Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, April 17, 2012

Malauun, Malauuunn!

Sibukkan Pembangkang durhaka kepada Raja-Raja. Tapi pada akulah, lebih baik tanya dulu kepada Brahim Ali sapa yang tabalkan Ku Skandar di Pasir Mas. Dan tanya pula pada Nuar Musa sapa  pulak yang tabalkan Ku Brahim di ketereh untuk mencabar Sultan sebenar KDYM Tuanku Ismail Petra?
Pastu tanya pula pada Mahathir yang buat roadshow mengajak rakyat durhaka pada Raja-Raja Melayu untuk mewajarkan hasratnya mengurangkan kuasa Raja-Raja.
'Kelakuan gambarkan pembangkang mahu republik'
Kelakuan pemimpin pembangkang dalam majlis pertabalan Yang di-Pertuan Agong - yang didakwa mempersenda raja-raja Melayu - menunjukkan akan ada usaha membentuk negara republik, kata PERKASA.

NONE"Kami tidak berpeluang untuk bersama-sama dalam Balairung Seri Istana Negara mengikuti pertabalan Tuanku Yang di-Pertuan Agong. Kalau dapat pastinya kami rasa gembira dan bertertib mengikut majlis tersebut.

"Bukan seperti wakil rakyat pakatan pembangkang yang telah diberi keistimewaan hadir dalam Balairung Seri Istana Negara pada majlis tersebut, (mereka) bukannya nak tertib bahkan mengejek dan mempersendakan Raja-Raja Melayu, termasuk juga mengejek PM yang dilantik oleh Yang Di-Pertuan Agong.

"Kita anggap mereka penderhaka pada raja-raja Melayu dan hilang kesetiaan pada negara. Mungkin secara perlahan-lahan mereka akan jadikan negara ini negara republik jika berkuasa," kata pemimpinnya Abdul Rahman Abu Bakar.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi di ibu negara, Abdul Rahman berkata, PERKASA menentang habis-habisan usaha itu.

Timbalan Presiden PKR Azmin Ali dan naib presiden parti itu Tian Chua bagaimanapun dilaporkan menafikan dakwaan itu hari ini dengan mendakwa ia hanya serangan peribadi oleh pihak tertentu demi kepentingan politik.

4 comments:

  1. Pergi mampos lah sama lu perkasam....batu api dulu,kini dan selama nya....

    ReplyDelete
  2. tengok ke gambar tu semuanya dari keturunan mendeliar dan kitol yang menjahanamkan institusi raja..gi mapuh puok-puok eee nih

    ReplyDelete
  3. Sdr. Rahmat

    Pekasam yang memang jubur masam

    ReplyDelete
  4. Sdr. Anon

    Bukankah di antara sebab kejatuhan Melaka adalah dari onar dari keturunan puak-puak ni?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa