Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, September 19, 2013

Warga Asing Lagi Yang Buat Celaka!

Polis buru warga Indonesia terbabit samun bunuh
BALIK PULAU: Polis sedang memburu lelaki warga Indonesia bagi membantu siasatan kes samun dan bunuh seorang warga emas di sebuah rumah di Jalan Tun Sardon, di sini semalam.
Ketua Polis Daerah Barat Daya Supt Mohd Hatta Mohd Zain berkata Alias Minan berusia 30-an, dikehendaki susulan penemuan kesan cap jari di lokasi kejadian yang sepadan dengan cap jari lelaki itu yang mempunyai rekod lampau bersabit kes pecah rumah. 
Polis kini menjalankan Ops Rantau Khas bagi mengesan suspek, katanya dalam sidang media, di sini hari ini. 
Menurutnya polis setakat ini memberkas 16 warga asing dalam operasi itu dan kesemua mereka didapati tiada kaitan dengan kes berkenaan namun tetap ditahan mengikut Akta Imigresen 1963.
Mengulas lanjut mengenai kes itu, Mohd Hatta berkata isteri mangsa, Chang Yook Kee, 71, yang patah tangan kiri dan dirawat di Unit Rawatan Rapi Hospital Pulau Pinang, masih belum dapat memberi keterangan kepada polis.
Hasil bedah siasat pula mendapati kematian Chin Len Wong, 83, berpunca daripada pendarahan dalaman di bahagian kepala, akibat dihentak dengan objek tumpul dan keras, katanya. 
Dalam kejadian itu mangsa ditemui oleh anak lelakinya dalam keadaan nazak dan berlumuran darah pada jam 9 pagi, sebelum meninggal dunia beberapa minit kemudian. 
Pasangan suami isteri itu hanya tinggal berdua di rumah yang teletak di atas bukit berkenaan dan mengusahakan sendiri kebun durian serta ladang getah seluas 2.83 hektar milik mereka. - Bernama

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa