Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, March 8, 2010

Kerana Gelojoh Menjadi Bodoh

Keghairahan seorang yang bergelar Menteri mengulas atau mempertahankan isu tanpa memahami dulu apa yang diperkatakan menjadikan diri nampak bodoh.

Hakikatnya saya yakin dia tidak bodoh tetapi golojoh membabi buta menjadikan dia nampak bodoh!

Lihat petikan statements oleh Ahmad Awang di bawah dan bacalah sepenuhnya...

Sementera diminta mengulas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang menyelar tindakannya mahu menganjurkan solat hajat itu, Ahmad berkata, menteri itu “pandai-pandai tafsir” sendiri kenyatannya.

“Beliau kena faham, saya tidak ada kata (minta) dibinasakan atau dihancurkan (Mohsin). Sebelum memberi komen kena pastikan betul-betul (kenyataan saya).

“Saya minta Allah menghukum. Boleh jadi dalam bentuk ketakutan, rasa bersalah sehingga akhirnya beliau meletakkan jawatan. Allah Maha Tahu apa yang setimpal,” katanya.

Semalam, Jamil dilaporkan berkata, tindakan menganjurkan solat hajat supaya Allah menurunkan bencana kepada golongan seagaman adalah berdosa dan “menyalahgunakan agama demi kepentingan politik”

Sepenuhnya di sini

4 comments:

  1. salam akhi,

    lama2 jamil tu jadi macam ustzah pengeluar fatwa zina, sama saling tak tumpah la nampak depa dua ni.

    ReplyDelete
  2. W'salam Mohamadazhan

    Kedua-duanya Ustazah dan Ustaz modenlah katakan dan pendapat itu pun pendapat moden ikut kepala dia. Tapi yang pasti Hukum tidak berubah walau di zaman mana pun.

    ReplyDelete
  3. DUIT DAN PANGKAT PUNYA PASAL....MATAPUN BOLEH JADI BUTA.
    DULU JADI BAGI MOTIVASI SIKIT PUNYA BEST KA....SEKARANG....MACAM TAIK BASI AJA.

    ReplyDelete
  4. Anonymous

    Apa nak buat kerana itulah yang dikejarnya.

    Dunia tidak akan cukup selagi kita hidup agaknya.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa