Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 15, 2009

Apa Pandangan Anda?

Di bawah adalah satu petikan dari blog MSO yang berkaitan dengan n3 saya sebelum ini. Catatan yang dihantar oleh seorang individu yang menggelarkan diri Arif kepada MSO memperbetulkan laporan MSO terhadap isu ini.

Salam MSO, Saya adalah penjengok setia blog MSO,tapi bab Ust Mat ni terasa MSO telah mendapat maklumat yang salah.Tolong betulkan cerita ini kerana Allah Maha Mengetahui.Saya wakil peniaga yang hadir pada 6/12/09 dan alami sendiri peristiwa "bodoh" tersebut.


Berikut kronologi untuk makluman MSO:

1 ) 11 orang wakil peniaga Pasar Lama MPKB dan Arked UDA hadir ke pejabat TMB pd 6/12/09 pukul 10.00 pagi setelah dimaklumkan oleh pegawai TMB bahawa TMB sedia berjumpa kami setelah kami menghantar surat untuk bertemu bertarikh 25/11/09.

2 ) TMB mulakan mesyuarat dengan Alfatihah.Ucapan alu2an oleh wakil peniaga disanggah oleh TMB kerana pertemuan tersebut diminta oleh pihak kami,bukan TMB yang panggil untuk bertemu.Memang betul persatuan kami yang meminta untuk berjumpa.

3 ) majlis awalnya berjalan dengan mesra dan kami berpeluang cerita masalah kami ( Bazaar Tok Guru ),cuma bila TMB cerita pasal struktur bangunan di sarawak yang rakyatnya lebih suka berniaga ditingkat 1...kami katakan bahawa orang sarawak tak berpelajaran.Duduk atas pokok,TMB kata "BEROK" dok atas pokok.

4 ) Lepas tu TMB maklum untuk adakan mesyuarat penuh dihadiri Exco berkenaan,MPKB,SUK dan Setpol TGNA dan wakil setiap peniaga.Kami minta setiap persatuan hantar 2 orang tapi dibantah oleh TMB.Seorang dah cukup katanya.

5 ) Kami tak setuju dan cuba mendesak...lepas tu TMB kata kecek BODO,lalu bangun bawa fail dan terus masuk bilik.TMB bagi isyarat kat Setiausaha Sulit "setakat ni jah " Majlis berhenti setakat tu tanpa penutup,sebahagian wakil peniaga balik setelah TMB tiada.

Kami harap MSO betulkan balik apa yang ditulis...Kami bukan serbu TMB,kehadiran kami diterima setelah membuat temujanji.Kami mungkin sedikit kasar tetapi ini bukan kali pertama kami bermesyuarat,sudah beberapa siri kami bertemu Exco ( Takiyudin,Husam,Anuar Tan MPKB, PMBK).Takde masalah pun,tegang dalam mesyuarat biasa kerana kami bukan golongan lepasan universiti.Tolong jaga maruah kami,cukuplah TMB kata kami "BODO",harap MSO siasat betul sebelum tulis.Demi Allah dan Rasul apa yang saya katakan dialami sendiri,bukan dengar cakap.

Harap MSO jangan tulis berdasar sentimen,yang benar tetap benar tanpa mengira siapapun.Tolong betulkan artikel tuan kerana apa yang ditulis itu 300% palsu,bukankah perkara bathil itu menjauhkan kita dari jalan yang lurus.Sekian,semoga kita semua diberkati Allah kerana benar.

Komen MSO di sini

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa