Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, November 26, 2015

Adakah isu ini timbul ada kaitan dengan AGM UMNO?

Satu persoalan menarik - Kenapa isu ini timbul menjelang Perhimpunan Agung UMNO?

Pembunuhan Kevin melibatkan pembesar negara ? 
WEDNESDAY, NOVEMBER 25, 2015
Pembunuhan bekas timbalan pendakwaraya Kevin Morais didakwa ada kaitan dengan kertas pertuduhan yang sedang beliau sediakan terhadap seorang “pegawai kanan kerajaan”, kata abangnya Charles hari ini.  

Ketika bercakap pada sidang media yang penuh dengan wartawan dan jurugambar di pejabat peguamnya Americk Sidhu, Charles berkata, Kevin sedang dalam proses menyiapkan kertas pertuduhan itu, ketika bertugas di Jabatan Peguam Negara.  


Beliau juga mendakwa adiknya, Datuk Richard Morais, bersekongkol dengan “seseorang” yang mengawal “permainan” melibatkan pembunuhan Kevin.


Charles mendakwa, inilah puncanya kenapa Richard mengambil mayat Kevin Richard mengambil mayat Kevin dari rumah mayat pada hari sama dia (Charles) memfailkan permohonan kepada mahkamah untuk membuat bedah siasat kedua.  


Charles yang kelihatan marah melontarkan kritikan kepada Jabatan Peguam Negara kerana didakwa mempermainkannya.


"Mereka (Jabatan Peguam Negara) pada awalnya bersetuju dengan bedah siasat kedua tetapi membuat pusingan U, dan meminta saya mendapatkan perintah mahkamah," katanya.  


Charles juga membuat 18 muka surat akuan bersumpah tentang hubungan adik beradik Morais dan beberapa perbincangan yang dia lakukan dengan adiknya, Kevin, menjelang pembunuhannya.  


Dalam SD itu Charles berkata, 2 atau 3 bulan sebelum Kevin meninggal dunia, dia ada memberitahunya sedang bekerja untuk kes yang melibatkan pembesar negara.


"Dia sebenarnya menggunakan perkataan 'kolata ala'. Ia merupakan perkataan Malayalam yang bermaksud 'orang yang tidak baik'," kata Charles merujuk kepada pembesar negara berkenaan. 


Kevin adalah Malayalee. Charles yang tinggal di Atlanta, Amerika Syarikat (AS) berkata, adiknya memberitahu melalui telefon menggunakan bahasa Malayalam, kerana bimbang telefonnya mungkin diintip.  


Charles berkata, dia memiliki pen drive (pemacu pena) yang dikirim Kevin melalui syarikat penghantaran sebelum beliau meninggal dunia.


"Ia selamat dalam simpanan seseorang di AS dengan arahan ia disebarkan kepada umum jika kejadian tidak diingini berlaku terhadapnya kerana membuat SD ini.  


"Kandungan pen drive ini sangat jelas dan tidak kurang pentingnya mendedahkan tentang penyiasatan yang diamanahkan kepada Kevin sebelum dia mati, mengaitkan beberapa personaliti yang sedang berada di pusat kuasa di Malaysia sekarang," kata Charles.  


Katanya, dia tidak percaya Kevin dibunuh akibat mendakwa seorang ahli patologi kerana rasuah.  


Ahli patologi kerajaan yang disebut itu merujuk kepada seorang doktor di makmal patologi di Hospital Tentera Tuanku Mizan yang didakwa pada Disember 2013.  


Kevin adalah timbalan pendakwa raya untuk kes itu.


"Kevin dibunuh kerana sebab lain dan saya yakin motif lain ini ada kaitan dengan dia tahu terlalu banyak tentang fakta kes jenayah pihak di pusat kuasa Malaysia dan dia perlu didiamkan kerana itu," katanya. – 25 November, 2015. ~
 themalaysianinsider  

Dalam laporan terbaru, Charles hari ini memberitahu media bahawa Richard adalah "penjahat" dan akan melakukan apa sahaja untuk wang.

Dalam pengisytiharan 18 halaman berkanun (SD) pada sidang akhbar hari ini, Charles juga mendakwa bahawa Richard ada hubungan dengan kumpulan penjenayah di Kuala Lumpur.   


SD Charles juga menyatakan bahawa Richard telah dilihat meninggalkan tempat kejadian pembunuhan Najadi di Bukit Ceylon pada bulan Julai 2013 dan Ketua Polis Negara mahu tahu apa yang Kevin tahu tentang perkara ini.


"Kevin memaklumkan kepada Ketua Polis Negara bahawa dia telah tidak berhubung dengan Richard sejak 2004 dan dia tidak tahu apa-apa," kata beliau.  


Pembunuhan Najadi adalah pembunuhan pengasas AmBank Hussain Ahmad Najadi pada Julai 2013. 


Polis berkata kes itu ditutup selepas sabitan penarik kereta Koong Swee Kwan, yang kini menunggu hukuman mati. - November 25, 2015. Baca lagi di sini


Komen al-Husseyn : 

Berikut merupakan berita yang pernah menyiarkan mengenai Datuk Richard Morais, bersekongkol dengan “seseorang” yang mengawal “permainan” melibatkan pembunuhan Kevin.  


Apabila kehilangan Timbalan Pendakwaraya (DPP) Kevin Anthony Morais menjadi tajuk utama akhbar pada hujung minggu dengan penemuan sebuah kereta dibakar, khabar angin mula menghubungkait dengan siasatan kewangan berprofil tinggi dengan Morais tiba-tiba hilang. Walau bagaimanapun, satu lagi perkembangan untuk kehilangan misteri beliau telah timbul.  

Pascal Najadi, anak Hussain Ahmad Najadi, pengasas Arab-Malaysian Development Bank (AmBank) yang dibunuh  telah secara terbuka mengisytiharkan bahawa kehilangan Morais yang dikaitkan dengan pembunuhan bapanya dalam satu kenyataan yang disiarkan dalam laman Facebook beliau, Justice-For-Najadi-AmBank.


"Dato Richard Morais orang terakhir menemui Hussain Najadi dibunuh di Kuil 29 Julai 2013.


" Menurut satu sumber yang disahkan, seorang Peguam Malaysia, yang identitinya kita perlu dilindungi kerana masalah keselamatan, mangsa Banker Hussain Najadi dipanggil oleh seorang tertentu Dato Richard Morais  di Kuil pada waktu pagi dalam masa yang singkat pada 29 Julai 2013 . 


"Encik Hussain Najadi, bergegas ke kuil itu dan semasa dalam perjalanan telah menalipon peguam tersebut, sumber, untuk memberitahunya bahawa orang tertentu Dato Richard Morais meminta untuk menemuinya di kuil pada 29 Isnin Julai 2013. 


Dato Richard Morais dilaporkan bertemu mesra dengan Encik Najadi di kuil itu dan dilihat mengucapkan selamat tinggal dan meninggalkan kawasan kuil.


"Semalam kita dikejutkan bahawa saudara rapat Dato Richard Morais, DPP Kevin Morais yang pernah berkhidmat di Jabatan Peguam Negara, telah hilang dan masih dilaporkan hilang," kata kenyataan yang dikeluarkan oleh firma guaman Najadi & Partners, Moscow, Rusia diisytiharkan. ~
 malaysiandigest

- sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa