Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, July 26, 2011

Seandainya Betul Bagai Dikata, Alangkah Bertuahnya Rakyat Malaysia

Nak Tanya pada Tok Jib "Berapa jutakah kerusakkan berlaku ketika perarakan BERSIH baru-baru ini?"

Dan "Siapakah yang tak selamat sebenarnya? Bukankah rakyat tercedera dan ada yang meninggal dunia akibat dari tindakan melulu pihak yang menjaga keselamatan konon (Polis)? Tidak ada pun kecederaan atau kematian akibat dari pergaduhan antara rakyat dengan rakyat (antara kaum)"

Jadi tak payah bercakaplah tentang keselamatan (Nyawa dan harta) rakyat. Itu semua manusia yang waras maklum, semuanya itu memang tugas dan tanggung jawab kerajaan yang memerintah!


Najib: Tugas k'jaan lindungi nyawa, harta benda rakyat

Adalah menjadi tanggungjawab kerajaan bagi melindungi kepentingan dan harta benda masyarakat umum, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam blognya, www.1Malaysia.com. najib tun razak may 2011Beliau berkata perhimpunan BERSIH 2.0 di ibu negara baru-baru ini telah menunjukkan rakyat menolak sebarang tindakan yang boleh menjejaskan keselamatan negara. "Insiden terbaru di Kuala Lumpur baru-baru ini telah menyagikan kita dengan ujian penting. "Keputusan kita sebagai kerajaan adalah untuk melindungi kepentingan dan harta benda masyarakat umum yang bergantung mata pencarian mereka di Kuala Lumpur," katanya. Najib berkata dengan membenarkan satu kumpulan mengadakan demonstrasi, maka ia akan memberi peluang kepada pihak lain menggunakan kaedah sama untuk menimbulkan peristiwa menggemparkan atau isu kontroversi yang mendapat perhatian awam. "Tanpa menghiraukan janji-janji untuk demonstrasi aman, ia hanya mengambil sebilangan kecil kumpulan yang terlampu ghairah untuk mencetuskan keadaan bertambah buruk dengan menyerang penonton tidak berdosa atau merosakkan harta benda. bersih rally petaling street 090711"Adakah berbaloi untuk kita mengambil risiko? Oleh itu, sebagai Perdana Menteri, ia menjadi tanggungjawab saya untuk melindungi segera kepentingan masyarakat umum berbanding kepentingan sekumpulan kecil penentang," katanya. Najib berkata baru-baru ini Malaysia menduduki ranking ke-19 negara paling selamat dalam dunia dan pertama di Asia Tenggara. "Selama beberapa dekad kita telah membina sebuah negara berbagai budaya dan etnik atas dasar toleransi bersama dan saling menghormati," katanya. NONEKatanya pengalaman peribadinya semasa insiden 13 Mei, 1969 telah membentuk pemahanannya mengenai kepimpinan apabila beliau melihat ayahnya, Allahyarham Tun Abdul Razak, ketika itu menjadi Perdana Menteri, menangani krisis tersebut. "Sebagai pengarah Majlis Gerakan Negara (MAGERAN), Allahyarham mempunyai kuasa Kabinet dan Parlimen dalam tangannya. "Ayah saya takut dengan kuasa mutlak dan tidak boleh menunggu untuk hari yang beliau boleh menyerahkan kuasa kepada rakyat menerusi Parlimen dan memulihkan demokrasi berparlimen," katanya. declaration of indepenceKetika Malaysia melalui transformasi secara besar-besaran, Najib mengesa rakyat supaya tidak tunduk kepada gesaan bagi tindakan yang hanya memenuhi kepentingan segelintir untuk memecahbelahkan negara. "Biar kita tidak tunduk kepada cita rasa mereka yang menuntut balasan yang hanya akan mengakibatkan semangat muhibah dan kerja keras yang dibina sejak sekian lama lenyap begitu sahaja. "Biar kita semua bersama-sama menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara harmoni," katanya.

Sumber dari mk

4 comments:

  1. najib bukan jaga rakyat tetapi NAJIB JAGA SUPAYA KUASA UMNO TIDAK JATUH.KERANA MASIH BANYAK KHAZANAH NEGARA INI YANG MASIH BELUM MEREKA SAPU.

    ReplyDelete
  2. Dalam ertikata sebenarnya DSNTR tahu apa itu 8 tuntutan BERSIH,cuma beliau buat tak faham, tuli dan tuding jari kepada pembangkang. saya bayangkan kalaulah 3 dari tuntutan itu saja yang dikemukakan dan diterima oleh SPR. DSNTR dan jemaah kabinet tak cukup tanah nak lari kemana bila keputusan menyebelahi PR.

    ReplyDelete
  3. Anonymous

    Saya rasa pun begitu. Jaga kesinambungan kuasa!.

    ReplyDelete
  4. Dok gtu

    Apa salahnya sekiranya teliti dan kaji dulu. Lepas tu buatlah keputusan dengan alasan yang rakyat boleh terima. Taklah nampak bodoh dan keras kepala.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa