Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, December 5, 2009

Waspadalah Di Jalan Raya

Kemalangan maut dua gadis bermotosikal




Mountdweller kurang sihat, tak larat nak menulis. Saya uploadkan gambar-gambar buat pengajaran dan pedoman pengguna Jalan Raya. Bahaya dan maut menanti di mana-mana.

12 comments:

  1. Salam Ayahanda,

    Semoga cepat sembuh..., gambar tu no komen.

    Dah serik tengok gambar2 macam tu dalam kursus "tatacara pemanduan" dahulu.

    ReplyDelete
  2. salam...


    tuan....ngeri betul kemalangan tu...
    berwaspada kita semua.

    ReplyDelete
  3. W'salam anakanda Isa

    Terima kasih di atas doa untuk ayahanda.

    ReplyDelete
  4. W'salam anaklaut.

    Kemalangan ni berlaku minggu lepas di jalan lama Pasir Mas-Kota Bharu.

    ReplyDelete
  5. Salam Pakdin,

    Sadisnya menonton klip video tu.

    Moga jadi pengajaran kepada kita. Ada lesen ke bebudak ni?

    ReplyDelete
  6. Salam Ayahanda,
    Semoga lekas sembuh dan ceria seperti biasa. Sungguh mengerikan. Saya memang merinding kalau tengok pic2 yg ngeri begini. Nauzubillah. Sebaiknya sewaktu hendak mulakan perjalanan kita disunatkan membaca doa perjalanan & doa naik kenderaan supaya perjalanan kita sentiasa dirahmati dan dilindungi oleh ALLAH swt dari segala bencana.

    ReplyDelete
  7. Anakanda ijoks

    Terima kasih di atas doa dan alhamdulillah malam ini ayahanda rasa segar sedikit.

    ReplyDelete
  8. armouris

    Betul tu. Terima kasih link yang diberikan.

    ReplyDelete
  9. W'salam sdr. Brahim.

    Ini masalah anak-anak dan Ibu Bapa sekarang. Walau pun tahu anak-anak tidak ada lesen, masih dibenarkan naik motor dan kekadang tu merempit pula.

    Hari Raya Haji baru ni, anak jiran yang masih tidak berlesen melanggar kereta tetamu saya yang diletakkan di hadapan rumah saya. Di hadapan bapanya pulak tu. Habis nak buat macam mana, anak jiran!

    Harap-harap biarlah bapaknya malu sendiri. Bapanya seorang bekas Ustaz lulusan Al-Azhar pulak tu.

    ReplyDelete
  10. W'salam anakanda KiTTuN.

    Alhamdulillah malam ni dah ok sikit.

    Masalah budak-budak ni, kalau dah dapt motor atau kereta dan tak ingat belakang depan. Jangankan doa, Allah pun mereka lupa.

    KiTTuN tinggal di Limau Manis ke?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa