Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, August 30, 2011

Hayyaa... Naik lagii...!

Menate nih adalah salah satu makanan kegemaran saya.

Tapi tengahari tadi saya ke Pasar Kubang Kerian beli kerang ni. Saya minta 2 kg. Bila tanya harga berapa, Sipenjual kata RM8.00 i.e RM4.oo/kg. gilo! (ayat Aduka)
Mak Ooi... mahalnya! Selalunya paling mahal RM2.50/kg.

Nak buat macam mana, dah suka makan, bayar jugalah.



Menate ni pula saya beli juga hari ni. Naik juga.. RM3.00/ekor!
Beli jugalah 5 ekor untuk Adik dan saya. Mamanya tak makan, selamatlah sikiit he..he...

2 comments:

  1. Syikin due 22/10, Pakdin. Insyaallah kalau nak datang kami info. Pakdin tak balik Ipoh ke tahun ni?

    Pasal Kerang kalau Kat Maidin murah Pakdin. RM1.99 sekilo. Cuma saiznya kecil2 sket la.

    ReplyDelete
  2. Laaaa,

    Dulu satu kilo 3-4 kupang ajer. Kat Kedah kalau jamu tetamu kerang, kira kurang manis, tambah2 lagi ikan bilis!

    Sekarang, seketul dah macam 3-4 kupang nampaknya kala @ RM4!

    Tak lama lagi, nak makan kerang pun kena belah dua - kalau ramai anak2, dapan ler makan sorang sikit! LOL

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa