Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, February 22, 2016

Mampukah Najib dijatuhkan dengan cara ini?

Dengan macam-macam akta yang ada dan pasti akan digunakan..........rasanya gerakan ini akan dikeronyok dengan senang!

Monday, 22 February 2016
JIKA BOLEH SABAR, TUNGGULAH PRU 14...JIKA TIDAK, MULAKAN DENGAN 27 MAC NANTI
Antara ayat-ayat candu yang dilafazkan Najib Razak sempena memperingati 40 tahun penglibatannya dalam politik, Sabtu lalu ialah, "Ayahanda saya membina UMNO dan takkan saya menjadi anak yang menghancurkan UMNO"  dan "saya seorang yang penyabar tapi jangan melampaui batas."

Selain dedak, mungkin ada yang terus terkhayal serta percaya dengan kata-kata itu, tetapi realitinya UMNO dan negara sedang menuju kehancuran di bawah kepimpinan Najib yang terlalu banyak masalah dan karenah peribadi sejak menjadi Perdana Menteri.

Tidak seperti beberapa Perdana Menteri terdahulu yang turut tidak terlepas daripada krisis dan masalah, tetapi beban mereka hanyalah berkaitan kepimpinan serta masalah politik dan bukannya tentang skandal peribadi yang kemudian seluruh negara dipaksa memikulnya.

Oleh itu, jika Najib mengatakan beliau seorang yang penyabar tetapi jangan melampaui batas, yang perlu beliau sedari juga ialah kesabaran rakyat pun ada had dan sempadannya.

Berbanding Najib, jika dinilai sejak 2009 lagi, kesabaran rakyat melihat pelbagai karenah yang ditimbulkannya dalam negara ini, ternyata amat mengkagumkan dan layak  diberikan "anugerah sabar peringkat dunia".

Tetapi, adakah rakyat boleh selamanya sabar, sabar dan sabar saja?

Bagi yang sudah lama "sesak dada" dan "sakit mata"  melihat pelbagai permasalahan dalam negara yang ditimbulkan oleh Najib, namun masih ingin bersabar, mereka mungkin boleh menunggu tarikh PRU 14 untuk menunjukkan hilangnya sabar itu di peti-peti undi.

Berbekalkan penolakan yang sudah ada sebanyak 52 peratus, kiranya penolakan itu dapat ditingkatkan sehingga ke tahap 60 atau 65 peratus, menyimpan kesabaran selama ini tentunya amat berbaloi.

Namun, bagi yang tidak boleh bersabar lagi, mereka boleh memulakan langkah pertama menghilangkan sesak di dada pada 27 Mac depan nanti.
Tarikh 27 Mac itu, sesuai dengan kelapangan masa Tun Mahathir Mohamad, dicadangkan oleh bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zaid Ibrahim untuk rakyat berhimpun secara aman menyatakan penolakan terhadap kepimpinan Najib.

Kepada yang tidak mahu terus bersabar sehingga PRU 14 dua tahun lagi, harus mengambil peluang menyertai perhimpunan itu nanti sebagai tanda pemberitahuan kepada Najib bahawa jika beliau terus kekal sebagai Perdana Menteri, keadaan negara akan bertambah buruk dan majoriti rakyat tidak mahu lagi memberi sokongan kepadanya.

Jika rakyat pelbagai lapisan boleh turun beramai-ramai dalam perhimpunan itu dan ia pula dapat diadakan secara konsisten di pelbagai tempat, mungkin setiap dua minggu atau sebulan sekali, pasti ia merupakan isyarat yang mudah untuk difahami oleh Najib sendiri.

Dalam hal ini, Tun Mahathir bukan saja menyatakan beliau belum berputus asa dalam usaha menyingkirkan Najib, malah dalam pertemuan dengan Mahfuz Omar baru-baru ini, turut meminta semua parti menggembleng tenaga serta mengenepikan perbezaan ideologi bagi menyelamatkan negara ini.

Akhirnya, ia terpulang kepada kita, jika boleh bersabar lagi, tunggulah tarikh PRU  14 nanti,  tetapi jika sudah mula hilang sabar, mulakanlah langkah pertama pada 27 Mac depan ini. (SH 22/02/2016) - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa