Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, March 6, 2009

Doa Pelembut Hati

N3 ini adalah untuk menunaikan permintaan anakanda Nurdaniella.



Melembutkan hati anak yang degil dan keras. Hendaklah membaca surah Taa'haa dari ayat satu hingga enam dan juga surah Al-Hajj ayat dua puluh satu dibaca di atas permukaan air dalam gelas putih dan diminum oleh anak yang dimaksudkan.


Baca Surah Alfatihah 1 kali dan baca ayat dari surah Tahaa.. di bawah


Terjemahannya:

1. Thaahaa
2. Kami tidak menurunkan Al Qur'an ini kepadamu agar kamu menjadi susah
3. Tetapi sebagai peringatan bagi orang yang takut (kepada Allah)
4. Yaitu diturunkan dari Allah yang menciptakan bumi dan langit yang tinggi
5. Tuhan yang Maha Pemurah yang bersemayam di atas 'Arsy.



Kemudian baca doa pelembut hati di bawah



اَللَّّهُمَّ لَيِّنْ لِيْ قَلْبَهُ لَيِّنْتَ لِدَاْوُدَ الْحَدِيدْ


"Ya Allah, lembutkanlah hatinya sebagaimana Kamu melembutkan Daud (akan) besi"




28 comments:

  1. salam ayahanda.. terima kasih sebab sudi bantu saya.. masalahnya, adik saya tu dah 3 bulan tak balik..

    ReplyDelete
  2. W'salam nurdaniella.

    Anakanda tengoklah komen ayahanda di n3 anakanda yang terbaru

    ReplyDelete
  3. Satu doa yang baik. Moga kehidupan berkeluarga menjadi semakin indah..

    ReplyDelete
  4. salam ayahanda, kat mana ayahanda komen?? puas saya cari, tapi tak jumpa pun..

    ReplyDelete
  5. Rashid.

    Doa bagi digunakan kepada sesiapa yang degil dan keras hati.

    ReplyDelete
  6. W'salam nurdaniella.

    Tadi memang dah tinggalkan komen tapi apa silapnya hilang pula.

    Ayahanda sudah tinggalkan komen yang baru.

    ReplyDelete
  7. salam uncle..

    gelas putih = gelas yang jernih, yer?!

    terima kasih uncle.. saya juga tercari2 doa ini, yer lah anak sulong yg baru 3 tahun pun dah mula tunjuk sikap 'degil'. takut juga saya jika berlarutan.

    ReplyDelete
  8. Salam Pakcik,
    Bagaimana dengan hati orang yng malas sembahyang dan suka buat maksiat terutama yang dh separuh abad ni..hati sesetengah mereka dh kering & liat,bagi nasihat pun wat der saja...sedih lihat orang2 sebegitu..Moga2 Allah membuka & melembutkan mata hati mereka untuk melihat Nur Iman..

    ReplyDelete
  9. salam uncle.
    dulu ramai yang mempertikaikan ttg penggunaan air yassin & ayat al quran dalam perubatan mahupun dalam minuman harian.tapi diharap pertikaian tersebut telah dapat dirungkai dan dapat diterangkan kepada semua.

    Air dan batu adalah makhluk..sifatnya akan memberi kebaikan apabila kalam Tuhan disadurkan dan akan berubah kemudaratan jika kalam syaitan didendangkan.

    Maaf lari topik..lalala

    ReplyDelete
  10. melayuangkat,

    Insya Allah semoga sama-sama dapat manafaat.

    ReplyDelete
  11. Wa'salam kakyong.

    Insya Allah mujarab kalau betul caranya.

    ReplyDelete
  12. UXOP.

    Masalah malas sembahyang ni adalah satu masalah menyeluruh. Boleh dikatakan semua manusia begitu kecuali yang kenal Tuhannya.

    Untuk itu kita kena kenal Allah dengan benar-benar kenal secara rohani.

    Apa pun uncle cadangkan UXOP lawat blog Pak Karamu melalui blog "umarak dagang"

    ReplyDelete
  13. Mogen Ali Rico.

    Betul tu mogen sekiranya dibuat dengan melulu tanpa kenal Allah Tuhan Sekelian Alam.

    Ramai orang kita yang syrik tanpa disedari tapi yang herannya tiada yang menegur.

    ReplyDelete
  14. Kalau adik Fakhron Elliyana tutup aurat....lebih cantik dan Allah redha.

    Jangan sampai Allah murkakan ayah.

    ReplyDelete
  15. Mak Su.

    Moga sama-sama dapat manafaat.

    ReplyDelete
  16. malaysia baru.

    Terima kasih di atas ingatan. Insya Allah saya akan pujuk dia. Saudara maklumlah budak sekarang ni bukan senang nak makan nasihat. Lagi pun bagi saya, saya tidak mahu hanya berlakun baik hanya ketika di hadapan ibu bapa. Di luar pandangan mak bapak sudah jadi lain macam.

    ReplyDelete
  17. Salam tuan,

    Blog yang banyak manfaat. Pertama kali singgah. Teruskan menulis...moga diberkatiNya.

    ReplyDelete
  18. W'salam ASYIQ.

    Terima kasih. Saya cuma cuba hulur dan kongsikan apa yang saya tahu. Banyak lagi saya kena belajar sebenarnya.

    ReplyDelete
  19. salam,

    nak tanya ..bolehkah digunakan ke atas air selain air 'putih' cth. air milo, kopi atau air basuhan beras

    w'salam

    ReplyDelete
  20. Simply wish to say your article is as astounding. The clarity in your post is simply nice and i could assume you're an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

    Review my weblog ... vertical leap exercises

    ReplyDelete
  21. Thanks for finally writing about > "Doa Pelembut Hati" < Liked it!

    Also visit my blog post toasterovenchoices.
    com

    ReplyDelete
  22. In this way, the sunglasses look much more Fashionable.
    Pair an attention-grabbing set of bottoms with a solid tee or blouse in a neutral shade.



    My homepage :: Ao so mi nam (www.citwiki.de)

    ReplyDelete
  23. harap-harap saya dapat tuntunt kembali motosikal saya , kerana saya motosikal saya di tahan pengawai polis .

    ReplyDelete
  24. Reading by way of one's nice content material,
    will help me to complete so sometimes.

    my webpage ... mulheres gostosas

    ReplyDelete
  25. I am seeking for any capable writer, extended time in this area.
    Excellent post!

    Take a look at my page :: sexo ao vivo

    ReplyDelete
  26. Most low-cost gaming laptops also lack an SSD, so you are going to have to pay additional to
    upgrade to one later.

    Here is my page - Gaming Mouse For Mac

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa