Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, May 31, 2012

Penyebuk Betul Ularmak Yang Sekor Ni!

Harussani jadi orang tengah debat Najib-Anwar
Salmah Mat Husain,30 Mei 2012
KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mencadangkan Mufti Perak, Tan Sri Harusani Zakaria menjadi orang tengah debat antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Katanya, Mufti Perak itu tidak perlu bersusah payah untuk menjadi orang tengah debat PAS dan Umno, sebaliknya menjadi orang tengah debat antara Datuk Seri Najib dan Anwar Ibrahim.

Beliau berkata demikian kepada media selepas mesyuarat mingguan exco bagi mengulas kenyataan Mufti Perak itu yang menyerangnya dalam media dua hari lalu.

Harusani dalam media berkenaan mendakwa Menteri Besar Kelantan itu sebagai ‘melampau’ kerana meletakkan syarat untuk muzakarah dengan Umno dan menyifatkannya tidak mahu melihat perpaduan dalam Islam.

“Saya nak minta dia (Harussani) jadi orang tengah debat antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dan juga Perdana Menteri Najib Tun Razak.

“Dia dah hentam PAS, tetapi nak jadi orang tengah (muzakarah PAS-Umno), mana ada orang nak terima dia.

Tambahnya, andainya Harussani enggan, beliau tidak perlu lagi bercakap banyak dan menyentuh pihak lain.

Pada masa yang sama Tuan Guru turut menjawab kenyataan Harussani yang mempersoal PAS inginkan kerusi pada pilihanraya.

Menurut Tuan Guru, kaedah sekarang sememangnya memerlukan kerusi untuk berdakwah dan menegakkan syariat.

“Andainya tidak ada kerusi, bagaimana kita nak berdakwah," ujarnya.

2 comments:

  1. Nape panggil dia ularmak...itu perbezaan politik...x baik terlalu emosional...ni susah jiwa melayu...terlalu emosional hingga sanggup berpatah arang....sepatutnya biarlah dia dgn pemahaman dia...dan jwblah dgn haq dan hikmah...sebab apa2hal nnt kita perlu merapatkan saf...bknnya berpatah arang dari skrg...jaga adab.

    ReplyDelete
  2. Mufti tugasnya menegur yang salah.Bukan menegur satu pihak sahaja.Kerjanya dok bantai PAS saja NAPE??????UMNO tu patut ditegur sama.Barulah betul.Nak tegur pemerintah yang buat salah tak berani.Takut tertiarap periok nasi.Macam ni punya mufti...tunggulah kehancuran ISLAM. Dah hancur...dah pun.....Cuma doa daripada orang-orang miskin yang masih menyelamatkan MALAYSIA.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa