Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, January 12, 2012

Saya Sokong Pandangan Ini

Anwar perlu ‘diamkan’ Saiful agar boleh tumpu PRU-13

WarkahDaily -- Satu cadangan yang bagus bagi pandangan penulisWarkahDaily (WD) jika Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ‘mendiamkan anak-anak cacing’ yang asyik mengganggu perjalanan Pakatan Rakyat (PR) menuju ke Putrajaya menjelang PRU-13 yang semakin hampir.

Maksud penulis WD, Anwar perlu failkan saman kepada Mohd Saiful Bukhari Azlan (gambar) kerana melakukan fitnah liwat terhadapnya. Tindakan itu perlu bagi ‘mengajar anak cacing’ yang masih tak tahu malu selepas Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd Zabidin Diah telah pun membuat keputusan, Anwar tidak bersalah.

Selagi Anwar tidak serah notis saman terhadapnya, penulis WD merasakan Saiful Bukhari bukan mudah ‘diajar’ untuk berdiam diri dan melakukan muhasabah selepas fitnahnya tidak menjadi.

Dua hari lepas, dalam blognya, Saiful dikatakan tidak akan sesekali menyerah kalah walaupun mahkamah memutuskan Anwar tidak bersalah.

Walaupun sebelum itu Saiful dilaporkan redha dan menghormati keputusan mahkamah, namun bekas pembantu peribadi Anwar itu berkata beliau mempunyai hak untuk mendapat pembelaan yang adil hingga ke peringkat tertinggi badan kehakiman.

Dalam tulisan blognya itu, Saiful meminta pihak pendakwa raya dapat memfailkan dan membawa kes ini ke Mahkamah Rayuan berdasarkan laporan polis yang pernah dibuatnya pada 28 Jun 2008.

“Semua sedia maklum keputusan pada hari ini tidak memihak kepada saya. Namun saya redha dan menghormati keputusan ini...saya menerimanya dengan hati yang tenang.

“Bagaimanapun aduan saya sebagaimana laporan polis yang dibuat pada 28 Jun 2008 mempunyai hak untuk diadili hingga ke peringkat mahkamah atasan. Oleh itu saya dan keluarga berharap agar pihak pendakwa raya dapat memfailkan dan membawa kes ini ke Mahkamah Rayuan,” katanya.

Jadi, kenyataan Saiful dalam blognya dilihat penulis WD bakal menjejaskan perjalanan PR untuk ke Putrajaya jika isu liwat terus menerus dimanipulasi oleh pihak tertentu.

Dengan kata lain, “jangan bagi muka” kat Saiful lagi untuk memperlekeh pemimpin PR selepas mahkamah sudah pun memutuskan keputusan positif terhadap langkah PR menjelang PRU-13. Anwar tidak boleh berdiam diri atau melakukan ‘defence’ (bertahan) semata-mata dalam hal ini.

Bagi penulis WD juga, tindakan menyaman Saiful itu juga dapat memberi ingatan kepada sesiapa sahaja yang sewenang-wenangnya mahu menabur fitnah agar berhati-hati selepas ini. Perkara akan datang kita tak tahu, apa salah kita siap siaga?

Namun, ia adalah sekadar pandangan penulis WD sahaja walaupun menyangka di pihak Anwar, pasti ada perancangan lagi bagus dalam menyelesaikan masalah ‘anak cacing’ itu.

--WARKAHDAILY

Sebaiknya saman bapak yang tumpang glamour tu sekali!

8 comments:

  1. harap2 mereka yang menyokong ini ditakdirkan Allah keturunannya dirogol atau diliwat, kemudian dinafikan hak bicara sehingga ke peringkat tertinggi. masa tu apa rasanya...

    ReplyDelete
  2. Saya tidak setuju dgn pandangan semua perkara perlu dibersihkan di mahkamah. Tiada jaminan Saiful terus senyap mulut kalau pun saman dibuat. Bahkan ada kemungkina baru yang kita tidak jangka boleh berlaku di mana ia akan memberi ruang kepada musuh menyerang dengan seluas2nya. Seorang penfitnah yang disokong oleh pakar2 pemfitnah jika diberi ruang akan melakukan apa sahaja. Sbrg fitnah baru pula boleh disensasikan seluas2nya.. lebih2 lagi jika mereka aturkan pembicaraan dilaksanakan ketika PR13. Eloklah DSAI teruskan kazaf kerana ia adalah saluran Islam. Tq.

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Hmmm teman dah getik dengor isu liwat-lepat ni. Perabihkan boregh jer! Btw, apa koje si Saifool ni, kat mana dia koje, sapa bayor yuran guaman dia nih?

    ReplyDelete
  4. eloklah buat pengajaran ke atas orang seperti budak ini...memberi kemaafan itu adalah yang terbaik...tuntuttan Qazaf perlu sebagai pengajaran

    ReplyDelete
  5. BETUL LA BRO, AKU PUN TERPK MACAM TU GAK, SAPE YANG BAYAR YURAN GUAMAN DIE? DIE KALAH XKENA BAYAR KOS MAHKAMAH KE?

    ReplyDelete
  6. Mungkin kawan "kita" baru terima 30% dari jumlah yang ditawarkan. Masih ada 70% yang perlu didapatkan. So kawan "kita" ni kena berkerja keras untuk itu sebab jumlahnya "lumayan" kan. Agak2nya berapa dia dapat yer?
    Mungkin Papa Gomo / Ezam Noor tahu akan hal ini. Tolong jeling2 sikit yer...

    ReplyDelete
  7. lawakla sepul koyak ni....konon takkan sesekali menyerah kalah dlm kes mahkamah ni, tp atas katil bley kalah fizikalnye tanpa bertanding pun dgn org tua yg sakit tulang belakang....seriously, is he kidding us? bunyi cam berpendirian gila...maruahnye nk ditebus la konon, tp kalo dh awal2 lg hang pi serah maruah tu utk dijolok, what do u really expect ppl would think?
    kes sepul ni mcm kes gaduh pasangan bohsia dan bohjan, masa nk berseronok, dua-dua gelak2 guling2 atas katil, tp bila gaduh, yg pompuan pi report polis kata kene rogol ngan bf....
    kalo dh xde maruah nk ditebus, ko watpe pun maruah tu takkan dpt balik jugak...satu mesia tau saiful bukhari azlan ade air mani sepasukan bola sepak dlm duburnye termasuk air mani seniri....kalo menang mahkamah pun maruah dh xkan dpt balik dh...sorry to say, satu mesia tetap akan kata mamat ni GAY! =p

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa