Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, August 18, 2014

Kenapa Pahat Masih Berbunyi. Nak Salahkan Istana Lagi?

Bila dan mana pulak ada surat yang Sultan menolak Azizah?

Secara rasmi atau secara terang pihak istana hanya menolak untuk berjumpa Wan Azizah untuk memberikan taklimat politik semasa berkenaan isu Khalid dan PKR


Betul Baginda Sultan tak mahu dan tak perlu masuk campur sebab itu adalah urusan PKR tetapi urusan MB tetap urusan Baginda


Kalau pun Baginda tolak Wan Azizah itu hak Baginda
Kalau Baginda terima Azmin atau sesiapa sahaja yang baginda perkenan, itu juga hak baginda

Walau pun kata putus siapa yang Baginda berkenan ada di tangan Baginda, tapi janganlah merendahkan kewibawaan baginda!

Kalaulah aku Rakyat Selangor, bagi aku tidak ada masalah walau pun siapa yang Sultan berkenan. Yang penting urusan rakyat tidak terganggu dan politik Selangor akan kembali tenang


PAS mahu Azmin sebab istana enggan terima Wan Azizah, kata exco PAS
Published: 18 August 2014

Exco Hal Ehwal Islam Selangor Sallehen Mukhyi berkata tindakan PAS mencalonkan nama Pengerusi PKR Selangor Mohamed Azmin Ali kerana enggan melawan kehendak istana yang tidak menerima Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menjadi menteri besar Selangor.
"Memang kita tidak setuju Dr Wan Azizah bukan kerana dia perempuan, tetapi kerana kita dimaklumkan istana tidak memperkenankan Dr Wan Azizah.
"Tetapi mungkin ini satu percubaan dibuat secara rasmi untuk hantar nama Dr Wan Azizah, lebih daripada itu saya tidak mahu komen," katanya kepada pemberita di Shah Alam, hari ini.
Azmin yang juga timbalan presiden PKR dicalonkan PAS sebagai calon kedua semalam, tetapi Pakatan Rakyat (PR) selepas bermesyuarat bersetuju hanya nama Dr Wan Azizah yang akan dikemukakan kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah nanti. – 18 Ogos, 2014.

11 comments:

  1. sekarang bole pula terima Azizah! PAS pis pus.

    ReplyDelete
  2. Walaupun ada majoriti seperti didakwa, takbole tunggu masa sidang DUN buat undi tak percaya? DYMM lantik dah TSKI, tunggulah DYMM balik dari 'cuti'. Kalau cuti kau orang diganggu marah tak? Sementara tu biarlah TSKI buat kerja dia sementara nasibnya dapat ditentukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe cuti n cabut ke luar negeri bila negeri seniri tgh kelam kabut.baik punya contoh daaaa ini ketua,x bley tangguh kaa sampai isu selesai.lps tu pergi laaa.bnyk sgt kerjenya sampai kena bercuti.x ley ganggu plak tu.kita punya cuti boley plak ganggu kalu titah istana.padahal tugas lawatan ke kubur jer.hmmmm

      Delete
  3. Kalau PAS ikhlas hendak menyelesaikan kemelut MB Selangor ini lebih baik EXCO dari PAS ini memboikot mesyuarat EXCO bersama khalid dan biarkan dia bergantung dengan arahan sultan hingga baginda balik dari bercuti,.

    ReplyDelete
  4. elok juga umno sngor calonkan sorang mb drpd mereka,manatau soltan perkenan...

    kalau nk dikatakan umno minoriti di sngor,di msia juga mereka berkuasa dgn sokongan minoriti..

    kalau soltan perkenan mb umno,sekurang2nya dpt bersedia dgn lebih kemas utk pru 14 nanti.

    ReplyDelete
  5. PKR = Parti Kemaruk Kuasa. Kalau aku tak dapat, isteri aku ada. Kalau isteri tak dapat anak aku ada.......... By hook or by crook.

    ReplyDelete
  6. PAS nampak gaya makin bahalol dalam cara kerja nya.

    Apa kah PAS ini di penuhi melwyu melayu bahalol tunggul ? Habis duit gaji & ngentot pandai pulak....

    Rakyar mau kan nilai / value dari Exco2 ini bukan batu bonggol.

    Ini lah dia pemimpin parti PAS yang amat sesuai duk di kampong saja.

    Kalau lah PM orang PAS , agak nya rakyat rata rata sudah benggap bak KELDAI kot.

    ReplyDelete
  7. Klu nk komen guna nnama sndiri x bolh kw? Biar skurang2nya kelihatan btanggung jwb...ini guna Anonymoys spe Anon? Ckp pandai saolah2 org lain B-dh sdg kn diri sndiri x faham majoriti klu PR43 UMNO(BN)12 siapa yg berhak jadi MB..simple as that pn x fhm..suh skolh dulu main2 ini lh jdi nya

    ReplyDelete
  8. Bila orang PAS tak setuju dengan Timbalan Presiden sebaik nya undur atau buka Parti Politik Baru.

    Zuhdi ini betul2 doktor ke bukan , tingkah laku jauh dari cendekiawan sikit. Zuhdi dan Khalid Ibrahim elok juga gabung buka Parti Baru , WhatsUp Party "

    ReplyDelete
  9. Walaupun ada majoriti seperti didakwa, takbole tunggu masa sidang DUN buat undi tak percaya? DYMM lantik dah TSKI, tunggulah DYMM balik dari 'cuti'. Kalau cuti kau orang diganggu marah tak? Sementara tu biarlah TSKI buat kerja dia sementara nasibnya dapat ditentukan.
    Ini sekejap sokong tski kejap tidak. Bagaimana DYMM nak layan kumpulan begini macam? Lagi baik pergi "cuti". Nak sangat Istana jangan campur - rasakan.

    Ikut undang2 Tubuh, DYMM perlu diberi pilihan dulu untuk bubarkan DUN atau tidak, jika tidak barulah TSKI dikehendaki meletakkan jawatannya. Tuanku titah dah tunggu hingga dia balik pada 27 Ogos. TSKI kenalah tunggu dulu. Yang lain tunggulah juga. Bukan begitu? Sementara tu duduk diam2 dan jangan meroyan.

    ReplyDelete
  10. Putra IJ80 cakap macam bagus seolah yg lain gagal matematik. Isunya adalah prosedur. Kalau ada majoriti, prosedurnya seeloknya buat di DUN atau bawah pokok? Ini sekejap sokong kejap kemudian u turn - "binggunglah" DYMM.

    Sekarang DYMM titah tunggu dia balik. Kalau reti bahasa mohon jangan meroyan nak jadi MB nak tukar MB. Biarlah DYMM habiskan "cuti" Dia. Kalau cuti kau kena tarik balik kau pun melenting.

    Biarlah TSKI mengadap DYMM dan jika betul TSKI hilang majoriti, DYMM kena fikir dan buat keputusan samada nak bubar DUN atau TSKI letak jawatan MBnya serta kabinetnya. Undang2 tubuh tak beri hak Dato Seri Wan Azizah jumpa DYMM hanya TSKI (pi baca undang2 tubuh). Bilamana DYMM putus tak mahu bubar DUN, TSKI hendaklah letak jawatan. Masa tu barulah DSWA bole mohon mengadap Tuanku. Kalau DYMM putuskan bubar DUN, takpayahlah DSWA jumpa Tuanku. Persoalannya, isu sokongan majoriti nak tunggu DUN bersidang dan dibuat disidang DUN itupun satu isu undang2. Kalau saya punaisihat, saya rasa elok dan sempurna buat masa sessi DUN kerana keputusannya jelas/ muktamad tidak ada sekejap ada majoriti kemudian tak ada majoriti.
    Kepada yang kononnya pakar matematik, isunya isu prosedur dan undang2 bukan sekadar matematik faham.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa