Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, February 23, 2014

Betina Celaka Ganu Ni Nok Cemar Nama Baik Kelate Pulok!

Page Murtad's in Pantai Timur - MPT yang kini sedang tersebar sebenarnya telah dipadam di Facebook dan kini digantikan dengan page Murtads in Kelantan - MIK [?] yang kini mendapat 1535 like dengan moto "MAJULAH MURTAD KELANTAN. MAJULAH MURTAD PANTAI TIMUR".

Hina Allah, hina Nabi Muhammad dan hina Melayu dapat dilihat di page ini.

Artikel dari Harian Metro sebelum ini.

Kuantan: Selain mendakwa dirinya kafir kerana sudah murtad, pemilik sebuah akaun Facebook (FB) dikenali sebagai Murtads in Pantai Timur (MPT) turut biadab apabila mengatakan Allah SWT tidak wujud serta mengeji Nabi Muhammad SAW.

Itu antara pos pengendali FB berkenaan yang mendapat kecaman hebat orang ramai yang mahu laman itu segera ditutup, namun tidak diendahkan pemiliknya malah mencabar pihak terbabit melaporkan perkara itu kepada pihak berkuasa serta akhbar termasuk Harian Metro. 

Berdasarkan pemerhatian Harian Metro, laman memperjuangkan murtad di negeri Darul Naim, Darul Iman dan Darul Makmur sebagai motonya, baru dimulakan pada 12 Februari lalu dan sehingga kini sudah mengumpul lebih 2,000 ‘likes’.

Malah dalam satu pos, pemilik akaun terbabit turut menyatakan ‘Majulah Murtad untuk Pantai Timur’ dan mendakwa penganut agama Islam adalah bodoh. 

Hampir keseluruhan pos pemilik FB biadab itu adalah provokasi kepada umat Islam dan menggunakan loghat Pantai Timur dalam tulisannya.


Pemerhatian juga mendapati, pemilik FB berkenaan mendakwa dia adalah anak jati Kelantan dan sudah murtad serta memperkenalkan diri sebagai Che Awe Donde atau Pok Nik.

Katanya, memandangkan usia sudah meningkat dan tua selain mempunyai ilmu tinggi, dia sedar Islam yang dianuti selama ini sebenarnya adalah agama palsu.

Pemilik FB berkenaan turut mendakwa semakin tinggi belajar mengenai agama, baru diketahui Islam adalah agama bodoh dan dia kini berjuang untuk murtad.

Menurutnya, dia akan berjuang menyedarkan masyarakat Islam bahawa agama rekaan Nabi Muhammad (dipanggilnya Muhammad babi) akan dihapuskan dari muka bumi Kelantan.  - Harian Metro
Kini tersebar, page tersebut dimiliki oleh seorang wanita Juli Sumardiati Binti Mohd Jalaluddin pemilik akaun https://www.facebook.com/juli.jalaludin dan pemilik page Page Murtad's Pantai Timur - MPT. Ia adalah berdasar butiran berikut;

    id: 1452759477
    name: Juli Jalaludin
    first_name: Juli
    last_name: Jalaludin
    link: http://www.facebook.com/juli.jalaludin
    gender: female
    locale: en_US
    username: juli.jalaludin
    Juli Jalaludin

Juli Sumardiati juga didakwa sebagai pelajar SPM terbaik Terengganu 1989 seperti keratan akhbar di atas.

Pihak berkuasa kini diminta untuk menyiasat page Murtads in Kelantan - MIK dan mengambil tindakan segera. Jangan biarkan perkara sebegini mudah dipermainkan di media sosial. - sumber

4 comments:

  1. Dia ni layak dihantar ke tg rambutan.. Xpayah abis masa bawa mahkamah,.. Elok di beri ubat di tg rambutan... Ni kerana geng yg genius adalah very close to schizophrenia...

    ReplyDelete
  2. Terlebih mengejar ilmu dunia. Sedarlah bapak2 sekelian.

    ReplyDelete
  3. setuju bro... memang celaka betika ini... celakalah atas kamu wahai betina

    ReplyDelete
  4. orang ganu ke ?... ape nok kate ...ate MB demer pon quran cuma untuk jadi bahan bersumpah je.. bukan menjadi pegangan dan panduan hidup.. teman ulang balik cakap orang pantai timur dulu ... "lagu ni loh kalu hidup bawoh umno.. sesat selalu.."

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa