Jika begitulah keadaannya, Utusan sebenarnya mengaku bahawa pengaruh DS Anwar bertambah hebat, jika tidak masakan Ketua Pembangkang ini boleh `menyerapkan' orang-orangnya di dalam jentera kerajaan lebih-lebih lagi di bahagian-bahagian strategik yang tentunya sentiasa diawasi oleh perisik-perisik kerajaan? Ini membuktikan bahawa segala fitnah dan propaganda yang dimainkan oleh media `berlidah Syaitan' ini gagal samasekali untuk menjatuhkan kredibiliti dan imej DS Anwar. Akibat kekecewaan mereka, maka keluarlah kenyataan seperti itu.

Sewajarnya persoalan yang harus ditanya adalah, "benarkah kos perbelanjaan lawatan resmi Najib dan Rosmah serta penerbangan percutian suami isteri ini mencapai jumlah seperti yang didakwa oleh Pembangkang? Benarkah kos senggaraan rumah PM termasuk bil letrik dan air mencapai jumlah puluhan juta ringgit setahun? Benarkah Rosmah mendiami hotel mewah di Dhubai yang bernilai ratusan ribu semalam? Ini yang patut dipersoalkan oleh Datuk Zaini dan ini juga yang perlu dijawab oleh Najib dan Rosmah kalaupun Rosmah tidak mahu menjawab tentang isu cincin 24 Juta itu.

Mengapa yang ditekankan sangat atau yang dirisaukan sangat oleh Datuk Zaini adalah `siapa yang menyalurkan maklumat semua itu"? Datuk Zaini boleh menyebut beliau merasa lega dan boleh tidor lena jika tiada ejen DS Anwar di dalam jentera kerajaan. Katanya, "Jika salah, mungkin saya boleh tidur lena dan bersyukur keadaan itu tidak berlaku, walaupun saya mungkin dipersalahkan kerana menulis sesuatu yang tidak berlaku."

Sebagai seorang Muslim yang bertanggungjawab, sepatutnya beliau tidak boleh tidor lena sekiranya beliau tahu maklumat bahawa Najib dan Rosmah berbelanja boros menghabiskan wang rakyat. Sebaliknya, beliau merasa lega jika tiada ejen DS Anwar walaupun mungkin ada kebenaran dari maklumat tersebut. Beliau lebih takut kepada DS Anwar daripada takut hilangnya wang rakyat jauh sekali takut kepada Allah. Tahap `pengampu' Editor Kanan Utusan ini mungkin sudah sampai ke tahap maksima.

Memang ada lojiknya jika terdapat `ejen' di dalam jentera kerajaan kerana setiap orang Islam adalah `ejen' kepada Allah untuk mencegah yang mungkar. Jika saya berada di dalam kerajaan sekali pun, saya akan dedahkan jika saya tahu ada kemungkaran yang berlaku tetapi bukan kerana Anwar. Tidak dapat dinafikan sekarang ini majoriti kakitangan kerajaan adalah mereka yang tidak mahu bersekongkol dengan sifat rakus Najib dan Rosmah. Justeru itu, tanpa diminta oleh DS Anwar atau Pembangkang maklumat ini sampai juga.

Maka, memang wajarlah DS Anwar merasa lucu dan tertawa dengan dakwaan Datuk Zaini itu. Najib dan Rosmah harus ingat, ejen-ejen ini akan terus bekerja selagi Umno/Bn memerintah kerana rakyat sudah tidak sanggup lagi berputih mata melihat betapa rakusnya hak rakyat dibolot dan dijamu semahu-mahunya oleh dua insan bernama Najib dan Rosmah ini.
/wfauzdin.blogspot.com

Wednesday, September 28, 2011

Bertambah Sekor Lagi Calon Ke Neraka Jahannam!

Kesian..... dia ni. Melayu atau Islam.
Jahanam akidah kerana politik!


Buku Bertemu Ruas

Tuesday, September 27, 2011

Ini Tafsiran Mimpi Uncle Seekers

Bomoh Rosmah?

Salam semua,

Entah kenapa ramalan mimpi kali ini (selasa 27-9-2011) hanya ‘Raden’ (gambar dibawah) Najib dan Rosmah sahaja yang muncul! Wajah Raden & Rosmah muncul 3 kali (sebelum tidur, semasa dan waktu bangun). Disini saya luahkan perasaan ‘kecewa’ dalam artikel kali ini. Harap ianya tidak mengguriskan hati pembaca. Terpulanglah pada anda semua untuk menilai peribadi saya. Harap Maaf...
Daripada hari ini, semua ‘kuasa spiritual’ yang diamalkan, yang diletak dalam kereta, dalam rumah, dalam bilik dan dalam beg tangan, haruman, alat solek dan apa & dimana saja semakin susut dan akan berakhir tidak lama jer lagi.

Semua ‘MEDIUM’ yang sedia ada atau yang terbaru dari bomoh yang terbaik sekalipun dalam dunia ini sudah tidak bermakna lagi kerana‘KUASA DALAMAN’ sudah tepu ibarat belon mengempis!

Jika bomoh lain-lain (tak perlulah sebut nama) berjaya ditumbangkan, ‘KUASA DALAMAN’ yang ada pada Rosmah Mansur juga aku berjayaCANTAS dalam masa tidak sampai 100 hari. Semua ikhtiar ini bukan kuasa aku tetapi ini adalah ‘GERAK’ dariNYA.

Kepada yang rapat dengan Perdana Menteri kita ini, tolong sampaikan amanah saya.

"Daripada hari ini cuba perhatikan gerak-geri Rosmah tanpa beliau sedari. Dia pasti ‘resah’ tak tentu hala. Inilah waktu terbaik untuk anda kalau nak tegur, marah, angkat suara atau apa saja selama ini yang anda takut nak buat. Yang penting..jangan gelojoh sebab ‘KUASA DALAMANNYA’ semakin menipis hari demi hari…dia yang sebenarnya semakin takut tak tentu pasal dengan anda. Kalau dia berani pun hanya ‘acah-acah jer’…"

Kalau apa yang saya cakap ini satu penipuan, boleh angkut saya dan sumbat dalam mana-mana ‘tempat tahanan’ dalam Malaysia.

Lagi satu paling senang camni ajelah, kalau dulu orang sekeliling takut dengan Rosmah tapi sekarang ni orang menyampah dan meluat. Dato Sri cuba buat kajian secara rambang.

Mamat ini yang dikenali sebagai Raden memanggil Rosmah sebagai ‘Kak Ros’. (Dia tak boleh sebut perkataan ‘R’ dengan betul). Pada 16 Jun 2011 (klik) aku dah beri amaran padanya supaya menghentikan semua aktiviti mengarutnya sebagai salah seorang ‘broker paranormal’ tetapi masih buat jugak! Sekarang ni ‘kuasa spritual’ lu dah zero “0”..paham tak… “0”…..Menteri-menteri dan VIP yang lain tak payahlah buang masa dan buang duit minta tolong mamat ni lagi sebab dia dah “0”

Lu tak payahlah mengadu lagi buat muka sedih kat VIP tu!

“Apa salah saya pada Uncle buat saya sebegini…?” (nada indonesia)

Memanglah antara kita tidak pernah berjumpa dan kenal dan lu tak salah apa-apa pun ngan wa tapi lu menyusahkan jutaan rakyat Malaysia dengan ‘MEDIUM’ yang kau supply kat dia orang tu! Kalau tulisan aku ini adalah fitnah, kau saman jer aku ikut lunas undang-undang. Kalau kau bangang tentang undang-undang, kitakan dalam dunia paranormal, apalagi? Carilah yang kat Kalimantan tu kasi jahanam sama aku (kalau bolehlah…) …Ulang sekali lagi..lu dah zero “0”….

Kepada semua pembaca, mohon maaf kalau saya menggunakan kata-kata kasar sebegini sebab memang saya 'tak bagi muka’ pada 'AHLI SPIRITUAL' dan ‘BROKER PARANORMAL’ yang 'supply medium paranormal' pada pemimpin-pemimpin Negara saya untuk ‘menyalahguna kuasa’ demi Negaraku Malaysia yang tercinta. Aku Cuma ada satu Negara saja bukan macam orang lain ada “PR” pelbagai Negara.

Abang...Abang Rahman bukan orang politik. Sebaiknya berkata benar adalah lebih baik walaupun ianya pahit. (klik). Yang mampu kita lakukan sekarang hanya ‘berdoa’ bukannya beri harapan palsu pada pembaca dan peminat. (klik)

Kalau ramalan mimpi ini benar-benar terjadi sekalipun, anggaplah ianya secara kebetulan. Yang pandai mentafsirkan mimpi hanyalah Nabi Yusuf.

CNP dari blog uncle seekers

Hoi Bodoh! Letak Jawatan Pergi Mengaji Dululah.

Sijahil pun nak mengulas dan bercakap tentang Hudud.

PAS Tunduk Kepada DAP Dalam Hukum Hudud: Mukhriz

SUNGAI PETANI: Langkah Pas untuk tidak melibatkan masyarakat bukan Islam dalam hukuman hudud yang dicadangkan oleh kerajaan Kelantan menunjukkan parti itu tunduk kepada tekanan DAP, kata TimbalanPengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir.

Malah, katanya, ada kemungkinan Pas akan menarik balik cadangan untuk melaksanakan hukuman hudud seperti yang berlaku berulang-kali berlaku sebelum ini kerana DAP dilihat sebagai parti paling dominan dalam pakatan pembangkang terdiri Pas, DAP dan Parti Keadilan Rakyat.

"DAP tidak pernah kalah dalam sebarang tuntutan, desakan mahupun sebarang perselisihan ideologi yang wujud antara tiga parti komponen ini, malah hukuman hudud ini diperkatakan sejak berpuluhan tahun dahulu tetapi hingga ke hari ini ia masih tidak dapat dilaksanakan," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis jamuan raya Umno Bahagian Sungai Petani di sini, pada Selasa.

Beliau mengulas laporan media tentang kenyataan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat yang juga Mursyidul Am Pas bahawa hukum hudud yang dicadangdilaksanakan di Kelantan tidak akan melibatkan masyarakat bukan Islam.

Hasrat Nik Aziz untuk melaksanakan hukum hudud itu mendapat bantahan keras DAP.

Mukhriz berkata langkah melaksanakan hukuman berdasarkan undang-undang yang dalam agama kaum masing-masing adalah suatu tindakan yang tidak adil untuk dipraktikkan dalam sebuah negara majmuk seperti Malaysia.

"Memberi hukuman yang berbeza-beza bergantung kepada agama seseorang itu dilihat sebagai tidak adil dan apa yang ditekankan berulang kali juga dalam Al-Quran ialah peri pentingnya kita bersifat adil dalam segala benda kita lakukan. Bayangkan sekiranya ada satu kesalahan yang dilakukan, orang Islam dikenakan hukuman potong tangan tetapi apabila berlaku kepada bukan Islam jauh lebih ringan," katanya.

- BERNAMA

Kain Orang Terselak Nampak. Kain Kita Rabak Tak Perasan!

Ini suara DAP melalui Roketkini dan inilah penjelasannya. Kalau PAS atau PKR yang jelaskan akan dikatakan mengada-adakan cerita.

Penjelasan ini terang dari tuan empunya badan yang dikatakan mengugut PAS dan Pakatan berkenaan isu Hudud.

Mengapa Pakatan Rakyat diserang habis-habisan – Oleh Amaluddin Zhafir

27 SEPTEMBER – Sejak seminggu berturut-turut DAP teruk dihentam media kawalan Barisan Nasional, terutamanya lidah rasmi UMNO, Utusan Malaysia berkaitan hukum hudud yang UMNO sendiri telah menolak pelaksanaanya.

Dalam ruangan rencana Utusan semalam, perpaduan Pakatan Rakyat dikatakan tidak logik akal kerana kepelbagaian aliran fahaman dalam gabungan itu tidak mungkin boleh menyatukan masyarakat majmuk di Malaysia.

Penulis yang menggunakan nama samaran Tok Ki merumuskan andaian itu kerana dilihat olehnya bahawa Pakatan (dalam isu hudud) sedang berada di persimpangan jalan.

Memang benar Pakatan Rakyat berada atas tiga jalan berasaskan prinsip dan ideology tiga parti – PAS, PKR dan DAP – yang kesemua jalan itu menuju kepada yang satu, iaitu kerperluan sebenar rakyat. Ini telah digariskan dalam Dasar Bersama dan dizahirkan dalam Buku Jingga.

Lain pula dengan BN yang mempunyai 13 parti komponen yang berbeza perjuangan dan ideologi. Malah kebanyakannya mengaku pelbagai kaum yang jelas bertentangan dengan parti-parti kaum seperti UMNO, MCA dan MIC.

Yang mengawal BN adalah UMNO. Apa yang dilontarkan dari mulut dan hati UMNO, itulah suara BN. Dan UMNO itu pula bermaksud kepimpinan UMNO; di peringkat akar umbi hanya boleh riuh sekampung tanpa dipedulikan pucuk pimpinan.

Apa istimewanya Pakatan

Berbanding dengan Pakatan, walau hanya mempunyai tiga parti komponen, suara setiap satunya lantang. Masing-masing berdiri atas prinsip dan tiada siapa menjadi tuan kepada yang lain.

Kerana itu, perbezaan pendapat diterima dengan terbuka, walau pun kadang-kadang lantang dan keras suara perdebatan. Tetapi ia atas prinsip keterbukaan, walau pun media kawalan BN yang tidak pernah faham erti demokrasi cuba menggambarkannya sebagai perpecahan.

Berbeza pendapat adalah amalan demokrasi di mana setiap parti mempunyai ruang dan peluang untuk bersuara, melontarkan pandangan berbeza. Apakah ini wujud dalam BN yang mana para pemimpin UMNO menjadi tuan?

Manipulasi media yang diperkuda oleh UMNO terutamanya dalam isu hudud jelas menunjukkan formula fitnah untuk pecah perintah, iaitu agar DAP bengang, PAS tak tentu arah, dan PKR kebingungan, kononnya.

Sudah tentu DAP menjadi sasaran utama. Bagi UMNO dan konco-konconya, DAP adalah parti Cina yang tak faham Melayu, tak faham Islam dan wajar digambarkan sebagai musuh orang Melayu.

Fitnah itu dihalalkan mereka semata-mata untuk memastikan orang Melayu tidak beralih sokongan kepada PAS dan PKR dalam pilihan raya umum akan datang.

Semua orang tahu bahawa keadaan politik semasa yang masih diselimuti kaum dan agama tidak “membenarkan” DAP bertanding di kawasan UMNO.

Kempen memomokkan DAP, Pakatan

Untuk memastikan UMNO mampu menolak cabaran PAS dan PKR dalam PRU ke-13, DAP perlu dimomokkan seburuk yang mungkin, walau pun para penyebar fitnah sedar bahawa fitnah itu dilarang dalam ajaran Islam, supaya pengundi dapat mengaitkan DAP dengan PAS dan PKR.

Dalam serangan media kawalan BN secara tanpa belas kasihan itu, tentunya ada seorang dua ahlinya melatah. Dalam apabila latah itu dibalas pula dengan latah kawan, ia menjadi modal UMNO-BN untuk memperluaskan sebaran berita palsu mereka.

Ini kerana UMNO-BN enggan menerima hakikat kebebasan, seperti kata-kata filosuf Voltaire, “Saya mungkin tidak setuju dengan apa yang anda katakan, tetapi saya akan bermati-matian pertahankan hak anda untuk berkata demikian.”

Latah Pakatan tidaklah kosong. Ia sering kembali ke meja rundingan juga. Semalam, para setiausaha agung dan wakil mereka sudah pun memulakan usaha. Esok pucuk pimpinan Pakatan pula akan menghalusinya lagi.

Berkongsi masalah sesama keluarga adalah perkara terbaik menghadapi ‘ancaman luar’ yang begitu rakus memainkan sentimen sensitif, terutamanya agama, bagi mendapat secalit tinta undi rakyat.

Dalam sidang media bersama semalam, Pakatan yang diterajui DAP, PAS dan PKR bersetuju untuk bersama-sama menangani kemelut ‘hudud’ yang dicetus UMNO-BN secara bermuafakat dan demokratik.

DAP mempunyai garis fahamannya iaitu demokrasi sosial, yang banyak persamaan dengan keadilan Islam yang dibawa oleh PAS, termasuk melalui gagasan negara berkebajikan, manakala idealisme PKR dicetuskan melalui keadilan sosial.

Memang ada perbezaan antara mereka, namun banyak pula persamaan yang memang selaras dengan keperluan dan kehendak rakyat yang mahu keluar dari cengkaman UMNO-BN.

Menghadapi realiti sebenar

Rakyat Malaysia perlu bangun dari tidur dan lari dari ceramuk kata-kata auta BN, menggantikan permainan busuk dengan perkara yang lebih penting untuk rakyat.

Emosi dan sentimen yang dibangkitkan media kawalan BN tidak akan membantu rakyat keluar dari cengkaman ekonomi seharian.

Apakah latah melatah politik dapat menyelesaikan masalah-masalah rakyat seperti berapa banyak duit ada dalam poket, simpanan dalam bank, bagaimana mahu bayar bil, bayar cukai perkhidmatan, bayar cukai pendapatan, dan mungkin perlu dibayar cukai GST, atau adakah gaji akan dinaikkan, elaun ditambah, bonus diberi, atau sekadar di takok lama tetapi harga barang dan perkhidmatan semakin melambung?

Adakah hubungan harmoni antara kaum, bebas berbual dan makan bersama, tertawa dan senyum bersama, duduk berbincang hal-hal keluarga dan masyarakat; adakah semua ini mahu dihancurkan kerana isu-isu emosi yang cuba disebarkan oleh UMNO dan BN?

Baik buruknya sistem negara telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, dalam banyak soal termasuk hubungan sosial, agama, budaya dan sebagainya. Apa-apa cubaan untuk merosakkannya, tidak memberi apa-apa faedah kepada individu dan masyarakat.

Dan dalam usaha itulah Pakatan, walau digoncang hebat musuh politik, masih teguh melangkah mempertahankan kepentingan rakyat, mengamalkan dialog terbuka untuk rakyat, dan memasang iltizam mengubah corak pemikiran lapuk rakyat yang selama ini dihantui BN.

Kepentingan rakyat Malaysialah yang sedang dan patut ditumpukan BN, bukannya tuduh menuduh yang membawa kepada kebencian, masalah perkauman, atau keciciran dari landasan gawat ekonomi.

Tetapi oleh kerana UMNO dan BN seperti sengaja mahu lari dari tanggungjawabnya, maka pilihan rakyat kini tertumpu kepada Pakatan.

Caranya jelas, iaitu menyemak kembali manifesto yang masuk dek akal, yang mana kebanyakannya ada di dalam Buku Jingga – hasil daripada penelitian masalah yang realistik yang dihadapi rakyat dan kemudian di bawa oleh Pakatan dengan perbincangan dan diskusi yang bersifat demokratik sesama komponen Pakatan, untuk kesemua rakyat Malaysia, tidak kira bangsa, agama, atau wadah perjuangan yang mana satu.

Tidak mengapa jika BN meniru apa yang terkandung di dalam Buku Jingga itu asalkan ianya dilihat jujur oleh rakyat. Pakatan tidak kedekut idea, walau pun tidak diberi peruntukan beratus juta ringgit untuk mengupah konsultan media antarabangsa. Asalkan rakyat yang mendapat faedah, BN boleh meniru apa sahaja idea dari Pakatan.

Jujur atau tidak BN itu tidaklah sepenting mana. Yang penting ialah apa yang rakyat tuntut dapat diberikan dan dilaksanakan. – Roketkini.com

Rupanya Ini Kes Celaka!

'Kerakyataan Mismah bertentangan dasar negara'

Meskipun penduduk tetap yang mendapat kewarganegaraan Malaysia - Mismah, mendakwa beliau mendapat kerakyatan negara ini melalui saluran yang sah, namun Pemuda PAS mempersoalkan rasional di sebalik pemberian taraf berkenaan yang dikatakan bertentangan dengan dasar imigresen negara.

Johor PAS Youth chief Suhaizan Kaiat press conference on clone voters frontDalam satu kenyataan media, ketua pemuda PAS Johor Suhaizan Kaiat (kanan, berjaket hitam) mendakwa bahawa Mismah - atau nama sebenarnya Nismah Naim yang berasal dari kepulaun Bawean, Indonesia - tidak layak untuk mendapatkan status penduduk tetap mahupun kerakyatan mengikut peraturan imigresen Malaysia.

Menurut Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), wanita itu diberikan status penduduk tetap pada 17 Julai, 1982 dan kewarganegaraan pada 31 Januari tahun ini, selepas 29 tahun sebagai seorang pemastautin tetap.

Langgar empat kriteria

Dalam temu bual dengan akhbar berbahasa Melayu Sinar Harian, Mismah, 47, mendakwa bahawa dia mula-mula menjejaki Malaysia pada tahun 1982 sebagai seorang pekerja binaan. Suaminya, Mawasi Mawardi, 51, juga diberikan status penduduk tetap.

"Ini bermakna Mismah mendapat status PR kurang daripada satu tahun selepas dia tinggal di negara ini. Kes Mismah bercanggah dengan kenyataan yang dibuat oleh Ketua Pengarah Jabatan Imigresen, Alias Ahmad," kata Suhaizan.

mismah in sinar harian 140811 front page story imageMenurut laporanberita yang disiarkan olehUtusan Malaysiapada 23 September lalu, Alias, yang mengulas laporan dakwaan warga Bangladesh diberi kerakyatan untuk mengundi BN, berkata bahawa hanya orang asing yang berkahwin dengan rakyat Malaysia dan anak-anak mereka di bawah enam tahun yang telah bermastautin di Malaysia sekurang-kurangnya lima tahun berturut-turut layak memohon sebagai penduduk tetap, mengikut Akta Imigresen 1963.

Alias turut menjelaskan bahawa Jabatan Imigresen tidak membenarkan warga asing dengan permit kerja sementara dari memohon untuk menjadi penduduk tetap.

"Permohonan juga dibuka untuk pelabur, pakar-pakar dan profesional yang diiktiraf oleh agensi-agensi kawal selia," katanya.

Pengkhianatan terhadap negara

Pemuda PAS juga mendapati bahawa Jabatan Imigresen menyatakan dengan jelas bahawa hanya rakyat asing dengan permit masuk sah dan telah bermastautin di Malaysia sekurang-kurangnya lima tahun boleh memohon untuk mendapatkan status penduduk tetap. Mereka yang layak untuk mendapatkan permit masuk adalah seperti berikut:

• Profesional
• Kanak-kanak profesional berumur enam tahun ke bawah
• Suami atau isteri kepada profesional
• Individu yang mendapat kelulusan daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN) kerana kepentingan ekonomi negara
• Anak-anak warganegara yang berumur enam tahun ke bawah
• Kes-kes khas

Justeru, Suhaizan berkata bahawa penerbitan status penduduk tetap kepada Mismah telah melanggar sekurang-kurangnya empat kriteria - dia bukan golongan profesional; suaminya bukan warganegara atau juga golongan profesional; dan dia hanya bermastautin di Malaysia kurang daripada satu tahun.

azlan"Pemuda PAS menuntut Alias bagi memberikan jawapan kepada rakyat Malaysia berhubung isu Mismah."

Dewan pemuda PAS juga mahukan Ketua Pengarah JPN, Jariah Mohd Said menjelaskan mengapa Mismah diberikan taraf penduduk tetap dan disusuli dengan kewarganegaraan sedangkan dia hanya tinggal di Malaysia untuk kurang daripada satu tahun.

“Mismah ini hanyalah satu kes contoh sahaja. Pemuda PAS sangat khuatir berkenaan pemberian status PR kepada ribuan warga asing dalam negara ini

“Pemberian kerakyatan kepada orang-orang yang tidak berkelayakan demi kepentingan politik adalah satu pengkhianatan kepada negara,” kata Suhaizan.

sumber - mk

Kah..Kah.. Basikal Dan Bas

Tulaa kau.... orang naik bas, kau naik basikal. Kalau tak biasa tu, tak sahlah berlakun!







Hahaa... Dari negara mana pula yang gelap sangat di sebelah kiri Pak Jib tu..

Rupa Macam Belalai Juga



Alien Sea Creature Metropolis

Monday, September 26, 2011

Inilah Mentaliti Penyokong UMNO Terhadap Hukum

Saya copy N Paste satu article dari blog thedirectflyingkick penyokong UMNO (telahan saya). Dan apa yang nak saya paparkan adalah komen dari penyokong dari sebelah sana setelah saya memberikan sedikit nasihat kepada tuan empunya blog.

Setengah tu pulak ada juga yang tidak berapa faham bahasa Melayu mudah yang saya gunakan.

Komen mereka adalah membayangkan mentaliti mereka terhadap agama!

Dengan itu saya tertanya-tanya bagaimanakah Ibu Bapa mereka memberikan didikan agama kepada mereka semasa kecil dan remaja. Dan bagaimana pula usaha mereka mempelajari agama setelah baligh dan dewasa.


ANWAR TERUS BERLAKON DAN JUAL TEMBERANG WALAUPUN KEPUTUSANNYA TELAH DIKETAHUI!!!
Anwar Ibrahim sebenarnya sudah termalu. Bukan kerana KOTE BENGKOKnya dilihat sekalian rakyat Malaysia sekali lagi menerusi klip video seks terbaru yang dilaporkan dirakamkan secara rahsia di Thailand, sebaliknya kerana Guan Eng dan seluruh kepimpinan DAP menyatakan sesuatu yang bukan sahaja akan meranapkan impian Anwar Ibrahim, bahkan menggugat kemenangan PAS dan PKR pada PRU13 nanti.

Tanpa DAP, Anwar hanyalah bekas seorang pemimpin UMNO yang kecewa dan merengek-rengek untuk mendapatkan perhatian daripada musuh-musuhnya dalam UMNO.

Pengumuman kontroversi Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk melaksanakan hukum hudud di Kelantan ekoran pertambahan jumlah penghidap HIV dan AIDS, seperti dijangka menggemparkan dunia politik Malaysia. Sekalipun sebagai orang Islam, hudud dan qisas WAJIB diterima kerana ia adalah perintah jelas yang terkandung di dalam al Quran, namun beberapa perkara seperti TIDAK TERDAPATNYA SEORANG PEMIMPIN MELAYU-ISLAM pun yang berani menyatakan bahawa hudud adalah untuk semua rakyat Malaysia tanpa mengira keturunan dan agama, maka ia terus menjadi polemik pro dan kontra yang tidak akan kunjung padam.

DAP telah menyatakan secara tegas penentangan mereka. Ancaman Guan Eng dan seluruh barisan kepimpinan utama DAP untuk 'meletak jawatan' atau dalam bahasa yang lebih mudah, keluar dari Pakatan Rakyat, ternyata tidak menyenangkan Anwar Ibrahim yang masih memasang angan-angannya untuk jadi Perdana Menteri buat kali terakhir.

Justeru, Anwar membuat keputusan.... Rabu ini, mesyuarat Pakatan Rakyat melibatkan DAP-PKR-PAS akan diadakan. Hasil daripada mesyuarat tersebut akan diumumkan.

Anwar fikir apabila dia menyatakan bahawa dia secara peribadi menyokong perlaksanaan hukuman hudud di Kelantan, maka DAP tidak akan bising-bising sebab DAP hadap sangat dengan undi Melayu. Dia fikir kalau PKR sudah menyokong PAS, maka DAP akan terpaksa menurut. Apatah lagi 'AMARAN KERAS' daripada Nik Abdul Aziz bahawa DAP boleh keluar dari Pakatan jikalau terus menentang hudud di Kelantan, maka DAP terpaksa tunduk dan patuh.

Malangnya, Anwar sudah tersalah jangka. DAP tahu kelebihan mereka. DAP sangat tahu tentang keupayaan PAS dan PKR terutama di kawasan-kawasan yang bukan bermajoriti Melayu yang mereka tandingi. DAP sudah lama mengatur permainan dan mengawalnya. DAP sudah mampu menjangkakan apa yang akan berlaku sekiranya mereka mengancam untuk keluar dari Pakatan Rakyat.

Kesilapan besar Nik Abdul Aziz membuat pengumuman tentang hudud adalah pada ketika kemuncak pergeseran tentang pembahagian kerusi di kalangan ketiga-tiga parti yang membentuk Pakatan Rakyat itu. Kelebihan sekarang sudah berada di tangan DAP. DAP yang menuntut lebih banyak kerusi mampu menjadikan hudud sebagai senjata mereka. Berpura-pura merajuk dan ingin keluar dari Pakatan sudah cukup untuk memaksa Nik Aziz akhirnya meminta maaf kepada DAP!

Apa pun perjalanan Pakatan Rakyat pada hari Rabu nanti, keputusannya telah pun diketahui. DAP mendapat apa yang mereka hajati dan Melayu-Melayu dalam PKR serta PAS, kekal melopong macam biasa!!!
Share

Add New Comment

Fakhruddin Yusoff
  • Image

Showing 9 comments

  • Andalaspj3
    Salam bro semua,kalau dah Bangsa Melayu sendiri jadi ISLAM baka!!Hukum Allah sanggup dipolitikan...sebab itu ulamak2 palsu..ada dimana mana selepas wafat Baginda Rasullullah termasuk Dajal dalam zaman moden.
    Siapa lah kita semua...nak menentang Hudud Allah,orang2 politik cakap tak serupa bikin,sebab itu kita lihat harini ulamak2 yg nak mengajar atau memberi tahu..pekara yg di tuntut dalam Agama...jangan nak menyibuk menjatuhkan hukum pada pehak lain..adakah ulamak2 arini sudah menghukum diri mereka sendiri!!!
    Orang2 politik yg dahrasa syok sendiri baik ostad2,Tokguru2 taksedar bangsa2 lain takada hormat malah sudah berani KURANGajar.
  • nonbal
    FK, x payahlah tuan link 'kehidupan tauhid' dlm sini kerana blog bacul tersebut tidak menerima sebarang komen. blok pro pembangkang memang rata-2nya bacul dan takut untuk berhujah, nama saja mau kebenaran, tapi tidak mahu terima pandangan yang berbeza, cisssssssss
  • Hahn
    Wah win-win situation. PKR dan PAS dapat kejar undi Melayu.

    DAP pula lancang untuk dapat undi bukan Melayu.

    Idea bodoh ketara oleh pembangkang!
  • Fakhruddin Yusoff
    Assalamu alaikum.

    Nampaknya sudah seri. UMNO dan PAS sudah sama taraf. Sama-sama buat statements bodoh dan tidak pernah consistence/berdolak-dalik serta mengelirukan!

    Hanya satu pesanan ayahanda, anakanda tak usah highlightkan perkara-perkara yang melibatkan hukum yang berteraskan syariah dan hudud. Contohnya sex anwar atau Parpukari minum arak kerana sekiranya tidak sahih bersaksikan syarat syariah, kita juga akan terpalit tidak pasal-pasal.
  • Fakhruddin Yusoff
    Sdr. nonbal

    Tak siapa pun akan terlepas selagi penganut Islam. Cuma apa yang saya ingatkan ialah apakah hukumnya menghebahkan tanpa saksi yang diterima syariah?

    Sdr. nonbal semaklah 'Nas'. Bukan apa, supaya kita semua selamat.

  • nonbal
    Ya Fakhrudin, islam tu agama dinamik dan mengikut peredaran zaman, kalau dulu bukti rakaman percakapan tiada kerana waktu tu tiada perakam suara, tapi kini telah boleh diterima. Kalau dulu tiada video, tapi kini sudah ada dan sepatutnya diterima.
    Yang tak mau terima adalah kerana ianya terkena kpd geng kita. Kalau kena kat geng lawan tentu kita berguling2 kat jalan untuk desak mahkamah terima. Inilah dikatakan assobiyah yang nyata.
  • Porknick
    dalam syariah selain dari saksi boleh guna BUKTI, cuba fikir sikit, jgn bodohkan diri tak tentu hala, anwar peliwat dan penzina tegar !!! tak semestinya dia didakwa guna hukuman Hudud....Sila komen guna otak ! Aljuburi menfitnah terang2 dan tanpa bukti, tiap2 hari, setiap kali keluar kata2 dari mulutnya, bak bukti apa lagi, otak perlu dijaga so tak kena liwat, nanti jadi bodoh. Si mat bontot yg patut ditentang habis habisan yeah, jgn jadi munafik mcm pork nick najis !
  • Fakhruddin Yusoff
    Lantak kaulah. Saya hanya igatkan saja sesama Islam.

    Kubur kita masing-masing. Timbang dan bicara di Mahsar pun masing. Neraka, Syurga pun masing-masing!
  • nonbal
    Saudara Fakhrudin, apa maksud saudara x mau FK highlight hukum hudud atas anwar? adakah saudara nak kata anwar terkecuali dari hudud?