Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, March 12, 2012

Kenapa Pula Kit Siang Sibuk Dengan Jawatan Shahrizat Di dalam Wanita UMNO?

Lim Kit Siang Persoal Rasional Shahrizat Kekal Jawatan UMNO.


KUALA LUMPUR 12 Mac - Ahli Parlimen Ipoh Timur Lim Kit Siang mempertikai tindakan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang sekadar melepaskan jawatan kabinet semata-mata akan tetapi masih memegang jawatan dalam parti.

Beliau yang juga merupakan Penasihat DAP mendakwa, Shahrizat dilihat tidak bertanggungjawab sepenuhnya dalam berhadapan dengan kes penyelewengan National Feedlot Corporation (NFC) jika sekadar melepaskan portfolio Kerajaan semata-mata.

"Saya melihat dia masih mahu kekal sebagai Ketua Wanita UMNO maka ia tidak akan menyelesaikan skandal itu (NFC)", kata beliau ketika disoal wartawan pada Sidang Parlimen petang tadi. [VIDEO DI SINI]

Sementara itu, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menjelaskan pengumuman Shahrizat selaku Ketua Wanita UMNO Malaysia semalam hanya sekadar drama bagi menutup kekecohan yang berlaku berkainan skandal NFC melibatkan beliau sekeluarga.

"Sudah tentu, beliau tidak mahu mendengar desakan pembangkang, tetapi saya berpendapat beliau perlu mendengar nasihat rakannya, Ketua UMNO bahagian Cheras Datuk Syed Ali Alhabshee yang menggunakan perkataan yang lebih keras berbanding saya," kata beliau.

Ahli Parlimen Bagan itu juga mendakwa Shahrizat sewajarnya melepaskan terus kesemua jawatan yang beliau pegang di dalam Kerajaan mahupun UMNO berkuatkuasa serta merta dan tidak mencari helah menunggu pada 8 April ini jika beliau benar-benar ada rasa tanggungjawab berhadapan dengan skandal tersebut.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa