Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, March 24, 2016

Mac 2015 bertemu Mac 2016.

Bagi kita yg masih hidup (dengan izin Allah swt) hingga ke hari ini, kita sama2 mengharungi tempoh setahun ini, Mac15-Mac16.

Bermakna, kita TIDAK PERLU membelek buku Sejarah, untuk mengetahui apa yg berlaku , terutama dlm Politik Pas dan Negara , kerana kita adalah 'sebahagian' dari Sejarah!

Bermula dengan Pindaan EKJS 1993 (2015)Kelantan, Usul Pindaan Akta 355 di Parlimen, Muktamar Pas ke 61 di Kuala Selangor, terputusnya Tahaluf-Siyasi PAS-DAP, tersingkirnya G18 secara setandan, wujudnya Parti Amanah Negara, dan hari ini, wujudnya Tahaluf-Siyasi PAS- IKATAN, menunjukkan tempoh setahun ini, PAS Parti yg paling sibuk 'mencipta' Sejarah!

Kita sama2 melihat,mendengar dan membaca pelbagai hujah dan kenyataan media mengenai politik yg berlaku.

Pindaan EKJS 1993 (2015), diwar-warkan bersungguh2, penuh keazaman sebagai pindaan untuk melaksanakan Hudud di Kelantan.

DAN untuk merealisasikannya, sekali lagi diwar-warkan, PAS akan usul Pindaan Akta 355, sebagai membuka jalan untuk laksanakan Hudud di Kelantan.

3 Sidang Parlimen sepanjang tahun 2015, ikrar janji PAS untuk bentang Usul Pindaan Akta 355 di Parlimen, tidak menjadi kenyataan!

Mana2 ahli PAS yg mengkritik usaha ini, terus dilabel sebagai Golongan ANTI-Hudud, Golongan Munafik, Golongan Islam Liberal, Golongan Sekular-Sosialis, dan tak lupa JEBON!

Muktamar ke 61, dijadikan Muktamar menapis 'keimanan' ahli2 PAS. Mereka yg 'menolak Hudud', ditapis dan disandarkan sebagai "TAPISAN ALLAH" , Golongan Munafik'

BAHKAN Parti rakan iaitu PKR juga diserang bertubi2 sebagai 'MENOLAK HUDUD' sewaktu PRK Permatang Pauh. Mimbar2 Jumaat menjadi saksi serangan bertali-arus menuduh PKR dan DSWA 'menolak Hudud', dan PAS membekukan Jentera Pilihanrayanya atas sebab tersebut!

SEMUANYA kerana Usul Pindaan Akta 355, yg DIWAR-WARKAN PAS sebagai langkah mula perlaksanaan Hukum Hudud.

HARI INI, PAS "MENGUTIP KEMBALI" kritikan 'Munafik Jebon' kepada mereka sebelum ini, bila memeterai tahaluf dengan Parti IKATAN!

DAN PALING MENDUKACITAKAN, PAS mengatakan Usul Pindaan Akta 355 itu TIDAK KENA MENGENA DENGAN HUDUD, tetapi sebagai menambahbaikan Mahkamah Syariah!

Hebatnya kamu berselindung di sebalik kata2!

Kita BUKAN membaca buku Sejarah, kita sebahagian 'penulis' Sejarah!!! Kita sama sama menjadi SAKSI ke atasnya!

Jangan kita tergolong dlm golongan, "bila berkata2 ia dusta, bila berjanji ia mungkiri".

-Nm-

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa