Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, April 20, 2008

Alfatihah untuk seorang sahabat

Pada pagi jumaat 18 April 2008 satu berita sedih dan memeranjatkan diterima daripada anak jiran. Berita kembalinya ke Rahmatullah seorang sahabat dan seorang jiran sekampung Puan Hajjah Mimi Aminah Hamzah isteri kepada Irfan Bakti Abu Salim Jurulatih Bola sepak Negeri Perlis. Beliau dan suaminya adalah sahabat yang berperibadi mulia.

(Dalam gambar di suatu malam di Gunung Tebu. Pertama dari kanan)

Allahyarhamah meninggal di Hotel Grand Continental, Kuantan, Pahang di ribaan anak bungsunya selepas terjatuh semasa hanya beberapa langkah berjalan ke biliknya setelah selesai bersarapan pagi di hotel berkenaan. Allahyarhamah berumur 54 tahun adalah seorang guru yang mengajar di Sekolah Rendah Kebangsaan Sultan Ismail Tiga, Kota Bharu, Kelantan. Beliau mengambil cuti tanpa gaji sebelum pencen pilihan. Allahyarhamah ke Kuantan bersama anak bungsunya untuk menunggu dan berjumpa dengan suami beliau Haji Irfan Bakti yang akan tiba di Kuantan bersama pasukan Perlis untuk perlawanan Piala Super menentang pasukan Pahang.

Jenazah Allahyarhamah dimandi dan disembahyangkan di Masjin Cenderawasih, Kuantan sebelum dibawa balik untuk disemadikan di Kota Bharu. Jenazah Allahyarhamah tiba di rumahnya di Kampong Paya Senang. Kota Bharu pada jam 11.30 malam dan disemadikan pada jam 7.15 pagi esuknya 19 April 2008 di Perkuburan Kampung Paya Senang.

Semasa hayatnya beliau adalah seorang cergas dan selalu juga mengikuti aktiviti-aktiviti rekreasi bersama saya dan sahabat-sahabat. Beliau pernah ke Gunung Tebu bersama anak sulung beliau. Beliau juga seorang guru yang dedikasi dan pentingkan pencapaian murid-muridnya. Beliau pernah berkata kepada saya semasa kami berbual-bual di satu masa dulu yang hidup beliau hanya untuk Tuhan, Suami dan keluarga serta mendidik anak bangsa yang kini memang ketinggalan kalau dibandingkan dengan etnik lain di dalam pelajaran. Itulah keluhuran budi dan ketulusan hati seorang Isteri dan seorang Guru yang bernama Mimi Aminah.

Alfatihah untuk Allahyarham semuga Allah merahmati Rohnya dan ditempatkan di kalangan Roh-Roh yang terpilih dan diberikan pengampunan. Amin ya Rabbulaalamin.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa