Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, June 10, 2010

Kereta Along Dihentam Belakang

Kerosakan yang berlaku pada bumper kereta Along agak teruk kerana bracket dan hook patah, nampaknya terpaksa diganti yang baru. Kereta yang Suzuki di bawah inilah yang melanggarnya.

Kejadian berlaku di Simpang ke Penampang dari Kota Kinabalu

Saya akan edit dan bercerita panjang tentang sikap Pemandu dan cara pemanduan orang-orang di sini setibanya di Kota Bharu malam ini.

Yang melanggar

Kereta Along


Lampu Suzuki pecah

Bumper kereta Along yang patah bracket

11 comments:

  1. Harap semuanya selamat-selamat belaka...

    ReplyDelete
  2. Salam Ayahanda,

    Harap diseleaikan secara elok.. dan bersabar.

    Semua tu hanya asam garam di jalanraya jer...

    Redho sahaja...

    ReplyDelete
  3. pakcik,

    kat mana accident tu? jalan lintas ke? saya mau juga dengar apa kata pakcik pasal pemanduan pemandu2 di sabah ;) saya dah 1otahun keja di kk. along pakcik rasanya masih baru di seoanggar kan. kalau kta bawak motor kat kk lg la teruk hehehehe mcm tak ena pandang je. kadang2 keta kuar simpang...kita dah dekat pun depa bantai kuar jugak. dulu masa saya mula2 bawak motor memg selalu maki hamun keluar dr mulut. tapi bila2 dah lama saya diam je. tapi bulan lepas saya hambat juga awek bawak keta lepas dia buat u-turn...bila dah potong dia saya jerit bodohhhh.

    ReplyDelete
  4. paloibinmulau:
    sy dr thn 2008 kt sini...accident kt simpang traffic light ke penampang dari kk. penerangan lanjut akan diberi oleh papa. berbakul2 dh maki hamun kalo bley tukar duit kt bank mmg dh kaya-raya dh...kalo hambat keta toksah kata la, baper kali dh hambat, daripada keta kancil sampai la lori...yg bestnyer, pemandu pompuan kene hambat tak cukup sebelah tangan pun kalo dikira, yg lelaki ni yang ramai kurang ajar kt jln raya...tatau la cikgu skolah memandu tak cukup ajar, ataupun diorng ni tak mkn diajar...ataupun mmg saje2 suka hati nk kurang ajar...hobi la katakan...

    ghostdart

    ReplyDelete
  5. Yang melanggar kenalah tanggung atas kesalahan yang dilakukan.Yang kena langgar bersabar dan kena redho atas gangguan dan kesulitan yang menimpa.

    ReplyDelete
  6. Daddy Cool

    Alhamdulillah Daddy. Kami semuanya tidak apa-apa.

    ReplyDelete
  7. Mak Su

    Bukan aduuuhhh... Mak Su tapi "Hiiist aku tibaikan kereta depan tu!"

    ReplyDelete
  8. paloibinmulau

    Pak Cik dah lanjutkan cerita ini di n3 23/6/10.

    Yang tidak biasa macam Pak Cik memang pening memandu di Sabah.

    ReplyDelete
  9. W'salam anakanda Isa.

    Tidak ada apa-apa. Kami sudah selesaikan dengan baik.

    Cuma Along merungut yang part yang rosak itu susah nak dapt di KK.

    ReplyDelete
  10. cikgupj

    Benar. Yang melanggar membayar tunai di atas kerosakan dan kami pula tidak salahkan pelanggar tetapi sibodoh yang berhentikan kereta secara mengejut tanpa sebab di hadapan kami itu.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa