Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, October 25, 2015

Ego atau degil?

Dengupan jantung saya seakan terhenti – Anina

 | October 25, 2015
Dia menyangkakan Perdana Menteri akan mengakui kesilapannya dalam mentadbir negara tetapi jangkaan itu meleset.
Anina-Saaduiddin,-najib
PETALING JAYA: Dengupan jantung Anina Saadudin seakan terhenti apabila dia mendengar Datuk Seri Najib Tun Razak mengucapkan ‘saya manusia biasa yang ada kekurangan’ ketika membentangkan Bajet 2016 pada Jumaat.
Sangka Anina, Perdana Menteri akan mengakui kesilapannya dalam mentadbir negara sehingga menimbulkan banyak masalah kepada rakyat.
Bagaimanapun dia kecewa kerana sangkaan itu meleset sama sekali.
Baginya, sikap Najib yang enggan mengakui kesilapan itu seolah-olah mendabik dada dan menganggap beliau pemimpin terbaik yang pernah negara miliki.
“Jantung saya seakan berhenti berdegup disaat Najib mengucapkan beliau adalah manusia biasa yang ada kekurangan.
“Ketika itu saya fikir beliau akan mengakui kesilapannya dalam pentadbiran, namun saya kecewa kerana ia hanya sebaris ayat,” katanya kepada FMT.
Dia yang dipecat UMNO kerana memfailkan saman terhadap Najib turut mengulas Bajet 2016 yang didakwanya mengulangi skrip yang sama tahun lalu.
Katanya, Najib masih mengutamakan prinsip “cash is king” sebagai gula-gula kepada rakyat tanpa menumpukan kepada kesejahteraan rakyat.
“BRIM diteruskan, angkanya ditingkatkan beberapa puluh sen sehari dan jumlah penerima dipertingkatkan dengan kumpulan pendapatan yang diperluaskan.
“Impaknya tidak mampu mengubah hidup rakyat untuk jangkamasa panjang. Hanya gula-gula yang cair sekelip mata dalam mulut. Ia hanya memberi kesan emosi sementara untuk penerima tetapi tidak mampu mengubah kehidupan,” jelasnya.
Anina juga meluahkan kekecewaanya apabila isu 1MDB dan RM2.6 bilion tidak diperjelaskan oleh Najib.
Katanya, rakyat sudah tidak dapat menerima Bajet 2016 itu kerana mereka sememangnya masih diselubungi skandal berbilion-bilion yang dikaitkan dengan Najib.
“Ia isu besar dalam kesejahteraan ekonomi negara. Najib ada menyentuh tentang musuh-musuh yang kononnya cuba menjejaskan imej negara, tetapi beliau tidak langsung menyentuh tentang perkara pokok yang mendasari kritikan dari pihak yang kononnya dilabel sebagai musuh tersebut.
“Ia sepatutnya medan keemasan untuk melegakan hati rakyat…Rakyat tidak akan dapat menghadam bajet yang beliau bentangkan,” katanya.

# kalau tengok kat sini (Najib_Razak), tak apa pun yang membanggakan

3 comments:

  1. ANINA ini MONTOK !!!!!!

    Itu Fakta.

    Mat Bahalol aka Mat Mongol tu Bahalol.... Itu pon Fakta jugak kot


    Ada BON BON ??????


    Chabut....... Chabut..... Chabut.....

    ReplyDelete
  2. Mak engkau PELACUR ker WANITA MURAHAN, AKA SUNDAL.

    amat celakalah Mak Bapak kau ada anak yg mencelakakan mereka.

    Citer spin hanya utk kemenenangan kepartian..bukan atas prinsip kebenaran .

    Semoga Mak dan Bapak kau dilaknat terus kerana memiliki, beranakkan, anak sial amajal pukimak macam kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn amik ati...stakat itu je standard pemikiran melayu umno...kalu bijak takan jadi umno

      Delete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa