Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, April 27, 2012

Apaker Jenis Lembu Nih?

Sekali kata tak gugat keselamatan, sekali kata sebab-sebab ketenteraman awam dan berikan lampu hijau untuk polis bertindak. Ketua Polis pula mengungut akan jadi seperti Syria.
Sorang lagi kata bukan program nasional. Habi buat konsert tu program nasionalkah?
Isy bercelaru betul. Pemimpin jenis apa ni? Cakap berbelit-belit!


Hisham: Polis ambil tindakan perlu jika himpun di Dataran
Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein berkata polis akan mengambil tindakan perlu daripada aspek keselamatan sekiranya penganjur tetapi berdegil untuk meneruskan niat mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka pada hujung minggu ini.
    
"Kita sudah bertolak ansur dan telah memberikan alternatif kepada mereka untuk mengadakan perhimpunan di tempat lain... jika mereka berdegil jadi terserah kepada polis (untuk ambil tindakan perlu)," katanya.
    
Beliau berkata polis bertanggungjawab memastikan ketenteraman awam terpelihara dan tidak diganggu gugat oleh mana-mana pihak.
    
"Saya harap pihak penganjur dapat berhimpun di tempat alternatif yang ditawarkan atas semangat transformasi politik dan perubahan yang dilakukan kerajaan, jadi semua pihak perlu menyumbang ke arah pembinaan demokrasi sihat dan matang," katanya kepada pemberita di Putrajaya hari ini.
    
Ditanya apakah tindakan yang mungkin dilakukan polis sekiranya perhimpunan itu tetap diadakan di Dataran Merdeka, Hishammuddin berkata "ia bergantung kepada tindakan pihak penganjur".
    
Katanya polis juga sudah diarahkan bersedia untuk berdepan sebarang kemungkinan berdasarkan kepada pengalaman berdepan perhimpunan sebelum ini.
    
Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sebelum ini menolak permohonan penganjur untuk mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka kerana perhimpunan itu tidak bertaraf nasional dan membabitkan kepentingan masyarakat dan menawarkan Stadium Titiwangsa, Stadium Badminton dan Stadium Bolasepak Kuala Lumpur di Cheras sebagai lokasi alternatif.
    
Hishammuddin berharap pihak penganjur dapat menerima tempat yang ditawarkan kerana mereka masih mempunyai masa untuk menukar lokasi perhimpunan itu.
    
Dalam perkembangan lain, menteri itu berkata dakwaan kononnya organ tiga penjenayah warga Indonesia yang ditembak mati di negara ini telah dijual selepas menjalani bedah siasat adalah tidak benar.
    
Beliau berkata bagaimanapun polis sedang menyiasat perkara itu dan menurutnya difahamkan delegasi dari Indonesia telah bertemu dengan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berhubung perkara itu.

"Jadi biar polis memberikan butiran lanjut dan diharapkan selepas itu juga delegasi tersebut akan menerangkan perkara yang sebenar," katanya.
    
Ketiga-tiga penjenayah bersenjatakan parang itu ditembak mati ketika cuba memecah masuk sebuah rumah di Port Dickson, Negeri Sembilan pada 24 Mac lepas.
    
Polis terpaksa melepaskan tembakan selepas penjenayah cuba menyerang anggota polis apabila menyedari kehadiran polis. Hasil pemeriksaan, polis menemui tiga
bilah parang panjang, pemutar skru, pemotong pagar, sarung tangan dan topeng muka pada penjenayah berkenaan.
    

- mk

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa