Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, August 29, 2014

Soalan Bodoh Dari Anwar.....

Orang PKR menganggap Anwar adalah seorang pemimpin cerdik
Tapi dalam bab ini dia menjadi bodoh bertanyakan soalan itu
Takkanlah Anwar tak nampak atau gagal menelah apa yang PAS mahu dan apa yang PAS tak hingin?

Adakah anda tidak bersedia terima pemimpin wanita, soal Anwar kepada PAS
Published: 28 August 2014
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim beri soalan kepada PAS adakah gender isterinya menyebabkan parti itu enggan mencalonkannya sebagai menteri besar Selangor. Gambar fail The Malaysian Insider.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini secara terbuka meminta PAS untuk menyatakan sama ada mereka menentang keputusan Pakatan Rakyat (PR) untuk menamakan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, sebagai satu-satunya calon menteri besar Selangor kerana beliau seorang wanita.
"Oleh kerana ini melibatkan kedudukan seorang wanita, adakah ini bermakna mereka tidak bersedia menerima seorang wanita sebagai pemimpin? Mereka perlu mengambil kira perkara ini," katanya kepada pemberita selepas menarik balik saman fitnahnya terhadap Tan Sri Syed Hamid Albar, hari ini.
Ketua kmum PKR itu mengulas keputusan PAS semalam untuk mengemukakan lebih dua nama untuk dicalonkan sebagai menteri besar kepada istana sebagaimana diminta baginda Sultan Selangor.
Langkah PAS bertentangan dengan keputusan Majlis Presiden PR pada 17 Ogos untuk menamakan hanya Dr Wan Azizah untuk jawatan itu.
Pada Selasa, PKR dan DAP berkata mereka bertegas dengan keputusan hanya mencalonkan Dr Wan Azizah, walaupun Sultan Selangor bertitah setiap parti dalam PR mengemukakan sekurang-kurangnya dua nama kepadanya. – 28 Ogos, 2014.

24 comments:

  1. bukan kerana wanita, tetapi kerana dia bini kamu wahai nuar ooii,..tak paham ke zizah tu bini kamu,,,dan semua tahu kamu penipu, dan kamu akan gunakan binikamu untuk agenda kamu, mana ada dalam dunia ni orang lantik bini jadi PM atau MB, JANGAN LAH NAK BUAT SEJARAH,..cuba kamu calonkan wanita lain sudah tentu rakyat boleh terima, conflict of interest lah beb, itu pun tak tahu..patut kamu jawap..kenapa kamu mahukan bini kamu jadi MB..KENAPA, BERIKAN 10 JAWAPAN YANG BOLEH DI TERIMA AKAL..

    ReplyDelete
  2. ANWAR MAHUKAN NEGARA IN NEGARA REPUBLIC SEBAB MAHU JADI PRESIDEN, KALAU JADI REPUBLIC, SULTAN AKAN HAPUS, DAN NEGARA INI AKAN JADI SEPERTI MANA NEGARA REPUBLIC LAIN...MELAYU AKAN JADI BONEKA..SEBAB ITU DAP SOKONG SANGAT..

    ReplyDelete
  3. Abe

    Hehehe.....itu soalan ilmu mantiq untuk TGHH. Soalan mudah dan soalan maut.

    Sementara itu kita masih menunggu kenyataan Setiausaha Politik TGHH selanjutnya apa tindakan terhadap MI m3ngenai laporan perdebatan antara Hanipa Maidin dengan TGHH tempohari. Perdebatan itu mengesahkan niat kerjasama dengan UMNO oleh segelintir pemimpin PAS yang jelas melanggar keputusan Muktamar PAS yang diadakan di Ipoh tahun 2008 dulu.

    MI mempertahankan laporannya. Dalam isu yang besar seperti ini TGHH tak boleh ambil mudah kerana kesan peribadi kepada beliau amat besar. Sekarang semua orang tertanya-tanya termasuk akar umbi PAS, beranikah TGHH saman MI.

    Satu perkara yang menguatkan hujah bahawa apa yang dilaporkan oleh MI itu ada kebenarannya, s3hingga hari ini, tidak ada sebarang penafian oleh Hanipa Maidin, watak yang utama yang dis3but ol3h MI.

    Penafian SUP TGHH setakat ini nampak hollow kerana kita dah tengok banyak penafian seperti ini yang dibuat setiap kali TGHH terperangkap dan kantoi.

    ReplyDelete
  4. bat8

    Betul.....sebarang penafian dari SUP memang hollow kerana memang kerja dia mempertahankan Bossnya!

    Tapi kalau tak betul, kenapa Hanipa diam, Azmin juga diam?

    Memang kita di luar sini mahukan maklumat lebih lanjut.

    ReplyDelete
  5. Abe

    Izinkan ambo paste komen ambo di satu blog lain. Nampaknya permainan sebenar puak UG dah semakin jelas.

    Terima kasih.
    ................
    Tuan,

    Perkataan magis "Pakatan Rakyat dalam keadaan yang 'kelam-kabut'."

    Itulah tujuan kepada apa yang berlaku sekarang. Ia bukan pertama kali. Kita telah lihat berkali-kali sejak isu UG timbul di dalam PAS selepas tsunami 2008 dulu.

    Ia bukan tindakan PAS walaupun nampak b3gitu. Ia adalah tindakan segelintir pemimpin PAS yang tergila-gila nak b3kerjasama dengan UMNO.

    Apa yang kita lihat hari ini mengesahkan memang wujud puak UG didalam PAS yang selama ini mereka menafikan.Walaupun keputusan muktamar PAS di Ipoh tahun 2008 menolak s3barang kerjasama dengan UMNO. Keputusan muktamar itu masih berkuatkuasa. Mereka wujud juga dan yang menyedihkan pemimpin-pemimpin utama UG ini adalah dari kalangan ulamak.

    Jika kita kaji betul-betul apa tujuan tindakan-tindakan puak UG ini didalam krisis MB Selangor. Kita kena tengok dalam konteks keputusan muktamar di Ipoh yang masih menjadi dasar PAS sehingga hari ini.

    Tindakan-tindakan puak UG menggunakan PAS mungkin untuk menyediakan pentas supaya PAS dipecat dari Pakatan Rakyat kerana melanggar persafaman yang dipersetujui bersama.

    Bila PAS dipecat dari Pakatan Rakyat, maka keputusan Muktamar di Ipoh tahun 2008 dulu s3cara otomatiknya gugur dari menjadi dasar PAS. Jadi senanglah bagi puak UG ini meng3mukakan usul kerjasama dengan UMNO untuk diluluskan oleh Muktamar yang baru. Kerjasama ini sudahpun wujud secara tidak rasmi di Kelantan melalui isu hudud dan pembinaan L3buhraya Rakyat yang diumumkan ol3h MB Kelantan.

    Kalau ini bukan strategi mereka, takkan pemimpin-pemimpin PAS begiti bodoh bermain dengan api didalam krisis MB Selangor ini. Tak masuk akal. Kita juga diberi peluang menonton selingan kepada permainan puak UG ini melalui laporan MI tentang perdebatan antara Hanipa Maidin dengan TGHH sehingga motif sebenar te4burai untuk tontonan s3mua pihak.

    Yang paling memeranjatkan ialah sikap sebenar TGHH sepanjang isu ini berjalan. Kita tidak pasti samada TGHH digunakan oleh puak UG atau memang sebahagian daripada puak UG.

    ...............end....

    ReplyDelete
  6. bat8

    Silakan....kan kita galakkan percambahan minda di kalangan kita?

    Bila Allah nak kantoikan kumpulan ini, maka terjadilah krisis MB Selangor!

    ReplyDelete
  7. Yg kantoi pkr..meroyan nk jawatan..!!bengong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dol 9:27

      Mana hujah yg PKR kantoi? Pakai stail cai UMNO ke...ayat s3baris dan dakwa keb3naran mutlak! Dol nko Tuhan ke? Aku pe4caya dol ni cai UMNO yang terkantoi. Kalau org PAS...Astarfirullahaladzim

      Delete
    2. Tak payah buang duit buat pilihan raya...minta saja sultan lantik siapa sebagai MB yg boleh d remote

      Delete
  8. Salam admin..
    Maaf..tajuk tak nampak cerdik.
    Soalan dr DSAi itu umum dan punyai maksud tersirat. Dan aku tak nampak di mna "soalan bodoh" yg admin maksudkan.
    PS.

    ReplyDelete
  9. Anon 9:37 AM

    Tajuk tu pun simbolik juga....
    Bukankah soalan bodoh kepada yang bodoh?

    ReplyDelete
  10. Sudah tentu bukan soalan bodoh. Itu namanya persoalan retorik dimana tidak perlu jawapannya. Sesiapa yang makan cili dialah yang akan rasa pedas.

    ReplyDelete
  11. Tahniah Datuk Seri Anwar. Permainan politik UMNO cukup jahat. UMNO paling takut jika ada kaitan dengan ANWAR. Teruskan perjuangan dan benteras politik rasuah, mengaut hrta negara, serta perosak Islam. UMNO akan terus memfitnah Datuk demin mengkalkan kuasa mereka.

    ReplyDelete
  12. Tahniah Datuk Seri Anwar. Permainan politik UMNO cukup jahat. UMNO paling takut jika ada kaitan dengan ANWAR. Teruskan perjuangan dan benteras politik rasuah, mengaut hrta negara, serta perosak Islam. UMNO akan terus memfitnah Datuk demin mengkalkan kuasa mereka.

    ReplyDelete
  13. Allah nak tunjuk kebenaran. Dulu puak2 ni kutuk rosmah tahap maut. Tuduhan2 tu Allah balikkan kepada pakatan. Sekarang ni siapa yg sebenarnya beri kuasa kat bini.

    ReplyDelete
  14. rosmah bukan ahli parlimenAugust 29, 2014 at 10:52 AM

    hehehe memang la WAWI tu wanita, tapi dia ADUN Kajang, maknanya mmg dia layak jadi MB Selangor.

    Rosmah yg bukan ahli Parlimen pun boleh terajui PERMATA, dapat bajet ratus-ratus juta lagi. Siap ada penambahan bajet lagi si Najib buat pengumuman di Parlimen (2011).

    ReplyDelete
  15. Kalau Dr WAWI jadi Montori Bosar Selangor tak ado masalah. Tetapi DSAI akan menjadi masalah kepado banyak perkaro yang melibatkan tugas dan kuaso Montori Bosar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi la contohnya. Yang pasti UMNO tak boleh nak buli dan dajalkan DSWA sebagai MB kerana Anwar sentiasa ada untuk mencantas tindakan UMNO.Ini adalah salah satu sebab DSWA dicalonkan. Inilah yg buat kembar siam UMNO didalam Pakatan nak sabotaj abih.

      Delete
  16. BAGI PKR, ALJUBS NI TARAF DIA MACAM NABI DAH..DIA KATA APA PUN ORANG TERIMA W/PUN LAWAK GILER

    ANDAIKATA ALJUBS KATA TAIK TU LEMAK BERKRIM, NESCAYA MACAI PKR AKAN BEREBUT KE JAMBAN NAK AMBIL TAIK BUAT BUBUR

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.....inilah yang dikatakan frust gila babi.....apabila rancangan parti pujaan terkantoi abis. Puak macam ni geng-geng sorban dalam PAS nak ajak buat Islam...kahkahkah

      Delete
  17. semasa WA jadi ketua PKR dan dapat menyatukan PR,korang tah bantah,tpi kini dia mo diangkat jdi MB korang bantah.korang ni memang otak zaman batu le.WA mempunyai kelulusan tinggi DR,korang tak yakin ke dengn dia.korang tak yakin ke ibu anda sendiri.ini bukn soal keluarga Anwar,tapi soal kesetiaan parti PKR.Dah lama Wa memimpin parti n bergelumbang dgn pahit manis dlm parti.Dia wanita yng tabah.jwatan bukn menjadi rebutnnya.Dia berhak atas jawtn MB,walupun bukn berasl dri selangor.

    ReplyDelete
  18. Org perempuan jangan lagi undi PAS...orang pas tak iktiraf perempuan

    ReplyDelete
  19. Anom 2:12 PM ni macai dari tong taik gamaknya.

    ReplyDelete
  20. Anwar Ibrahim bukan bodoh.

    mohon baca between the lines.

    PAS satu parti politik dipimpin orang orang bodoh. Itu fakta jutaan rakyat malaysia dapat terima.

    Apakah Orang Bodoh dapat terima Bijak jika melaku kan kerja kerja Bijak ??? Agak susah untuk menerima kenyataan si PAS menerima tanggungjawab kerana Rakyat sudah tahu PAS bukan bertanggungjawab.

    Apakah PAS yang Bahalol terima hakikat ia nya Bahalol ? Susah , dan untuk membangun kan PAS dari tidor mimpi Bahalol nya tanpa membuat PAS ganas dan menjadi Benggap , adalah dengan menyindir PAS secara baik ???

    "Soalan Bodoh Untuk Parti Bodoh" ; dan jika PAS di beri tugas ekonomi , apa kah PAS yang Bodoh dapat memberi idea idea positive menjana ekonomi , dan bukan idea ternak ikan Pagtin dalam Vellfire atau AhPart...

    Anwar Ibrahim bukan bodoh , itu sebab jutaan jadi bodoh kerana nya...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa