Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, January 9, 2010

Dalam Bab Ini, Apa Bezanya

Di petik dari bolg Husam Musa

"Konsep berkerajaan yang baik ialah pengasingan antara family matters dan state matters. Bukan sahaja legally, tetapi juga morally".

P.A.S - satu masa dulu pernah digelar Parti Asri Sekeluarga - kerana pemegang beberapa jawatan tinggi ada kaitan keluarga dengan Presiden PAS waktu itu, Datuk Asri. Serangan sedemikian ketika PAS berdepan dengan krisis politik pada waktu itu, merugikan PAS dan menjadi modal lawan yang berkesan sekali.

Satu soalan : Bagaimanakah wajah yang menghiasi Kerajaan Kelantan sekarang? Saya tidak mahu perkatakan tentang Dr. Mahathir dan Abdullah Badawi sebab semua orang sudah tahu. Dan lagi mantan PM-PM kita itu tidak bercakap tentang Islam yang adil dan tidak ada pilih kasih.

6 comments:

  1. Disana sini bila bercakap tentang Islam, terdengarlah suara2 contohilah akhlak Rasulullah saw yang terbaik spt dalam Surah AlAhzab:21. Tidakkah Rasulullah saw telah mendirikan satu ukhwah dikalangan sahabat2 sehingga Saidina Abu Bakar ra dan Saidina Omar ra sebagai bapa mertua dan Saidina Othman ra dan Saidina Ali ra sebagai menantu? Tidak timbul empayar kekeluargaan tetapi yang penting adalah ketaqwaan dan mengambil kepercayaan kepada Bithonah sbg pengganti seperti dalam Surah AliImran:118. Wallahualam

    ReplyDelete
  2. Toksah banding diri dengan Rasulullah dan para sahabat. Takat ni Yong tak nampak ketaqwaan ariffahmi. Setahu Yong, taqwa ni mencakup keikhlasan dan ketelusan dalam melaksanaan kerje. Yong tertanya2 Betulkah dia sebenarnya takde IR? Wallahualam.

    ReplyDelete
  3. Ada situs penghinaan terhadap Islam..
    http://beritamuslim.wordpress.com/
    dan saya harap dilaporkan pada pihak penglola wordpress dengan cara klik
    http://en.wordpress.com/report-spam/
    Your Email : email anda
    Blog URL : isi dengan
    http://beritamuslim.wordpress.com/
    Why : isi dengan --> BLOG SPAMMING and that blog was insulting religion, abusing.
    Semoga semakin banyak yang melapor semakin cepat blognya ditutup.
    Tolong sebarkan!!

    ReplyDelete
  4. tajnur

    Betul Rasulallah ada melantik sahabat dan kerabat yang berkelayakan. Tidak timbul apa-apa masalah pentadbiran.

    Tetapi adakah Taqwa dan Zuhud mereka sama dengan kerabat TGNA? Dan adakah TGNA bertaraf Kasyaf dan Wali sebagaimana para Sahabat Rasulallah?

    Saya harapkan janganlah sesiapa di antara sahabat di luar sana yang emosi pula dengan jawapan saya ini. Berfikirlah kita secara rasional walau pun 'Wala' itu penting.

    ReplyDelete
  5. Yong.

    Saya bersetuju dengan pendapat Yong.

    ReplyDelete
  6. Anonymous

    Terima kasih banyak kerana sertakan link-link itu.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa