Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, March 4, 2015

Bodek melampau: Merapu sungguh melayu celup ni!

'Kami boleh isytihar harta tapi ia tak akan bantu PM'
10:33AM - 4 Mar 2015

Pemimpin Pakatan Rakyat bersedia untuk mengisytiharkan harta mereka, tetapi menegaskan bahawa ia tidak akan mengalih perhatian daripada soal kekayaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.

Ini ekoran cabaran  Ketua Umno Cheras, Datuk Syed Ali Alhabshee terhadap pemimpin Pakatan supaya berbuat demikian bagi membuktikan mereka bersih dan bukannya hanya mensasarkan Najib.


Secara peribadi, kata Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli, beliau tidak ada masalah berbuat demikian dan begitu juga dengan pemimpin Pakatan yang lain.

“Kami perlu membawa perkara itu (ke mesyuarat kepimpinan) bagi mendapatkan satu konsensus,” tambahnya.

Rafizi berkata, beliau akan membangkitkan perkara itu di mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat PKR dan majlis kepimpinan Pakatan.

Sementara itu, Ketua Penerangan PAS, Datuk  Mahfuz Omar memberitahu Malaysiakini bahawa beliau bersedia untuk mengisytiharkan hartanya.

Selain itu, beliau mahu Parlimen membuat keperluan bagi semua ahli Parlimen mengisytiharkan harta mereka.
"Saya bersedia, dan saya tidak fikir ia harus terhad kepada hanya ahli Parlimen Pakatan Rakyat sahaja," katanya.

Kekayaan Najib dipersoalkan selepas Pejabat Perdana Menteri memberitahu New York Times bahawa gaya hidup mewah keluarganya ada kaitan dengan "kedudukan" dan "warisan harta pusaka keluarga".

Bagaimanapun, pada 24 Februari, empat adik beradik perdana menteri mengeluarkan kenyataan bahawa cakap-cakap mengenai perkara itu telah mencemarkan nama baik bapa mereka, Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak Hussein.

Ahli Exco Pulau Pinang yang diterajui DAP secara terbuka mengisytiharkan aset mereka pada tahun 2013, (gambar paling atas), manakala ahli Exco Selangor yang diterajui PKR mengisytiharkan harta mereka kepada menteri besar.

Para anggota kabinet juga mengisytiharkan harta mereka kepada perdana menteri.

PSM adalah satu-satunya parti politik di mana pemegang jawatannya membuat pengisytiharan harta mereka. - sumber

7 comments:

  1. kuturunan para penyangak & penyamun al habshee ni ! ABU !

    ReplyDelete
  2. Apanama syhid habukbasee apanama shit harumbasi .. Apanama ooo syed all habshee ... Ni lah bila nm kerala mamak nk di tukar nm melayu.. Sshuusah shebut

    ReplyDelete
  3. Admin SpotTheBloggers

    Silakan....saya memang tidak membantah.

    ReplyDelete
  4. Dia ni bkn mamak la... Kalau dh nama Syed tu Arab lah.. ntah keturunan Arab celup mana ntah... Habshee Bulsheet!!

    ReplyDelete
  5. mau pemimpin umno isytihar harta! harta berlambak punca drpd mana pun tak tau. tgk cara hidup (lifestyle) mrk dan anak cucu mrk dah tahu. cuma sprm tak berani siasat sbb mrk umno. klu bukan umno dah lama dah sprm serbu.

    ReplyDelete
  6. Bontok najib bau harum kot. Tu lah habshee ni kaki jilat

    ReplyDelete
  7. ITU HINDU PARIA LKAHANATULLAH BUKAN MAMAK JAUH LAGI.MAK BAPQK DIA BABI UTAN

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa