Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, April 18, 2013

BN Guna Tektik Kotor Sekat Kemaraan DAP

Langkah RoS agar DAP tidak boleh guna logo Roket, jejaskan undi Cina
OLEH JAHABAR SADIQ
PENGARANG APRIL 18, 2013 
KUALA LUMPUR, 18 April — Langkah Pendaftar Pertubuhan (RoS) untuk tidak mengiktiraf pucuk pimpinan DAP bermakna satu perkara, tiada siapa yang mempunyai kuasa untuk menandatangani surat watikah calon untuk menggunakan logo Roket dan memaksa mereka menggunakan logo bulan PAS atau logo mata PKR.
Keputusan tersebut mungkin akan menjejaskan peluang calon DAP di 49 kerusi Parlimen dan lebih 100 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada pilihan raya 5 Mei oleh kerana kebanyakkan kerusi yang mempunyai majoriti masyarakat Cina akan ditandingi oleh parti yang popular dengan logo Roketnya.
“Keputusan RoS bermaksud tiada siapa yang diiktiraf oleh kerajaan mempunyai kuasa. Jadi, mereka tidak mempunyai kuasa untuk tandatangan surat watikah untuk menggunakan symbol parti,” kata sumber  DAP kepada The Malaysian Insider.
Beliau mengatakan pucuk pimpinan parti masih berbincang mengenai pilihan yang mereka ada sekarang walaupun Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengatakan logo Roket boleh digunakan.
“Kami harus melihat implikasi dari keputusan itu,” tambahnya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa