Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 31, 2013

Saifudin Lagi!

Pengubat luka rakyat.........
Banyak lebih baik dari membaca dan mendengar bebelan bebal dari sesetengah menteri Najib!

11 langkah yang diumumkan PM tidak mencukupi, kata Saifudin Abdullah
Saifuddin berkata tidak hairan memahami kegelisahan rakyat berikutan rentetan beberapa masalah seperti kenaikan kos dan kebebasan media

Ketua Pegawai Eksekutif Global Movement of Moderates, Datuk Saifudin Abdullah berkata kerajaan perlu berbuat lebih dari 11 perkara yang diumumkan Perdana Menteri semalam sebagai langkah meringankan bebanan rakyat dalam menghadapi tahun 2014.
Antara saranan yang diberikan bekas timbalan menteri itu termasuk untuk kerajaan menggunakan sepenuhnya Teknologi Pengurusan Pembelanjaan.
Beliau menyifatkan sistem seperti e-perolehan dan e-bidaan sebagai cara sistematik menjimatkan kos serta membendung rasuah. 
Beliau bagaimanapun berkata rakyat perlu percaya bahawa tahun 2014 boleh dilalui dengan tenang."Dengan kemungkinan kenaikan kos sara hidup, masalah keugamaan yang tak dapat diselesaikan dan kekurangan kebebasan media massa, serta isu mengenai hak asasi manusia, memang mudah untuk memahami kegelisahan rakyat menjelang tahun 2014." kata Saifudin.
Semalam, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan 11 langkah yang disifatkannya boleh membendung perbelanjaan kerajaan mulai tahun 2014.
Antaranya termasuk pemotongan elaun hiburan pemimpin dan pegawai kerajaan serta bajet elektrik Putrajaya.
Langkah itu adalah untuk menunjukkan bahawa kerajaan juga sama-sama menanggung beban rakyat sempena kenaikan kebanyakan harga barang mulai esok.
Tahun 2014 telah diibaratkan ramai pihak sebagai tahun kenaikan kos sara hidup, berikutan kenaikan harga bagi tol, ais, alat tulis, cukai pintu DBKL, kadar elektrik dan tambang bas. - 31 Disember, 2013. - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa