Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, November 30, 2015

Alahai PKR, alahai Tok Usin.......

ISNIN, 30 NOVEMBER 2015 

TOK USIN ULAS KONGRES KEADILAN, TAK ISLAMIK ?? KONGRES PKR TIDAK ISLAMIK LANGSUNG!! 

Kongres PKR telah pun berakhir. Tok tonton melalui live kat youtube. Selama 3 hari kongres PKR, banyak kekurangan dan kelemahan parti yg diasaskan oleh Anwar tu. 

Di antara kelemahannya yg tok dpt lihat adalah: 

1. Presiden PKR dlm ucapannya tak berani nak ucap perkataan "Barua, Broker, anjing dan babi". Guru tok berucap kompom ada sebut perkataan tu sbb itu rukun dlm ucapan presiden. 

2. Sewaktu Timbalan Presiden PKR berucap, tiada pun tok tengok mana2 perwakilan PKR keluar dewan dan boikot Azmin wlaupun ramai yg tak sependapat dgn Azmin berkaitan isu berbaik dgn parti tok. Dalam muktamar parti tok bila perwakilan tak sependapat dengan Mat Sabu dulu, ramai yg boikot tinggalkan dewan sebab itu adalah sunnah. 

3. Sewaktu perwakilan berbahas, langsung tak nampak Islamik kerana tiada seorang pun yg mengambil kesempatan berbahas dengan cara 'doa' kajang move dan kutuk Dap. dalam muktamar parti tok, ucapan dalam doa ini adalah cara2 berjihad contohnya doa seperti, " Ya Allah, mereka telah adakan kajang move Ya Allah...tanpa beritahu kami Ya Allah....Mereka juga berbaik dengan Dap yg menentang Hudud Ya Allah....". 

4. Dalam kongres mereka, tok tak dengar pun suara2 'mengeboo.." sewaktu mana2 pemimpin mereka berucap. Tidak seperti muktamar parti tok, kami akan 'boo' mana2 pmimpin yg kami dah labelkan sebagai "Munafik Haraki atau Anwarisme". "Mengeboo" itu merupakan satu laungan jihad. 

5. Akhir sekali, tiada pun tok tengok mereka usung tin milo jihad. 

Jelas, PKR gagal menjadi sebuah parti Islam seperti parti tok. 

 # FB Tok Usin UG Ceroi 

DICATAT OLEH WFAUZDIN NS DI 11:01 PG 

6 comments:

  1. Hahaha baek punya sindir..

    ReplyDelete
  2. Sayangnya parti PKR tak mempunyai individu yang otaknya 0.0000001mg macam Wan Rosli, kalau tidak tentunya parti PKR lebih maju dari parti Tok.....

    ReplyDelete
  3. Jadi la lebai malang dok bancuh budu n gentil kopok lekor...pas tu kene dam 2 3 papan..
    Penyu tgk telok jelar......

    ReplyDelete
  4. pkr ni bodo. tak mcm parti tok. parti tok balak dan duit cikgu yik pun kita tibai sampai maksimum.

    ReplyDelete
  5. Betoi sangat la tu tok..
    Kah kah kah terbaek tok usin ceroi

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa