Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, July 2, 2009

Ciptaan Terbaru Amerika

Inilah machine pembunuh terkini yang dicipta oleh US.

This aircraft combines stealth design with the supersonic, highly maneuvera
ble, dual-engine, long-range requirements of an air-to-air fighter and will have an inherent air-to-ground capability. The F-22’s integrated avionics gives it first-look, first-shot, first-kill capability that will guarantee U.S. air dominance for the next 40 years.

Maklumat lanjut di sini


10 comments:

  1. Aslmkum pak din

    Namapak gayanya US akan terus mendominasi ruang angkasa.Dengan kekuatan dan kecanggihan pesawat udara meraka tersebut makin tertekanlah dunia islam agar terus mengikut telunjuk mereka.

    ReplyDelete
  2. salam ayahanda, pada saya, amerika tu takut pada bayang2 sendiri.. mereka tau mereka ramai musuh sebab tu sentiasa nak memajukan sistem pertahanan mereka..

    ReplyDelete
  3. pembunuh dan pemusnah!
    mangkuk punya mareka..

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Mereka belum lagi dapat mengatasi teknologi Russia dalam mencipta fighter jet ini F22 belom dapat mengatasi SU 37/47

    ReplyDelete
  5. Salam Abe Din,
    Bila abg Din post citer psl jet fighter Amerika nie..mmg diakui akan tingginya teknologi mereka.
    Secanggih mana pun alatan atau mesin perang nie jika tidak diikuti oleh ketinggian siasah pengendalinyer maka tak bergunalah alat-alat tersebut..
    Oleh sebab itu..gaji askar US nie mahal..sebab nak motivasikan mereka.
    Negara kita nie lak gaji askar kira oklah...teknologi pun..faham-faham ajerlah..dulu beli Mig dr Russia..18 biji..tak sampai 15 tahun dah boleh timbang kati..beli lak Sukhoi..tak tahulah berapa lama boleh tahan..nakbeli murah tapi bab selia selenggara tak tip top(bukan budaya 1 Malaysia)
    Nanti Abe Din buleh tanya Along pasal aset aset Navy kat Malaysia nie..1001 macam citer yg ada.

    ReplyDelete
  6. W'salam sdr. fital

    Betul mereka kuat dan canggih dari segi peralatan serta kelengkapan. Dan juga betul negara Islam akan mengikut telunjuknya tetapi hanya negera-negara yang berketuakan si lemah dan lembik.

    Merekacanggih dan kuat hanya dari segi meterial tetapi rohani mereka kosong, longlai langsung kalau ada pun hanya semangat yang bergantung 100% kepada kelengkapan.

    Di vietnam mereka kalah hanya dengan mariam katak dan senjata kuno. Di Iran semasa revolusi, mereka dikalahkan oleh ribut pasir. Di Iraq mereka dikalah dengan bom kereta.

    ReplyDelete
  7. W'salam anakanda nurdaniella.

    Betul. Hanya si jahat saja takutkan balas dendam. Si pencuri saja yang takutkan Polis!

    Mereka hidup di dalam bayang-bayang ketakutan dan sudah tentu berikhtiar untuk mempertahankan diri dengan cara secanggih mungkin.

    ReplyDelete
  8. W'salam PakKaramu.

    Ye ke begitu? Kurang tahu pula saya dan tidak pernah baca tentang kecanggihan SU 37/47.

    ReplyDelete
  9. Salam aku.

    Lama tidak melintas. Bercuti ke? Apa pun terima kasih kerana melawat.

    Betul. Nampaknya mereka berusaha untuk membunuh dan memusnahkan alam sejagat dengan cara yang paling sophisticated pada mereka.

    Itulah dasar-dasar yang digariskan oleh syaitan laknatullah.

    ReplyDelete
  10. W'salam Induk Yati.

    Sudah tentu kecanggihan perlatan mesti dikendalikan oleh mereka yang juga benar-benar mahir baru memperolehi kesan yang maksima. Gaji mereka tinggi sebab apa yang Abe Din tahu tentera yang berpangkat Sarjan pun mempunyai ijazah dan pakar di dalam bidang masing-masing.

    Kita di negara ini pada pendapat Abe Din memang sudah tinggi sebenarnya kalau dinilai dari segi kelulusan. Sebabnya kita di sini kalau Sarjan tu hanya lulusan SPM dan kalau orang lama mungkin PMR/SRP saja. Kalau seangkatan dengan Abe Din mereka yang lulus hanya Darjah Enam pun dapat pakai Sarjan. Kalau Navy tu, lepasan akademi dengan Diploma baru dapat Sarjan.

    Tentang peralatan pula kita memang suka beli kapal dan kapal terbang yang dilelong. Ingat dulu Jet Fighter F5E. Sehinggakan Spare part pun sudah tidak ada. Tengok "Keranda Terbang" (NURI) masih dipakai. Memang Abe Din tahu sedikit sebanyak tentang tentera ni. Abe Din memang ada sedara rapat Pegawai di dalam tentera udara dan Darat. Sekarang Along pula di dalam Navy.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa