Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, August 19, 2014

Bala Bawa Laba?

Tiga Dipercayai Terperangkap Dalam Runtuhan Tapak Projek MRT
Diterbitkan: Isnin, 18 Ogos 2014 11:34 PM
Oleh: IWAN SHU-ASWAD SHUAIB

Tiga mangsa dipercayai terperangkap dalam runtuhan konkrit di tapak pembinaan projek landasan MRT di Kota Damansara. Foto twitter @bombaJBPM

DIKEMASKINI
PETALING JAYA: Tiga mangsa dipercayai terperangkap dalam runtuhan konkrit di tapak pembinaan projek landasan MRT di Kota Damansara berhampiran Hospital Pusrawi, malam Isnin.

Timbalan Pengarah Bahagian Operasi Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohd Sani Harul berkata pihaknya menerima laporan mengenai kejadian itu kira-kira jam 9.46 malam.
Anggota STORM dan K9 Bomba sedang melakukan operasi mencari dan menyelamat di tapak runtuhan projek MRT.

Beliau berkata, objek dari pembinaan tapak landasan yang jatuh itu berukuran 38 meter dengan berat 300 tan menimpa pekerja di bawah landasan.
"Anggota STORM (Pasukan Khas Taktikal Operasi Penyelamat Malaysia), K9 (Unit Anjing Pengesan) Bomba sedang melakukan pencarian di tapak runtuhan MRT," katanya dalam satu kenyataan.
Di kawasan sekitar runtuhan tapak projek MRT di Kota Damansara.

Sementara itu, Mass Rapid Transit Corporation (MRT Corp) dalam satu kenyataan berkata, kejadian berlaku pada kira-kira pukul 8.30 malam.
MRT Corp turut mengesahkan bahawa tiga pekerjanya dipercayai terperangkap di bawah runtuhan itu.
"Kejadian berlaku pada kira-kira pukul 8.30 malam ketika pembinaan tembok sedang dijalankan ke atas landasan MRT.
"Pasukan bertindak iaitu polis serta Pasukan Bomba dan Penyelamat digerakkan di lokasi (kemalangan). Usaha menyelamat sedang dijalankan," kata kenyataan itu

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa