Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, May 16, 2015

Ini pula fitnah ker apa?

Aku CnP tanpa usik.....

Saturday, May 16, 2015
Transkrip Saman Fitnah Pil Kuda Melibatkan Haji Hadi Dan Peguam - Ostad mai la sahkan betoi ka dak
Transkrip ini dicedok dari blog Era Pasca. Berdasarkan kefahaman ana blogger sensasi itu mendapat transkrip ini daripada pemimpin PAS. Siapa pemimpin PAS itu?

Rasanya berita terdahulu menyatakan Hadi tidak hadir di mahkamah menyebabkan penghakiman engkar terhadapnya dikeluarkan dan haji Hadi diarah membayar wang RM2 juta kepada calon PKR tersebut.

Tidak tahu pula ana, bahawa haji hadi ada menghadiri perbicaraan.

Kita layanlah baca. Jika transkrip ini palsu, bacalah sebagai bahan lawak.

wakakaka


Pemimpin pas bagi, nak viral tak berani, biar aku (Tengku Amir) viralkan.

peguam planntif: Dato'Seri merujuk kepada penyata saksi Dato'Seri soalan 1 hingga 23 yang telah Dato'Seri bagitahu tadi ada atau tidak Dato'Seri menafikan memberi ceramah yang mengatakan yang ada calon calon bertindih kerusi jual pil kuda?
Dato'Seri TGHH: tidak

peguam planntif: Dato'Seri setuju dengan saya Dato'Seri ada memberi ceramah yang mengatakan calon calon bertindih kerusi jual pil kuda?
Dato'Seri TGHH: saya sebut secara umum

peguam planntif: ada Dato'Seri sebut tentang calon calon bertindih kerusi ini menjual pil kuda?
Dato'Seri TGHH: ada

peguam planntif:Dato'Seri merupakan ahli majlis presiden pr bukan ?Dato'Seri
Dato'Seri TGHH:betul

peguam planntif:sebelum apa apa percalonan untuk bertanding akan bersetuju meletakan calon mana yabg akan bertanding di kerusi kawasan mana?
Dato'Seri TGHH:kita diberi senarai nama secara umum menyeluruh adapun menentukan terpulang pada negeri masing masing

peguam planntif:ada majlis sebagai ahli majlis ada bersidang untuk menyelaras untuk percalonan kerusi bertanding sebelum 20 april?
Dato'Seri TGHH: secara umum kita menerima daripada negeri terlebih dahulu

peguam planntif: dan ada Dato'Seri selaku ahli majlis presiden pr untuk gugurkan calon calon yang akan bertindih kerusi dengan pas pkr?
Dato'Seri TGHH:tidak,,,,, tidak,,,,,,,,,, kerana itu terpulang pada negeri masing masing

peguam planntif: setuju Dato'Seri tak gugur calon pas yang bertindih kerusi ini kerana nak kan kemenangan pas?
Dato'Seri TGHH: kemenangan pakatan rakyat bukan pas sahaja

peguam planntif:Dato'Seri telah memberi ceramah mengatakan ada calon calon bertindih kerusi ini menjual pil kuda .Ada atau tidak Dato'Seri maklumkan kepada sesiapa di pkr?
Dato'Seri TGHH: tidak saya menerima...errrr maklumat ...errrr daripada risikan parti ...errrr tentang calon calon secara umum oleh kerana keluar media saya terpaksa membuat kenyataan secara umum juga.

peguam planntif: media mana Dato'Seri keluarkan dulu calon calon pkr yang bertindih kerusi ini jual pil kuda?
Dato'Seri TGHH: saya tidak ingat...errrr media ini menyebut calon pkr

peguam planntif:bila dato' sri terima maklumat mengatakan calon-calon kerusi bertindih jual pil kuda?
Dato'Seri TGHH:tentang secara spesifik tidak ada cuma kita menerima calon -calon tidak mempunyai kelayakan
peguam planntif:adakan dato' seri terima maklumat sebelum pencalonan atau selepas pencalonan untuk PRU 13?
Dato'Seri TGHH:menerima umum sebelum pencalonan. kalau menerima selepas pencalonan tidak ada makna apa-apa lagi.
peguam planntif:dato' seri kata menerima maklumat,boleh bagitahu sape yang memberi maklumat ini kepada dato' seri?
Dato'Seri TGHH:risikan parti.

peguam planntif:dan selepas terima maklumat ini, ada atau tidak dato' seri telepon atau memaklumkan kepada kepimpinan PKR tentang maklumat yang dato' seri telah terima bahawa calon-calon bertindih kerusi ini ada jual pil kuda?
Dato'Seri TGHH: tidak. itu urusan negeri masing-masing.
peguam planntif: ade dato' seri telefon?
Dato'Seri TGHH: tidak ada.

peguam planntif:dato' seri merupakan presiden pas , betul?
Dato'Seri TGHH: ya, betul.

peguam planntif: sebagai presiden pas, yang diberi tanggungjawab besar untuk pastikan kemenangan PR telah terima maklumat tapi tidak salurkan maklumat itu kepada pucuk kepimpinan PKR?
Dato'Seri TGHH: itu terpulang kepada kepimpinan masing-masing.
peguam planntif: ada Dato'Seri bagitahu atau tidak?
Dato'Seri TGHH:tentang
peguam planntif:terima maklumat ada rsisikanmangatakan ada calon calon jual kuda ini?
Dato'Seri TGHH: itu ada maklumat secaraumum saya sudah tentu bagitahu maklumat cara umum yang berkait dengan akhlak dan sudah tentu tidak ?wajar bagi saya menyenaraikan orang oranya dan tidak wajar bagi saya menyenaraikan nama namanya.

peguam planntif: ada Dato'Seri maklum kepada pucuk kepimpinan pkr
Dato'Seri TGHH:tidak
peguam planntif:tapi Dato'Seri pasti tentang maklumat ini boleh dipercayai maklumat ini?
Dato'Seri TGHH:maklumat tentang
peguam planntif:yang mengatakan ada rsisikan mengatakan calon calon bertindih ini pkr jual pil kuda
Dato'Seri TGHH: tidak khusus pkr sahaja,iya
peguam planntif:setuju Dato'Seri apabila taksebut nama calon yang terlibat Dato'Seri mengatakan calon yang bertindih kerusi dengan pas betul?
Dato'Seri TGHH: iya, iya
peguam planntif:apabila Dato'Seri tak sebut nama calon yang terlibat ini akan menyebakan kesemua calon calon yang bertindih kerusi dengan calon pas dianggap sebagai penjual pil kuda?
Dato'Seri TGHH:itu bukan urusan saya

peguam planntif:setuju atau tidak?
Dato'Seri TGHH:itu bukan urusan saya
peguam planntif:setuju atau tidak
Dato'Seri TGHH: itu bukan urusan saya itu pahaman masing masing

peguam planntif:setuju atau tidak
Dato'Seri TGHH:saya tidak setuju begitu
peguam planntif:Dato'Seri setuju perjualan pilkuda satu kesalahan jenayah yang berat?
Dato'Seri TGHH: ya

peguam planntif:merosakan masyrakat betul?
Dato'Seri TGHH: ya betul
peguam planntif:ada atau tidak Dato'Seri sebagai tok guru presiden pas mantan menteri besar terengganu ada membuat laporan polistentang calon calon yang menjual pilkuda ini?
Dato'Seri TGHH: tidak tidak bagaimana nak buat laporan saya tak tahu orangya.
peguam planntif:Dato'Seri Dato'Seri sendiri tidak tahu siapa calon bertindih kerusi ini jual pil kuda?
Dato'Seri TGHH: iya

peguam planntif:Dato'Seri sendiri membuat anggapan tentang kesemua calon mengatakan calon menjual pil kuda?
Dato'Seri TGHH: itu tuduhan yang tidak betul saya menganggap kesemua calon menjual pil kuda itu tidak betul
peguam planntif:Dato'Seri tidak tahukan mana satu calon?
Dato'Seri TGHH: ya
peguam planntif:kalau Dato' seri sendiri tidak tahu calon mana yang jual pil kuda, juga tidak pasti mana satu calon jual pil kuda, setuju kalau saya katakan tok guru menfitnah calon-calon yang bertanding kerusi bertindih. setuju atau tidak?
Dato'Seri TGHH: tak setuju

peguam planntif: setuju kalau saya katakan dato' seri ceramah yang telah dibuat oleh dato' seri tanpa memberi nama spesifik calon-calon yang terlibat telah mengakibatkan plaintif hilang kepercayaan dan maruah diri tercemar dikalangan orang ramai.Setuju atau tidak?
Dato'Seri TGHH: saya tidak setuju

peguam planntif: setuju dato' seri kalau saya katakan sebagai tok guru segala ucapan yang dato' seri beri dipercayai oleh masyarakat. Setuju?
Dato'Seri TGHH: saya tidak setuju, sebab saya tidak sebut nama.

peguam planntif: (soalan ulangan) Soalan saya,
Dato'Seri TGHH: ya?

peguam planntif: segala ucapan akan dipercayai oleh masyarakat.
Dato'Seri TGHH: ya, dipercayai masyarakat dan dipercayai juga saya tak tuduh kepada sesiapa.
peguam planntif: dato' seri bersetuju yang dato' seri tidak berbohong kepada masyarakat apabila memberi ceramah.
Dato'Seri TGHH: itu dosa besar dari segi agama islam. (Allahuakhbar!!!! (laungan dari penyokong pas))
peguam planntif: dato' seri tahu kalau bohong itu dosa besar semua..tahu semua...,tetapi dato' seri sendiri tidak tahu kebenaran risikan dato' seri kerana dato' seri tidal tahu calon mana yang menjual pil kuda.
Dato'Seri TGHH: saya percaya pada risikan dan saya tidak sebut nama siapa yang menjual pil kuda tak ada sebab seseorang yang tidak disebut namanya merasa dia terkena begitu. (Allahuakhbar!!!! (laungan dari penyokong pas))
peguam planntif: kalau dato' seri sendiri tidak pasti calon mana setuju?sendiri tidak pasti? calon mana?
Dato'Seri TGHH: ya

peguam planntif:dan dato' seri telah dengar cakap risikan ini percayai apa yang mereka cakap dan memberi ceramah betul?
Dato'Seri TGHH: betul dan saya mahu calon yang mempuyai integeriti yang tinggi secara umum kepada pakatan rakyat.olehsebab itu ucapan saya umum.

peguam planntif: tapi umum itu ada tersentuh calon calonbertindih jualpil kuda?
Dato'Seri TGHH: bukan.. edar dadah,berjudi,minum arak

peguam planntif: tapi tentang spesifik benda ini Dato'Seri tak pernah mencari kebenaran sebelum memberi ceramah siapa yang menjadi dalang jual pil kuda ini? ada atau tidak?
Dato'Seri TGHH: saya bukan seorang hakim saya pemimpin parti saya tak jatuh hukuman pada orang.

peguam planntif: setuju saya katakan Dato'Seri beri ceramah ini hanya untuk kemenangan parti pas sendiri?
Dato'Seri TGHH: kemenangan pakatan rakyat

peguam planntif: tetapi setuju kalau saya katakan Dato'Seri telah menfitnah dan mengtohmah mengatakan calon calon bertindih ini pkr jual pil kuda?
Dato'Seri TGHH: siapa yang saya fitnah?

peguam planntif: setuju Dato'Seri kalau saya katakan dengan tidak menamakan nama secara spesik nama calon telah merosakkan nama baik plantif yang merupakan salah satu calon yang bertindih kerusi pas iaitu pas di bukit besi ? setuju atau tidak?
Dato'Seri TGHH: tidak,,,,,,, tidak setuju

peguam planntif: dan setuju Dato'Seri tidak perdulikan kesan buruk terhadap calon calon pkr yang bertindih kerusi yang Dato'Seri telah menuduh sebagai tertilbat dalam kegiantan janeyah pil kuda?
Dato'Seri TGHH: tidak,,,,, saya tak sebut pkr saya tak setuju

peguam planntif: Dato'Seri setuju bahawa shamsul ini adalah salah seorang calon pilihanraya pada pru 2013 setuju?
Dato'Seri TGHH: itu terpulang pada pkr

peguam planntif: soalan saya setuju atau tidak pada piliharaya umum ke 13 nama en mohd shamsul ini telah dinamakan sebagai seorang calon pkr pada piliharaya umum ke 13 setuju atau tidak?
Dato'Seri TGHH: itu saya tidak setuju,,,,,,,,,,,,,,,,,,apa-apa ulang balik soalan

peguam planntif: tak apa saya dah terima jawapan Dato'Seri
TGHH: ulang sekali lagi,ulang sekali lagi
         peguam defenden: mintak mudahkan soalan
hakim: adakah tok guru tahu bahawa shamsul adalah calonpkr untuk bertanding di kawasan bukit besi yang meawakili pkr?
Dato'Seri TGHH: ah,,,,,,,,,,,,, ah,,,,,,,,,,, saya tidak tahu.


Ana... anta
rasa macam ostad penyokong ulamak la pulak
wakakaka

8 comments:

  1. Dah clear cut semua soalan peguam dia tak jawab dengan ikhlas nampak sangat dia pembohong,adakah soalan mudah pun buat pura-pura tak tau dan terpulang pada PKR aku bukan penyokong PKR tapi aku orang PAS ahli seumur hidup sampai mati bro ahli PAS tapi presiden aku rupanya seorang pembohong ulamak SuK

    ReplyDelete
  2. admin, hadi ada buat permohonan mahkamah ketepikan denda tu la.

    keputusan, hadi lepas sbb pihak pendakwa gagal buktikan bhw fitnah pil kuda tu ditujukan kpd plaintiff.

    wlbgmnp, mahkamah mengesahkan bhw hadi memang telah membuat kenyataan berunsur fitnah.

    ReplyDelete
  3. mcm tu punya orang nak pilih jadi presiden lagi? tolong lah....p lemain jauh2, p tangkap ikan lagi bagus...

    ReplyDelete
  4. Hadi awang buknnnya nik aziz.. Jauh panggang dari api... Nik aziz adalah pemimpin yg berakhlak .. Hadi awang berubah.. Dulu menentang amno sekarang jadi penjilat amno.. Pas xkan menang selagi hadi memeimpin.. Tgk kedah dan terangganu xkekal sbb hadi awang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau isu terengganu kalah dulu.. LKS dan karpal singh juga kalah.. malah parti keadilan nasional hanya tinggal satu kerusi permatang pauh ketika PRU thn 2004 itu.. sedangkan TGHH masih lg menang di kerusi dun dan parlimen !!!

      Kalau isu kedah kalah pulak.. kita semua harus paham di mana ketika itu ada seseorg yg teringin nak jd mb lalu menimbulkn kekecohan dalaman parti.. ditambahkn lagi dgn tuduhan syiah ke atas seorg pemimpin utama parti tp beliau hanya diam seribu bahasa tanpa mempertahankn diri sbg pemimpin parti kecuali di saat2 akhir yg sebenarnya sudah pun terlambat..!

      Delete
  5. X ada siapa menafikan mmg wujudnya peranan pil kuda di kalangan calon2.. benda2 ni bkn pelik pun .. pru 12 dulu ada calon dibeli kerana ada langgan pelacur cina.. beliau dari parti mana pun aku dah x ingat..sampai dia sanggup lompat parti lah diugut oleh umno.. So.. sbg presiden TGHH lebih berhati2 krn pd pru12 dulu pun sblm kantoi langgan pelacur pun ketua parti tu (aku x ingat parti mana) kata calon2 yg dipilihnya bagus2 belaka.. maka dgn itu kami spt biasa golongan MAJORITI senantiasa berdiri di belakang TGHH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu je ko blh komen ke wan rosli..cmne plak mahkamah blh ckp tghh ko tu memfitnah..jgn2 hakim tu pn x fakeh..
      Kalo calon pkr or dap mcm tu,org x heran..sbb dorg bkn ulama..tp cmne plak ulama blh idup bermewah2 dgn vellfire,cooper,porcshe la bagai..ada kah brrmewah tu ajaran islam yg tulin pada zaman nabi saw atau zaman ulama skrg..walhal TGNA skali pn tdk idup bermewah walau pun beliau duduk di atas kuasa..

      Delete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa