Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, March 10, 2015

Kih...kih...kih....Penjilat nombor wahid ni lagi!

Husam, tengok kelemahan PAS sebelum suruh Najib letak jawatan - Syed Ali
Blog |Kemas kini:Mac 10, 2015
(Diterbitkan pada: Mac 10, 2015 08:43 MYT)

Husam, tengok kelemahan PAS  sebelum suruh Najib letak jawatan - Syed Ali
SYED ALI: Husam, tengok kelemahan PAS sebelum suruh Najib letak jawatan - Gambar fail
KUALA LUMPUR: "Tolong tengok kelemahan parti sendiri dan jangan jadi bodoh gesa Datuk Seri Najib Tun Razak meletak jawatan sebagai Menteri Kewangan."

Itu peringatan yang diberikan Ketua UMNO Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee kepada Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa.

Peringatan Syed Ali itu sebagai respon tindakan Naib Presiden PAS sepertimana dilapor oleh portal Malaysiakini dan Themalaysiainsider membuat laporan polis berkenaan 1MDB.

Dalam laporan tersebut Husam Musa menggesa Najib melepaskan jawatan Menteri Kewangan agar proses siasatan berjalan lancar.

Kata Syed Ali, UMNO mempunyai kaedah dalam menyelesaikan segala masalahnya dan tidak perlu sebarang campurtangan PAS yang sedang berhadapan dengan krisis dalamannya menunjuk ajar parti ini.

Kini PAS adalah parti yang dianggap lemah dan sudah ditolak oleh rakyat gara-gara pimpinan parti itu tidak mempunyai visi perjuangan yang jelas dan sering tidak sehaluan dengan komponen parti Pakatan Rakyat, DAP dan PKR.

Menurut Syed Ali, Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan sudah memberikan jaminan semasa perjumpaan bersama Ketua-Ketua Bahagian UMNO pada Ahad bahawa Putrajaya tidak akan melindungi mana-mana pihak terbabit dalam penyelewengan dan kemelut 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

"Sebelum ini, 1MDB sudah melalui audit forensik oleh firma perakaunannya Deloitte turut mengesahkan bahawa syarikat berkenaan bebas daripada penipuan dan salahguna kuasa.

"Putrajaya juga sudah mengarahkan Ketua Audit Negara mengaudit akaun 1MDB bagi mempastikan tidak wujud sebarang penyelewengan dalam urusniaga syarikat berkenaan," jelasnya dalam catatan terbaharu di blog http://umnobahagiancheras.blogspot.com.

Ujarnya, selepas Ketua Audit membuat siasatan, laporan akan diserahkan kepada Jawatankuasa Kira–Kira Wang Negara (PAC) pula.

"Semuanya dilakukan kerana kerajaan mengamalkan sikap telus dan mahu membuktikan kepada rakyat tiada sebarang unsur penyelewengan dalam syarikat terbabit.

"Saya berasa pelik kenapa pemimpin PAS tidak sudah–sudah berasa busuk hati dan dengki dengan pemimpin UMNO ini?

"Kerajaan sudahpun menjelaskan akan menyiasat akaun 1MDB kenapa pula pemimpin PAS umpama cacing kepanasan yang membuat laporan polis dan menasihatkan Najib meletakkan jawatan Menteri Kewangan?" ujarnya,

Syed Ali turut hairan kerana menyifatkan pemimpin PAS seolah-olah tidak ada kerja lain selain mencari salah UMNO.

"Sepatutnya PAS selesaikan masalah dalaman parti itu yang membabitkan Presidennya dari mencampuri urusan UMNO.

"Semua orang tahu wujud perpecahan dalaman kronik dalam PAS yang membabitkan Timbalan dan Ketua Penerangan PAS Pusat didakwa mahu menjatuhkan Presiden parti itu," katanya.

Dalam pada itu, Syed Ali tidak menolak kemungkinan tindakan Husam membuat laporan polis berkenaan 1MDB kerana mahu mengalihkan kemelut dalaman parti itu menghadapi proses pemilihan pada tahun ini.

"Tindakan Husam itu jelas menunjukkan PAS kian tersepit sehingga terpaksa menggunakan isu 1MDB untuk mengutip pengaruh.

"Bagi saya PAS sudah hilang hala tuju selepas hubungan parti itu yang retak dengan DAP pasal hudud dan retak menanti belah dengan PKR yang memberikan tumpuan pada kes Anwar. Itu sebabnya PAS terpaksa mempergunakan isu 1MDB untuk menarik semula keyakinan rakyat kepada parti itu.

"Di sini saya nak tegaskan kepada Husam bahawa pimpinan UMNO tidak akan sesekali tunduk dengan sebarang tekanan dan desakan dari PAS itu. Malah Najib tidak akan meletakkan jawatan sebagai Menteri Kewangan semata-mata desakan pemimpin PAS yang sudah muflis idea seperti Husam," katanya.

12 comments:

  1. The last of the melayu-arabs

    ReplyDelete
  2. Syed Ali ada habuan dari Najib ka?

    Kalau Pembangkang tak ketengahkan soal ini tentu UMON rasa selesa dgn apa yang mereka lakukan.

    Harus diingat wan ini wang rakyat bukan wang bapak kooo.

    Harap Najib & Syed Ali saman Rafizi pula. Rafizi dah cabar Najib, UMNO yang gelabah suruh polis pula tangkap Rafizi.
    Telor teruh mana?

    ReplyDelete
  3. Betul ka keturunan Nabi pembela golongan marhain atau sebaliknya

    ReplyDelete
  4. Arab bulsheet, al Basi...

    ReplyDelete
  5. Ini bukan keturunan atau ada salasilah dari Nabi, Saya ada mendengar dalam Tazkirah Kuliah SUbuh di Mesjid tempat saya , ada Hadis Nabi ada mengatakan mana-mana mereka yang melampaui batas dan tidak mencegah kemungkaran bukanlah dia dari Aku.

    Rasullullah sentiada dalam Solat berdoa kpd Allah, agar hidupnya biarkan miskin dan sentiasa memohon keampunan. Kalay Syed yg ni,,,,,, fikir-fikirkan lah....

    ReplyDelete
  6. Oklah tu...ada sifat setia parti...kurang2 org bwh menjadi benteng melindungi org atas...ini tak...setia kawan lbh kuat dr setia parti...tolak hudud pun xper...bkn kata tangguh...tapi tolak terus...setia kawan sgt...

    ReplyDelete
  7. KUTURUNAN PENYANGAK@PENYAMUN ARWAH ABAS AL HABSHEE YANG MAHU MEROMPAK TANAH WAKAF TN HJ KASIM KG MAKAM GEORGETOWN PULAU PINANG,SAMPAI ANAK CUCU PUN KAKI KELENTONG, ABU !

    ReplyDelete
  8. Syed Ali Alhabshee sudah lari dari tajuk. Jawatan Menteri Kewangan yang disentuh oleh Husam itu tertaklok dalam kerajaan Malaysia bukan dalam parti UMNO Baru kenapa menyuruh Husam tengok kelemahan parti sendiri ?

    Dari tindakan Syed Ali Alhabshee itu kita boleh faham bahawa dia sebenarnya pembodek makan upah tanpa tuan.

    Kerana upah, dia akan lakukan apa saja demi mempertahankan orang yang mengupahnya walaupun dilihat seperti orang tua yang bangang, yang penting perkhidmatannya dibayar.

    ReplyDelete
  9. Ini budak bahalol Arab ke tinggalan Unta dan Keldai di padang pasir India.

    Husam ini orang bijak , jauh beza dari Saeed Saeed ini...

    Said , Syed , Saeed atau SHIT tu sama saja bunyi dan otak nya.

    ReplyDelete
  10. Bodek tahap gilo babi doh ni
    Tgk mamat ni pon mcm bodoh semacam jer...

    ReplyDelete
  11. Kalau 1MDB guna wang Syed, rakyat malaysia tak kisah pun.

    ReplyDelete
  12. Dah keluar statement Rafizi betul..dia yg terkantoi jadi mcm org B****...lain kali jgn membodek..kalau tak tahu ..diam..kalau tahu perkara yg betul..bercakaplah yg sebenarnya...ko letak jawatan ajelah...malu maaaa

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa