Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, May 22, 2012

Puak-Puak Tak Cukup Otak Lagi Biadap!

DBKL larang, anti-BERSIH tetap mahu niaga
Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) hari ini tidak membenarkan sekumpulan 60 peniaga yang merancang untuk berniaga di kawasan kediaman pengerusi bersama BERSIH Datuk S Ambiga pada Khamis dan Jumaat ini.

Sehubungan itu, Datuk Bandar Tan Sri Ahmad Fuad menasihatkan agar kumpulan peniaga daripada Majlis Bertindak Peniaga-peniaga Kuala Lumpur itu menggunakan saluran yang betul bagi membuat tuntutan.

"Kalau berterusan macam ni, benda ini akan bersambung dan tak habis-habis. Untuk mengadakan himpunan aman di kawasan rumah dia tak apalah, tapi nak dirikan gerai, DBKL tak benarkan di bawah Undang-undang Jalan, Parit dan Bangunan.

"Kerana bukan ada rumah Ambiga sahaja disitu. Jadi saya nasihatkan kalau nak buat, cari tempat yang sesuai dan yang dibenarkan," kata Ahmad Fuad ketika bertemu dengan wakil peniaga, Datuk Jamal Md Yunus di lobi bangunan DBKL, hari ini.

Sementara itu, bercakap pada sidang media selepas berjumpa datuk bandar, Jamal berkata, pihaknya akan meneruskan rancangan mereka untuk berniaga.

1 comment:

  1. Kesiannyer! Mesti dah papa kedana nih! Terpaksa niaga depan rumah oranh. Kahkahkah!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa