Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, April 24, 2012

Negara Atau Sebenarnya Siapa Yang Kucar-Kacir?

'Bawa kes Scorpene ke Perancis mahu kucar-kacir negara'
Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Mansor berkata tindakan Suaram mengemukakan kes berhubung pembelian kapal selam Scorpene ke mahkamah Perancis merupakan usaha untuk mengucar-kacirkan negara.

"Dia nak kucar-kacirkan negara. Dia akan keluar macam-macam untuk malukan orang dan nak fitnah.

"Mereka tak ada kerja. Kalau macam kita ini, kerja 24 jam," katanya ketika ditanya dalam satu sidang media hari ini.

Beliau mengulas tindakan Suaram mengemukakan nama Datuk Seri Najib Razak sebagai saksi dalam inkuiri berkenaan.



Suaram bertindak demikian dengan alasan bahawa perdana menteri itu merupakan menteri pertahanan yang terlibat dalam perolehan kapal selam tersebut sebelum ini.
Dalam pada itu, Tengku Adnan juga berkata beliau sedia mengadakan pertemuan dengan sekumpulan pemerhati pilihan raya luar negara, susulan daripada jemputan oleh ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun, beliau tetap tidak bersetuju dengan tindakan pembangkang menjemput kumpulan pemerhati berkenaan.
"(Pemerhati) sepatutnya datang melalui SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya). Saya akan jelaskan kepada mereka," katanya.

Tengku Adnan berkata, jemputan itu dibuat Anwar melalui satu surat kepadanya.



Sebelum itu :

MP: Tak hadir ke mahkamah Perancis beri kesan buruk
Tindakan perdana menteri terus berdiam diri sama berhubung tanda tanya beliau akan muncul di mahkamah Perancis untuk inkuiri dalam kes pembelian Scorpene akan memberikan kesan buruk kepada kerajaan Malaysia, kata anggota parlimen DAP.

NONE"Ia memberikan kesan buruk kepada PM, yang berjanji melakukan pembaharuan dan beriltizam ke arah melawan rasuah," kata wakil rakyat Puchong Gobind Singh Deo melalui e-mel malam tadi.

"Sebagai PM, menjadi tanggungjawabnya untuk membersihkan segala perkara yang menjejaskan kerajaannya. Ia menjadi kemahuan seluruh rakyat Malaysia, terutamanya yang berada di peringkat antarabangsa."

Najib Ahad lalu enggan mengulas sama ada berniat hadir ke mahkamah Perancis selepas NGO hak asasi manusia Suhakam menyenaraikannya dan Menteri Pertahanan Datuk Seri Zahid Hamidi sebagai saksi mereka.

Bercakap dalam sesi dialog dengan NGO Cina dan India di Universiti Sains Malaysia di Pulau Pinang beliau berkata tidak perlu berbuat demikian
- mk

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa