Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, April 21, 2011

Aku Rasa Ada Betulnya!

Pas didakwa punca 16 September gagal

HAH ALAM – Sikap pemimpin Pas yang tidak komited dalam rancangan 16 September menyebabkan pelan ke Putrajaya oleh pakatan pembangkang mengalami kegagalan.

Penganalisis politik, Profesor Dr Abdul Aziz Bari berkata, sikap pemimpin tertinggi Pas yang ‘longlai dan lesu’ Barisan Nasional (BN) menggunakan isu itu menghentam Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Selagi PR tidak memerintah, sistem dua parti tidak dapat dilaksanakan kerana ia dapat diwujudkan apabila dua parti memerintah persekutuan,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Dalam Pas katanya, hanya Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang komited dengan pelan PR itu.

“Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan ‘kawan-kawan’ tidak komited dalam rancangan 16 September. Anwar memang tidak akan jawab soalan kegagalan rancangan PR kerana ingin membiarkan rakyat membuat telahan sendiri,” katanya.

Abdul Aziz berkata, Pas perlu melakukan anjakan untuk berdepan dengan suasana politik semasa.

“Jika Pas masih di takuk lama, mereka hanya kekal sebagai pembangkang tetapi tidak akan menang malah mereka sebenarnya adalah duri dalam daging PR.

“Kepimpinan berubah atau tidak, itu terpulang kepada ahli untuk menilai kerana perubahan dalam kepimpinan dibenarkan yang bukan dihadkan kepada golongan tertentu sahaja,” katanya.

Menurutnya, perubahan itu adalah untuk rakyat yang perlu melihat Pas sebagai alternatif menggantikan BN sebagai kerajaan.

Sebelum ini, Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan membidas Abdul Aziz berhubung kenyataan bahawa Abdul Hadi dilihat sebagai liabiliti kepada Pas dalam sebuah portal berita.

Nasrudin menegaskan Abdul Hadi masih layak menerajui selepas membawa pelbagai pembaharuan kepada parti

Dari sini

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa