Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, March 31, 2012

Kesian Pula Bila Baca N3 GOMO Nih...


Saturday, March 31, 2012


Tahniah Buat Umat Islam Pulau Pinang Bila Tanah Masjid Dijual Lim Guan Eng DAP.





Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin mencabar Ketua Menteri Lim Guan Eng untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya berhubung isu penjualan tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara di Georgetown.

Katanya, Lim patut menyamannya berhubung dakwaan bahawa penjualan tanah itu oleh Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang kepada Ivory Kumpulan Properties Group Berhad, tidak dibuat melalui tender terbuka.

“Biar rakyat negeri ini tahu apa sebenarnya kerajaan negeri telah buat,” katanya pada sidang media, semalam sebagai mengulas laporan akhbar yang memetik Lim sedang menimbang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya kerana didakawa mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah dan berniat jahat mengenai isu penjualan tanah berkenaan.

Lim dan Ivory Properties bertegas bahawa penjualan bernilai RM1 bilion itu dijalankan secara terbuka, dan dilakukan melalui tender terbuka, dengan mengurangkan tempoh pinjaman dari lapan kepada lima tahun.

Shaik Hussein berkata beliau boleh menjelaskan kepada rakyat bahawa penjualan Bayan Mutiara adalah 100 peratus tidak melalui tender terbuka dan mendakwa bahawa tanah itu telah dijual pada harga yang tidak realistik.

“Persoalan utama adalah isu penjualan tapak masjid dan tapak sekolah. Kalau betul telah jual, akuinya dan bagi tapak baru untuk bina masjid di kawasan yang sama dan jangan hendak tutup isu berkenaan,” katanya.

Menurut beliau, Lim telah mengkhianati umat Islam dan bukan Islam, sambil menambah bahawa ketua menteri itu gemar mengalihkan isu dengan mendakwa ia masalah perkauman, sedangkan ia tidak begitu.

Semalam, Sekretariat Suara Keamanan Malaysia (SSKM) membuat laporan polis bagi membantah tindakan kerajaan negeri menjual tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara kepada pihak swasta.

Pengerusinya Muhamad Mukhlis Maghribi berkata SSKM mahu polis menyiasat tindakan kerajaan negeri mengubah pelan asal projek Bayan Mutiara itu sama ada mengikut prosedur yang ditetapkan atau sebaliknya.

Pelan asal projek di Bayan Mutiara yang terletak di atas tanah seluas 41.5 hektar itu, melibatkan pembinaan sekolah, masjid, balai polis, pusat komuniti dan pusat beli belah dengan nilai pembangunan kasar RM10 bilion.

Sumber Bernama


CINA BABI

GOMO: Kalau kita nak cakap lebih pun siapalah kita ni terutama yang berada dipihak UMNO. Al maklum kita ni hanya pembangkang di Pulau Pinang. Nak harapkan pemimin UMNO di Pulau Pinang pun susah kerana suara pemimpin kita tidak dilayan oleh Kerajaan Pulau Pinang yang ditadbir DAP.

Jadi nak harapkan siapa?

Kita cuba lah nak harapkan PAS yang merupakan sekutu kepada DAP di Pulau Pinang,kita dah maklum pada wakil PAS di Pulau Pinang TOLONG selamatkan tanah wakaf milik umat Islam. Kita pemimpin UMNO terutamanya di Pulau Pinang dah maklum pekara ni sejak dulu lagi. Tapi apa kan daya PAS hanya BONEKA sahaja.

Dulu ada wakil Melayu yang boleh bersuara demi kepentingan orang Melayu di Pulau Pinang mewakili PKR iaitu Fairuz bekas TKM 1 Pualu Pinang. Tapi dah pun kena singkir coz banyak sangat dok sibuk nak jaga hal Melayu dan Islam.

La ni nak harapkan siapa lah pulak?

Anwar Ibrahim? Yelah orang kata Anwar Ibrahim tu Imam Mahadi, Jijah kata Anwar Ibrahim tu Anugerah Tuhan. Tapi payah juga bila Anwar Ibrahim pun sama juga macam DAP yang memikirkan jawatan Perdana Menteri lebih dari kepentingan umat Islam Melayu di Pulau Pinang.

Takpalah, kita tunggu PRU 13 nanti. Sekarang ni pun tidak apa yang mampu kita buat di Pulau Pinang dalam nak menyelamatkan tanah umat Islam dan Melayu. Sama lah juga dengan di Selangor yang kita tidak mampu berbuat apa apa. Kita tunggu PRU 13 nanti, kita pastikan mereka ini Rejim PAS,PKR,DAP ditolak oleh rakyat.

Tapi, Gomo gusar juga dengan rakyat di Pulau Pinang dan Selangor, gusar kerana takut mereka lupa apa yang DAP telah lakukan. Biasalah Melayu mudah lupa, sekarang melayu Pulau Pinang dan Selangor marah pada Kerajaan Pakatan DAP,PAS,PKR, tapi takut bila nak PRU 13 bila dapat satu keluarga RM100 je dah lupa apa yang DAP buat dalam menghancurkan Islam dan Melayu.


"Pa, itu Melayu punya tanah kita kasi rampas"

Terpulanglah wahai rakyat Pulau Pinang, Selangor dan juga Malaysia, hangpa dah besar panjang dan boleh fikir mana elok dan mana yang buruk.....


Psssttt.... Yang dok sokong DAP sakan dulu tu khabarnya la ni dok melalak siang malam fikir nasib badan...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

- PAPA GOMO


Baca`juga di sini

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa