Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, April 17, 2011

Tuduhan Yang Mudah Untuk Berkasar.....

Jordan tahan 70 penunjuk perasaan

17/04/2011 5:04am

AMMAN 17 April – Pasukan keselamatan Jordan semalam menahan 70 penunjuk perasaan selepas tercetusnya protes ganas yang menyebabkan hampir 100 orang cedera.

Suspek yang merupakan pergerakan ultra konservatif Sunni Islam Salafist ditahan ketika operasi di bandar Zarqa dan Rassifeh, beberapa jam selepas penunjuk perasaan menyerang polis.

Perdana Menteri Maaruf Bakhit menuduh pergerakan itu memiliki pertubuhan bersenjata dan menegaskan kerajaan akan bertindak keras terhadap penunjuk perasaan. – AFP

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan Mountdweller. Penunjuk perasaan nie....sebenarnya ok....pada mulanya. tetapi disebabkan provok dari Polis....maka mereka terpaksa mempertahankan diri dari dibelasah dengan belantan dan rotan. Media melaporkan yg penunjuk perasaan mengganas dan bersikap negatif.....sedangkan yang mengganas adalah Polis. Samalah seperti di malaysia....Polis menyamar menjadi orang biasa di dalam tunjuk perasaan tersebut....dan polis ini jugalah yang memecahkan lampu isyarat dan kereta kereta yang parking...bagi masyarakat melihat yg penunjuk perasaan adalah ganas dan bagi menghalalkan tindakan polis membelasah penunjuk perasaan adalah wajar. cissst .

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa