Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, July 27, 2013

Ajaran Islam Yang Mana Nih?

Yang ni memang aku tak faham
Benarkah pelakunya syahid?

Sabtu Julai 27, 2013
41 Maut Dalam Dua Letupan Di Pakistan
PESHAWAR: Dua serangan bom berani mati menggegar pasar yang sedang sesak dengan pengunjung di barat daya Pakistan, awal pagi Sabtu dengan sekurang-kurangnya 41 terbunuh manakala lebih 150 lagi cedera.
Ia adalah serangan berdarah terbesar berlaku di Pakistan sejak umat Islam melakukan ibadat puasa di bulan Ramadan.
Letupan berlaku di bazar Parachinar, bandar utara di Daerah Kurram yang bersempadan dengan Afghanistan ketika menjelang umat Islam sedang membeli juadah berbuka puasa.
“Kami boleh mengesahkan jumlah kematian setakat ini seramai 41 orang manakala 150 lagi cedera akibat dua letupan berkembar itu," kata Sabir Hussein, pengarah hospital daerah berkenaan.
“Dua letupan berlaku di bazar utama di Parachinar dan ia dilakukan oleh pengebom berani mati yang berjalan memasuki pasar yang sedang sesak itu," kata pegawai kanan pentadbiran daerah, Riaz Mehsud.
Mehsud berkata, pasar berkenaan dibanjiri orang ramai dengan barangan berterbangan semasa letupan dan lebih 15 kedai dan dua kereta turut rosak.
“Kami menjumpai banyak cebisan daging dan darah manusia, termasuk penyerang berani mati itu," katanya. - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa