Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, January 24, 2014

Hayyaa....Bila Sulah kena Semua Olang Mau Cuci Tangan Looo.....

Nasib engkaulah....

Khamis Januari 23, 2014
Guru Mualaf Diarah Buka Tudung, Pengetua Sekolah Bukan Ahli MCA
JOHOR BAHRU: Pimpinan MCA Johor menafikan dakwaan bahawa guru yang telah diarahkan supaya membuka tudung di sebuah sekolah Cina di Kota Tinggi dan pengetua sekolah berkenaan merupakan anggota parti.
Ketua Wanita MCA negeri Wong You Fong berkata terdapat 'posting' tersebar di Facebook mendakwa bahawa guru dan pengetua sekolah itu adalah ahli MCA.
"Kami telah memeriksa data kami dengan teliti dan mengesahkan bahawa tidak ada rekod keahlian.
"Kami percaya bahawa pengguna menggunakan satu taktik politik yang tidak bertanggungjawab untuk mencemarkan imej MCA," katanya pada sidang akhbar di sini.
Beliau menambah, parti itu mahu menjelaskan isu ini kerana ia boleh membawa kepada ketidakharmonian antara kaum di kalangan penduduk tempatan di sini.
Sebelum ini dilaporkan bahawa pengurusan sekolah telah mengarahkan seorang guru mualaf membuka tudung jika mahu terus mengajar di sana.
'Posting' di Facebook itu mempunyai pelbagai gambar yang membandingkan gambar pengetua (diambil dari laman Facebook beliau) dengan gambar ahli-ahli MCA yang diambil semasa mesyuarat agung tahunan Wanita MCA pada Disember tahun lepas.
Pengguna juga telah menulis bahawa guru berkenaan juga merupakan ahli parti dan mengkritik parti kerana tidak menjaga kebajikan ahli-ahli mereka sendiri.
Posting pada hari Isnin (20 Januari), telah dikongsi lebih 250 kali.
Ketua MCA Bahagian Gelang Patah Jason Teoh yang turut hadir pada sidang akhbar itu mencabar pengguna Facebook untuk membuktikan bahawa 'posting' itu adalah benar.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa