Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, November 26, 2015

Pandangan Nik Abduh :"Siapa kata pada zaman TGNA, semuanya benar dan betul?

link: "Siapa kata pada zaman TGNA, semuanya benar dan betul? Itu pembersihan yang kotor. Mana ada kemaksuman daripada insan dan insani?

"Bezanya adalah bagaimana kekurangan, keaiban dan kesalahan itu dibendung dan diperbaiki. Ia berlaku baik, pada zaman pemerintahan almarhum TGNA," kata NIK ABDUH melalui tulisan di Facebook.

APAKAH ABDUH LUPA, RASULULLAH S.A.W ITU INSAN (MANUSIA YG DIKURNIAKAN ALLAH SEBAGAI NABI YG TERAKHIR) . JIKA mengambil kira soalan Nik Abduh yg tidak disudahi dengan perkataan KECUALI MAKSUM ITU MILIK RASULULLAH S.A.W DAN TIADA MAKSUM SELEPAS WAFATNYA BAGINDA RASULLAH S.A.W,menjadikan seolah-olah MAKSUM itu tidak pernah INSAN SEPERTI RASULULLAH MEMILIKINYA!

Seorang anak yg baik seharusnya menjaga KEBAIKKAN IBUBAPANYA dan tidak cuba untuk menjadikan apa yg baik dilakukan oleh seorang bapa UNTUK KEBAIKKAN DAN MERIT POLITIKNYA DAN SAMA SEKALI AKAN MENUTUP AIB BAPANYA.

Anak yg berjuruh (BAGUS HASIL DIDIKAN BAPANYA) tentu sekali akan mencari ruang dan suasana untuk membina KRIBILITI DIRI yg lebih baik dari apa yg telah pun baik ditinggalkan oleh arwah ayahnya.

NIK ABDUH tidak mengambil pendekatan sebegitu. DENGAN mengatakan arwah NIK AZIZ tidak semuanya betul, Pertanyaan Abduh tidak lebih seperti bertanyakan kepada muslim dan non muslim,apakah siang dan malam itu tidak wujud? Haruskah persoalan sebegitu dilontarkan untuk membenarkan apa yg berlaku KINI terhadap PAS?

Yg harus dicari INTIPATINYA ialah kenapakah aib atau silapnya TGNA tidak dihebohkan dan ditutup serapat mungkin oleh mereka yg menghormati arwah TGNA.ITU YG NIK ABDUH PERLU CARI DAN GALI SERTA BUAT YG LEBIH BAIK DARI ARWAH TGNA BUAT!

KENAPA NIK ABDUH tidak menerima walaupun tidak banyak tetapi sekurang-kurangnya dihormati? Jawapannya mudah........NIK ABDUH tidak mewarisi KEJUJURAN DAN AKHLAK yg arwah TGNA miliki!

ABDUH dilihat lebih  kepada KEBENDAAN dengan corak cara hidup yg beliau pamir dan viralkan. Kebanyakkan kenyataan yg beliau keluarkan lebih bersifat BODEK CARI MAKAN!

Sikapnya yg lebih MENJUAL NAMA ARWAH ayahnya untuk kepentingan politiknya lebih menjadikan suasana kasih bertukar kepada MELUAT!

KEMESRAAN NIK ABDUH DGN POLITIK UMNO LEBIH DILIHAT UNTUK DIRINYA BUKAN UTK MARHEIN KELANTAN DAN MALAYSIA

NIK ABDUH TIDAK MENURUN PERANGAI DAN AKHLAK POKNYA!

http://www.sinarharian.com.my/politik/siapa-kata-zaman-tgna-semua-betul-1.455702

NYAMUK MENGIGIT

15 comments:

  1. Jangan heran .dalm quran allah dah tunjukan bahawa bagaiman anak nabi Noh?setkat Nik Abdoh ,? tak heran pun .yang penting kita semua doakan semoga arwah TGNA berada bersama orang2 yang diredai allah.

    ReplyDelete
  2. Bagi saya ia tidak menghairankan.
    Anak nabi Nuh juga tidak spt bapanya.
    Begitulah juga dgn nik abdoh

    ReplyDelete
  3. Lingkoplah perjuangan parti Islam impian TGNA & para sahabat seperjuangan !

    ReplyDelete
  4. AKHLAK POK DIA MOLEK KA

    ReplyDelete
  5. ...tengok ka siapa pak mentuanya...

    ReplyDelete
  6. Elok byk daripada kenyataan dr mujahid dlm press conference 24 nov yg betul2 cuba mengaibkan parti arwah bapanya sendiri . !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wan Rosli

      Mung xpayoh nak jadi penipu la..... Bila Nik Abduh bercakap soal Maqasid dan kaitan nya dgn IS.. sama seperti Tantawi bercakap soal Pekerja Asing dalam hal Kewangan Asing, Begitu juga hal nya Nik Abduh Bercakap Soal Mutu Pengadilan di kala orang bicara soal prestasi Bola sepak.. alangkah Indah amannya jika Nik Abduh tidak membuka mulut.. Bila ia bercakap nampak nya jauh dia dari kefahaman.. dia sendiri jauh dari Kefaqihan dalam meletak disiplin Ilmu Fiqh itu sendiri sebelum menilai.. kononnya mereka mahu menilai keilmuan dan kefaqihan orang lain..

      يَقْرَأُوْنَ الْقُرْآنْ، يَحءسَبُوْنَ أَنْهُ لَهُم وَهُوَ عَلَيْهِم
      ( Mereka membaca Al-Qur'an, mereka juga menyangka hal itu untuk mereka padahal atas mereka"

      (Hadis riwayat Muslim )

      Yang dibicara Soal sikap "Takfir" yg dikaitkan dgn Isis atau Daesh.. tidak ada kena mengena dgn soal hukum.. bila bercakap tanpa disiplin Ilmu, bertindak tanpa mengambil kira Maqasid.. disinilah lahir nya "Khawarij Modern" seperti Isis.. dan Kebodohan Khawarij "safahah al-hil" boleh digambarkan dalam corak pemikiran Nik Abduh.. 

      Sepertimana Hadis Riwayat Bukhari..

      سَيَخْرُجُ فِي آخِرِ الزَّمانِ قَومٌ أَحْدَاثُ اْلأَسْنَانِ سُفَهَاءُ اْلأَحْلاَمِ يَقُوْلُوْنَ قَوْلَ خَيْرِ الْبَرِيَّةِ يَقْرَؤُونَ اْلقُرْآنَ لاَ يُجَاوِزُ حَنَاجِرَهُمْ يَمْرُقُوْنَ مِنَ الدِّيْنَ كَمَا يَمْرُقُ السَّهْمُ مِنَ الرَّمِيَّةِ

      "Akan keluar pada akhir zaman suatu kaum, umurnya masih muda, sedikit ilmunya, mereka mengatakan dari sebaik-baik manusia. Membaca Al-Qur'an tidak melebihi kerongkongannya. Terlepas dari agama seperti terlepasnya anak panah dari busurnya"

      Mungkin Nik Abduh terlupa.. Said Hawwa yg juga menantu Imam Hassan Albanna yg juga mengarang kitab yg menjadi rujukan Gerakan Islam dan juga di dalam Usrah ahli dan Pimpinan PAS.. Said hawwa juga keluar dari jemaah Ikhwan dan menubuhkan Ikhwan Qutri.. agaknya dimana mahu di letakkan Pengkhianatan Said hawwa? apakah hukum nya Pengkhianatan..dan apa kaitannya dgn Maqasid ?

      Kalau Rasa Nik Abduh terlalu Faqqih.. apa salahnya Nik Abduh dan Dr Mujahid duduk berhujjah semeja.. kan Nik Abduh punya Cakar harimau.. ha ha..

      Ipoh Mali


      Delete
  7. Apa apa NIK BODOH usah di layan

    Budak Bahalol tu kan

    Di uji dengan DUIT langsung jadi BONGAP

    Kepala Otak

    ReplyDelete
  8. Nik Abodoh ni nurun perangai tok tua dia....orang P.Mas & R.Panjang memang sedia maklum.Langit dgn bumi dari arwah TGNA.

    ReplyDelete
  9. Iman tak dapat di warisi..

    Rohani A Ghani

    ReplyDelete
  10. Nik Abduh ni ...nama jer MP Pasir Mas tp dia makan gaji buta ..xtau lah masalah longkang & peparitan Jalan Pasir Pekan @ area Agro Bank..Pam Stesyen BHP sering naik air setiap kali hujan pn xblh nk selesai smpai lot ni .....nk harap dia selesai masalah rakyat & negara....kahak ptuiiiiiiiiii....jual agama + cari makan & org bukan Islam lg jujur dr yg pakai kopiah + serban...INI semua adalah satu cara Tipu Tuhan ....mcm Puak2 Umno dah ubah ajaran Islam bhw RAsuah tu HALAL diluluskan oleh Jakim & Yapeim....Rasuah blh tukar hukum halal jd DERMA utk penyamun melantak mcm lanun

    ReplyDelete
  11. Mujurlah arwah TG Yusof Rawa x pernah keluar parti macam anaknya.. dan pastinya TG Yusof Rawa x pernah langgar sumpah baiah dan harta wakaf..

    ReplyDelete
  12. Betul semua pendapat mung tu Wan Rosli. Mung layak sangat menjadi King Beda Beduh atau Sang Kelembai, apabila kamu buka mulut di setiap blog maka habis busuk lah blog tersebut. Nak tanya sikit boleh? Kamu ni anak luar nikah Astora Jabat ke? Jangan marah aaa....Tak kan bebal macam kamu ni tanya pung tak boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya segala hujah aku belum ada yg dpt memberi penjelasan oleh sesapa yg ingin menafikn.. yg ada hanya sumpah seranah.. takkan itu je standard PAN (baca balaci DAP)..

      Delete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa