Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, January 4, 2012

Kokok Berdegar-Degar, Ekor Bergelumang Taik!

KUALA LUMPUR,: NGO pendesak Melayu, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) akan menyekat penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan berhimpun di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur 9 Januari ini.

Dalam satu sidang media semalam, Presidennya Datuk Ibrahim Ali berkata, perhimpunan oleh Perkasa itu adalah sebagai "misi mempertahankan keamanan negara" dan akan bermula dengan solat subuh di Masjid Wilayah Persekutuan.

"Selepas itu, kami berarak dan sekiranya bertembung dengan (Timbalan Presiden PKR) Azmin Ali serta penyokong mereka yang sanggup mempertahankan pemimpin yang menghadapi masalah moraliti, kita sama-sama melakukan provokasi," katanya.

Mengulas larangan pihak polis agar mana-mana pihak tidak mengadakan himpunan pada hari itu, Ibrahim berkata terpulanglah kepada polis untuk menghalang Perkasa atau pembangkang kerana kedua-duanya melakukan perhimpunan haram.

Tahun lalu, Perkasa turut mengeluarkan kenyataan sama, iaitu mahu menyekat Himpunan Bersih 2 yang diadakan 9 Julai 2011 dengan mahu mengadakan himpunan anti Bersih.

Namun beberapa sehari sebelum Himpunan Bersih yang disertai lebih 50,000 rakyat itu, Ibrahim mengumumkan perhimpunan Perkasa dibatalkan dengan alasan tidak mendapat kebenaran pihak stadium.

Sementara itu, Azmin pada satu sidang media semalam memaklumkan bahawa PKR akan menggerakkan sekurang-kurangnya 100,000 orang bagi menyertai himpunan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Januari ini.

Katanya, walau apa pun keputusan yang diumumkan, Pakatan dan PKR telah bersedia menggalas amanah memimpin negara serta berusaha mengembalikannya ke landasan yang tepat.

Sumber asal di sini

4 comments:

  1. salam ayahnda,biarkanlah Berahim tu,biar dia menggelupur buat lkali terakhir kerana tahun hadapan jangan harap dia dapat masuk parlimen lagi,ore kelate kato Nende sako:)

    ReplyDelete
  2. Salam , kita tengok sapa yg bawak Bangla dan Indon nanti pakai baju Patriot!

    ReplyDelete
  3. Inilah antara loyar buruk terbaru dari Maharaja Katak yang suka bercakap besar dan kesudahannya terpaksa menyembunyikan diri dalam kain si Rosmah. Bak kata orang-orang tua,'orang pendek nih selalu cakap besar atau akal panjang tetapi hampas' taik ajer besar tapi otak macam lembu Shahrizat. Memang pendek-tinggi, cantik-hodoh adalah ciptaan Allah s.w.t. tapi sipendek Maharaja Katak adalah celaka product umno sial.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa