Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, April 9, 2009

Kelantan Dan Bola Sepak

PAKAIAN MANDATORI
PENONTON BOLA SEPAK DI KELANTAN

16 comments:

  1. salam uncle,

    memang nampak klasik baju tu namun mengapa hal ini terjadi. Dahulu leh dikatakan isu yg melibatkan penyokong Kelantan kurang berlaku walaupun ada juga kekecohan. namun sejak perubahan kepempinan KAFA, dgn peruntukan yg besar tiba2 hal ini muncul kembali.

    Mgkn ada pihak yg cuba mengambil kesempatan ni demi kepentingan politik? Saya rasa semua anggota KAFA mesti melihat hal ini sesuatu yg serius demi kemajuan bolasepak Kelantan dan negara amnya.

    Saya merasakan bagai ada udang di balik batu tentang hal ini. Maaf uncle, saya tahu memang keras skit kalo main dgn orang Kelantan ni tp selama saya bersaing dgn mereka taklah jadi lagu tu. Provokosi membawa impak negatif.

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Ha... ha... ha..
    Tuan lebih faham hati budi oghe Kelate...

    (Mulanya, saya ingatkan rakaman dalam berita semalam tu berlaku di luar negara!)

    ReplyDelete
  3. Salam Pakcik,
    Mmg peel org muda kita camtu pakcik..tgk liga bola kt kampung dh la..sanggup bergaduh dgn kampung sebelah sebab satu sepakan penalti ja..apa nak jadi nih...

    ReplyDelete
  4. Uncle,

    Sebagai peminat bola, sejak dulu lagi saya tahu pasukan Kelantan mempunyai penyokong yang fanatik. Boleh dikatakan penyokong adalah pemain ke-12 pasukan Kelantan.. Malanglah, musim ini terlalu banyak insiden. Malah tahap disiplin pemain Kelantan dipersoalkan lagi..

    Che

    ps. Saya panggil uncle je, boleh kan sir..

    ReplyDelete
  5. W'salam Shitsurei shimashita.

    Dulu sudah dilebelkan ganas, panas baran. Saya akui sebagai orang Kelantan itulah sifat "Jakun" orang-orang di sini.

    Tapi sekarang lagi teruk setelah dicampurkan pula dengan Mat Rempit dan Mat Dadah. Ada pula kaki judi dan sebagainya. Yang malunya guru dan murid sekolah pun kena tangkap!

    Mungkin guru ni mengajar muridnya kencing berlari kot?

    ReplyDelete
  6. Sdr. Demang.

    Kan orang kita semua boleh? Yang bijak dengan kebijaksanaannya. Yang cerdik dengan kecerdikannya, yang samseng dengan samseng taik kucingnya.

    Demang pun tahu kan? Bagi orang Kelantan semua ada. Baik pun dia, Alim pun dia, samseng pun dia, panas baran pun dan Jahat pun dia juga. Maknanya Orang Kelantan serba boleh!

    Peristiwa itu berlaku kerana Kepala Angin dengan tindakan melulu. Bila seekor mulakan, maka yang ramai pun ikutlah. Yang bengongnya seorang guru dan murid sekolah kena tangkap.

    Malu satu Malaysia!

    ReplyDelete
  7. W'salam UXOP.

    Inilah yang Pak Cik kesalkan. Mentaliti orang kita dari Nenek Moyang tidak berubah sehinggalah sekarang di zaman langit terbuka tetapi minda mereka masih belum terbuka. Tidakkah malang namanya?

    ReplyDelete
  8. Che Eduardo.

    Memang Che boleh saja panggil "Uncle". Memang itulah panggilan anak muda. Pak Cik atau Uncle, tak kisahlah.

    Memang Che, orang Kelantan adalah penyokong fanatik. Tapi takkanlah dari fanatik dah jadi gila.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Saudara,

    Tak tahu apa nak komen, tapi rasanya rimas juga pakaian macam ni nak masuk stadium!

    Lucu!

    ReplyDelete
  10. Wa alaikumussalam Puan melayuangkat.

    Terlebih dahulu saya doakan puan berjaya di dalam exam.

    Itu bukan apa puan, saya nak tunjukkan keganasan membawa susah. Dan yang menerima padahnya adalah penonton berhemah yang lain.

    Yang merusuh tu, nak masuk lokap ke, nak kena lanyak kat polis ke bukan kita kisahkan. Penyakit itu mereka yang tempah sendiri.

    ReplyDelete
  11. kejadian tersebut amat memalukan rakyat kelantan, tetapi bolasepak tidak boleh dicampuradukkan dan dianggap berkait rapat dengan politik kepartian.

    Presiden KAFA: TS Annuar Musa

    ReplyDelete
  12. BelokKiriKanan

    Saya fikir itu hanya keganasan yang tercetus tanpa dirancang dan tidak ada kena mengena dengan politik. Ianya berkait rapat dengan sikap dan disiplin penonton.

    ReplyDelete
  13. Uncle, panaslah baju mcm ni...sudah lah penonton sendiri pun cepat panas ;P

    ReplyDelete
  14. Anakanda Galuh.

    Tak ada pilihan, untuk keselamatan menonton bola di tempat Barbarian berlawan!

    ReplyDelete
  15. salam uncle,

    tak reti nak komen pasal insiden tu, sbb rasanya hal tu boleh berlaku di mana2 stadium di m'sia, bukan setakat di Kelantan semata.

    Tapi baju tu memang lucu.. tak leh saya bayangkan kalo saya & baby saya memakai nyer.. heheh.. :))

    ReplyDelete
  16. Wa alikumussalam kakyong.

    Tercetusnya peristiwa itu adalah semata-mata kerana tidak puas hati. Sukan tetap sukan. Kalah menang adalah adat pertandingan. Tetapi kenapa penonton pula jadi kepala hantu. Pada uncle ini adalah akibat rendah moral.

    Bab pakaian itu memanglah merimaskan. Ditambah pula dengan cuaca panas di negara ini. Memang tidak praktikal. Sememang gimik uncle saja. Sebagai satu sindiran.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa