Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, December 30, 2013

Bekas IGP Percaya Polis Profesional Dan Rakyat Yang Rasional

Tapi kenapa Polis dan pemimpin UMNO yang berkuasa sekarang tidak berfikir begitu?
Mereka tidak percayakan  profesionalnya polis atau menganggap majoriti rakyat masih bodoh?
Sebenarnya mereka cuba membisukan suara rakyat!

Pada aku sekiranya tidak ada provokasi tidak berlaku kekecohan
Kecuali ada pihak yang sukakan huru hara terjadi dan telunjuknya akan dihalakan ke pihak lain!

Bekas Ketua Polis Negara yakin himpunan esok aman

Tan Sri Norian Mai hari ini menyuarakan keyakinan bahawa himpunan membantah kenaikan kos sara hidup yang dijadualkan di Dataran Merdeka esok akan berlangsung dengan aman tanpa sebarang keganasan.
Bekas Ketua Polis Negara itu itu berkata, beliau percaya dengan kemampuan anggota pasukan keselamatan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan juga sikap rasional rakyat Malaysia yang tidak akan mencetuskan keganasan.
"Saya berkeyakinan dengan kemampuan polis untuk kendali situasi begini kalau wujud.
"Atas dua premis ini, saya yakin perkara ini tak akan berlaku," katanya pada sidang media di Shah Alam hari ini."Kedua, saya yakin dengan masyarakat Malaysia yang rasional.
Badan bukan kerajaan Turun Kos Sara Hidup (Turun) akan menganjurkan perhimpunan besar-besaran bersempena sambutan ambang Tahun Baru membantah kenaikan kos sara hidup.
Pengerusi Turun, Muhammad Azan Safar telah ditahan polis ekoran penganjuran himpunan berkenaan pada 23 Disember lalu atas dakwaan ingin menggulingkan kerajaan.
Kenaikan kos sara hidup telah menjadi tajuk hangat sejak beberapa bulan ekoran penstrukturan semula subsidi, yang mana menyaksikan kenaikan harga minyak, pemansuhan subsidi, kenaikan harga barang dan juga kenaikan tarif elektrik. – 30 Disember, 2013. - sumber

3 comments:

  1. kalau tak kacau tak jadi kecoh masalahnya setiap kali ada himpunan membantah ada saja kaki pengacau

    ReplyDelete
  2. Sudahlah dah tak de kuasa bolehle kau bersuara.mcm Bekas2 pegawai kanan yg dah bersara baru nak bersuara.PiiiiDahhh.ape takut kena tarik Pencen kaaa

    ReplyDelete
  3. Yg mengacau tu tentu ada habuannya

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa