Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, March 4, 2015

Sibengong diberikan jawatan penting inilah jadinya!

Tak salah rasanya menggunakan perkataan 'bengong' sebab itulah cara dan kaedah Ulamak menegur!
Dok gitu?

Tektik berlembut Mamat mulut cirit birit bila dicabar Dr Dzulkefli Ahmad

Pinjam sat kata-kata Mustafa Ali, Mamat mulut cirit birit ini berkata, golongan ulama dan profesional dalam Pas bukan ancaman kepada perpecahan parti berkenaan tetapi dengan kewujudan Pasma yang dilihat menjadi duri dalam daging.

“Sebagai contoh kewujudan Pasma pada masa sekarang tidak lagi bergerak sebagai sebuah badan bukan kerajaan (NGO) sebaliknya dilihat berusaha untuk menjadi sebuah parti politik.

Sejak membuat hubungan gelap dengan Umno, benci sungguh mamat mulut cirit birit ini terhadap PasMa semata-mata kerana PasMa adalah batu penghalang kepada rancangan puak UG ni untuk bersatu dengan Umno.

Waima kemelut dalaman PAS telah wujud lama sebelum PasMa ditubuhkan.

Bukankah mamat mulut cirit birit ini yang kata adanya komplot nak jatuhkan Hj Hadi sejak 1998 dulu? Malu kena belasah kerana menampilkan fakta yang tidak betul, mamat mulut cirit birit cuba beralih menyerang PasMa yang hanya beberapa bulan saja penubuhannya.

Mamat mulut ciri birit ini kata:

“Sebagai contoh, isu Menteri Besar Selangor tahun lalu, wujud percanggahan pendapat yang ketara seolah-olah ada dua kumpulan dalam Pas sering berselisih pendapat sehingga tidak dapat mencapai kata sepakat. “Dua kumpulan ini adalah golongan yang terbahagi kepada dua iaitu satu menggunakan pendekatan lama dan satu lagi menggunakan pendekatan baharu iaitu Pasma,” katanya ketika dihubungi.

Hoi mangkuk! memang cirit birit betul mulut kamu nih! Tidak ada pendekatan lama atau baru dalam berhadapan dengan isu Menteri Besar Selangor itu. Yang ada ialah pertembungan antara kumpulan yang mahu mengkhianati tahaluf siyasai bersama rakan Pakatan Rakyat dan satu lagi yang mahu meneruskan wala' kepada keputusan mu'tamar ke-55 PAS supaya memperkukuhkan Pakatan Rakyat.

Mulut cirit birit ini kata, golongan ulama dan profesional dalam Pas bukan ancaman kepada perpecahan parti berkenaan tetapi dengan kewujudan Pasma yang dilihat menjadi duri dalam daging.

Dia kata gitu hanyalah semata-mata mahu meredakan keadaan apabila golongan profesional yang selama ini berdiam diri walaupun diberikan berbagai gelaran seperti Jebon, Munafik Haraki, broker, barua syaitan dan sebagainya, telah mula melawan.

Lupakah dia yang macai-macai UG buat demo bawa sepanduk depan pejabat PAS hari tu apa? Suruh pecat Husam, Mat Sabu , Dr Hatta , Aiman At-Thirah bagai...???
Mamat mulut cirit birit ni sebenarnya merasa cuak dengan Dr Dzulkifli Ahmad pada 1 Mac lalu yang mengajak berdebat. Dr Dzulkifli cabar berdebat dengan kalangan yang menggelarkan diri mereka 'Ustaz Haraki" (baca Ustaz UG) dalam isu-isu yang berbangkit di dalam PAS, sekaligus menjawab pelbagai tuduhan "Ustaz Haraki UG" ini sebagai reaksi beliau terhadap mulut-mulut celupar "Ustaz Haraki UG"  sewaktu program Multaqa' Ulama baru-baru ini.

Malangnya sehingga kini belum ada seorang pun yang berani menerima cabaran Dr Dzulkifli , sebaliknya Mamat mulut cirit birit ini cuba memujuk dengan kata-kata lunak sambil mengkambing hitamkan PasMa pula!  

Sila rujuk kenyataan Mamat cirit birit itu di sini   - al-Husseyn * maaf tuan, saya letak tajuk baru

2 comments:

  1. Ini mulut cirit birit ni ikut resmi presideng...buat tuduhan @ fitnah tapi bukti takda! Ini semua geng poyo yg cuba berkuasa dan mendaki jawatan tinggi parti utk ekonomi dengan menjadikan Quran dan sunnah sebagai pelapik kaki untuk senang melonjak! Dasar pengecut..baling batu sembunyi tangan...beginikah sikap srorang yg kononya mengaku ustaz?

    ReplyDelete
  2. Orang yang minum todi berkata bahawa dia tidak mabuk.Sedangkan berjalan terhoyong hayang.Bila bg nasihat dia tanya awak ni siapa.Ulama ka ??

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa