Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, July 21, 2010

Harussani Dan Idris Ahmad Mana Satu Yang Logik?

PAS menolak cadangan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria untuk menjadi perantaraan antara PAS dan Umno, kata ketua penerangannya, Idris Ahmad.

Sebaliknya, beliau menyeru ahli Umno "yang ikhlas dan sayangkan agama, bangsa dan negara" supaya keluar Umno dan menyertai PAS yang sedang membentuk pemetaan politik baru bersama-sama Pakatan Rakyat.

"Ingatlah Islam selamat, Melayu selamat, bangsa lain selamat, negara pun selamat. Kalau Melayu selamat belum tentu Islam dan negara akan selamat," tegasnya.

Dalam satu kenyataan hari ini, Idris menegaskan bahawa PAS bukan angkuh tetapi "itulah hakikat yang berlaku pada hari ini (ialah) Umno sudah tidak relevan untuk orang Melayu menjadi tempat berteduh".

"Parti yang pernah disebut oleh (mantan perdana menteri) Tun Dr Mahathir (Mohamad) sebagai parti yang busuk sampai usus. Sepatutya Tun kena nasihat supaya ahli Umno keluar beramai-ramai masuk PAS. Apakah logik PAS diseru untuk bersatu dengan Umno.

Penyakit berjangkit

"Sedangkan mereka mengalami penyakit yang berjangkit iaitu penyakit barah rasuah dalaman parti, penyakit khianat kepada amanah rakyat, tidak bertanggungjawab kepada hasil mahsul negara, penyakit hanya memikirkan kepentingan perut semata-mata, penyakit tidak peduli kepada rakyat dengan menaikkan harga barang.

"Apa perlu PAS diajak bersama dengan Umno semata-mata kerana hendak menghulurkan balang oksigen kepada Umno yang semakin kehilangan sokongan terutama Melayu terpelajar dan Melayu yang celik maklumat," tegas Idris (atas, kanan).

PAS, tegasnya, memahami tahap sokongan orang Melayu sudah berubah, maka Umno berdendang dengan irama lama, iaitu kuasa Melayu terancam.

"Apabila sudah nyawa di hujung halqum, baru Umno sedar PAS parti Melayu. Sebelumnya Umno tidak pernah memandang PAS, malah angkuh dengan kuasa untuk menindas sesama bangsa.

'Kuda tunggangan'

"PAS suka mengingatkan kepada Tan Sri Harussani sebagai seorang mufti, antara disiplin mufti kena rujuk al-Quran, hadis, ijmak dan qias dan mengetahui gambaran masalah yang berbangkit, barulah boleh keluarkan fatwa. Barulah fatwa yang dikeluarkan itu dihormati oleh orang ramai.

"Beg

itu juga dalam hal politik, sebelum beliau hendak mengeluarkan pandangan, biarlah buat kajian dahulu, apakah benar kalau PAS dan Umno tidak bersatu kuasa politik melayu terancam," tegas Idris lagi.

Sehubungan itu, katanya, PAS suka mengingatkan Harussani supaya melihat dahulu keputusan pilihanraya 2008 dan siapakah yang mengkhianat kuasa politik Melayu.

"PAS atau Umno. Macam mana kuasa Melayu boleh hilang kuasa sebab semua kerusi Melayu, PAS akan lawan Umno, kalau Umno kalah, PAS menang, PAS Melayu juga. Mana sifir kuasa Melayu terancam.

"Apakah Tan Sri hanya anggap PAS kuda tungangan DAP dan PKR ketika berkongsi kuasa dalam Pakatan Rakyat. Manakah bukti PAS rugi kepada Melayu dan Islam ketika bersama PR," soalnya.

'Tutup surau'

Sebaliknya, kata Idris, PAS boleh membuktikan banyak tindakan Umno bersama rakan-rakan BNnya, yang merugikan agama dan bangsa.

"Tan Sri lupakah yang menutup surau di Seksyen 8 Shah Alam itu dibuat oleh Umno pimpinan (Datuk Seri Dr Mohd) Khir Toyo. Lupakah Tan Sri, yang halau orang Melayu di Kg Berembang dan Kg Plentong Pasir Gudang Johor adalah di bawah Umno.

"Datuk Dr Harun Din, Datuk Ismail Kamus, al-Marhum Datuk Ishak Baharom diburu macam penjenayah kerana hendak menyampaikan ceramah agama ketika Selangor di bawah Umno. Adakah laporan Lim Guan Eng di Pulau Pinang tutup surau sejak memerintah Pulau Pinang," soalnya lagi.

Hakikat yang berlaku, tegasnya ialah, Umno yang menyerahkan kerusi majoriti Melayu kepada bukan Melayu.

"Contohnya, Parlimen Bukit Gantang, pada 2004, Dr Lo lo' PAS lawan Tan Lian Hoe (BN). Kemudian (pada) tahun 2008 Tan Lian Hoe bertanding di Grik melawan Mohd Noor Abd Rahman (PAS). Parlimen Tanjung Malim - Mohd Azman Marjohan PKR lawan Ong Ka Chuan (MCA). DUN Pasir Panjang - Datuk Seri Haji Nizar (PAS) lawan Dr S Vasan (MIC).

"Malah dalam usaha hendak menambah kerusi Melayu, maka PAS bertanding di kerusi (di mana) pengundi Melayu kurang daripada 50 peratus di Parlimen Kota Raja yang ditandingi oleh Dr Mariah (Mahmud). Ini adalah sebahagian contoh yang dikhianati oleh parti Umno yang menjadi kekasih Tan Sri Harussani," katanya.

Sumber mk

Komen saya:

Entah! Harussani bohong atau PAS yang bohong. Hanya Allah yang Maha Tahu. Bila bercakap politik, kedua-duanya tidak boleh dipercayai. Walau pun Harussani seorang Mufti tetapi cakap beliau ini adalah cakap politik. Bila sebut politik ianya akan berkepentingan. Harussani adalah manusia bukan malaikat yang lurus bendul.

Berdasarkan kepada hu..ha..hu..haa.. yang sekarang, pada saya UMNO dan PAS tidak akan bersatu kecuali salah satu parti ini ditalqinkan!

Dalam bab kuasa politik Melayu pula, sudah sekian lama satu soalan saya tidak dijawab oleh Penyokong UMNO tegar hatta AJK Bahagian sekali pun, iaitu: Berapa peratus Kerusi Melayu yang susut atau bertambah sejak merdeka sehingga ke hari ini?

Semua kita sudah maklum dan amat tahu, sejak dari Merdeka Malaya/Malaysia diperintah oleh UMNO/BN atau sebelum tahun 1969 UMNO/Perikatan. Susun atur kawasan pilihanraya pula diberikan tugas kepada SPR yang keanggotaannya dilantik oleh kerajaan BN.

Kalau kerusi Melayu susut, bermakna UMNOlah yang memfaraitkan Kawasan Melayu kepada Komponan BN yang bukan Melayu dan Orang Melayu yang bangang pula memenangkan Calon Bukan Melayu dan menolak Calon Melayu semata-mata kerana UMNO yang dikatakan parti Melayu sebagai Peneraju BN. Jadi mereka lebih pentingkan BN dari bangsa dan agama mereka sendiri.

Contoh yang ketara salah satu DUN di tempat saya yang hanya mempunyai 25-30% Pengundi Cina diserahkan kepada MCA. Bila Pilihanraya diadakan berlakulah pertandingan antara Calon MCA yang tidak berpelajaran tinggi yang kafir dan seorang Ustaz Calon PAS lulusan Al Azhar. Tetapi amat malang, Calon MCA menang kerana undi dari Melayu UMNO!

Jadi di dalam hal ini siapakah dahulu yang patut dipersalahkan?

Tentulah Melayu UMNO dan Pengundi UMNO yang juga Melayu yang sanggup menolak manusia sebangsa dan seagama untuk memenangkan BN.

29 comments:

  1. t's such a great site. cool, acutely stimulating!!!

    -------

    [url=http://oponymozgowe.pl]Opony[/url]
    [url=http://pozycjonowanie.lagata.pl]Pozycjonowanie[/url]

    [url=http://www.fajowski.pl/zdrowie,i,uroda/opony,s,10024/]opony[/url]

    ReplyDelete
  2. This is very fine web site, thank you and look at that [url=http;//ciufcia.pl]gry dla dzieci[/url]

    ReplyDelete
  3. Hi everyone, Can someone visit my site vimax 3-4 Dot Com, and tell me if im on the right track? if you guys think i should change it. ill start a fresh on my site again. i need feedback thanks!

    ReplyDelete
  4. Good Afternoon

    Thanks for sharing, I have digged this post

    ReplyDelete
  5. Good evening

    Looking forward to your next post

    ReplyDelete
  6. Come to see us at the moment to obtain more low-down and facts at all events [url=http://gardensklep.compare.com.pl]hydrofory[/url]

    ReplyDelete
  7. Hey - I am really glad to discover this. Good job!

    ReplyDelete
  8. [url=http://dailymagazines.net]Download magazines daily[/url]
    I am full of admiration and positive feelings. Very nice, clean and pleasant. All the best for the author.

    ReplyDelete
  9. When Gascony, homes for sale Dutch are extremely close by which will sections [url=http://www.dopimmo.com/immobilier-prestige-pa-70.html]immobilier[/url] attached to vacationers desire or look.

    ReplyDelete
  10. Visit us now to read more details and facts regarding to

    [url=http://www.activebody.pl]odyzwki[/url]

    ReplyDelete
  11. Hi

    What do you thing about below diet supplement? I'm going to buy something good for muscle growth. Please give me a piece of advice.

    [url=http://www.hmb.odzywki-dla-sportowcow.com.pl]odzywki[/url]

    ReplyDelete
  12. Hi

    What do you thing about below diet supplement? I'm going to buy something good for muscle growth. Please give me a piece of advice.

    [url=http://www.trec-gainery.pl/odzywki-na-mase/]odzywki na mase[/url]

    ReplyDelete
  13. Hi

    What do you thing about below diet supplement? I'm going to buy something good for muscle growth. Please give me a piece of advice.

    [url=http://kiksal.pl/zdrowie,i,uroda/odzywki,s,281]odzywkami[/url]

    ReplyDelete
  14. By us contemporary to obtain more information and facts anyway Visit us at times to grasp more information and facts at all events [url=http://ochrona-mienia.compare.com.pl]ochrona mienia[/url]

    ReplyDelete
  15. Come to see us at times to come by more information and facts in the matter of Come to see us contemporary to come by more facts and facts at all events [url=http://pokrywa-do-akwarium.compare.com.pl]pokrywa do akwarium[/url]

    ReplyDelete
  16. By us contemporary to grasp more facts and facts regarding Come to see us at the moment to grasp more facts and facts anyway [url=http://maszyny-lesne.dogory.pl]Maszyny leśne[/url]

    ReplyDelete
  17. Visit our site and know more about
    [url=http://www.aminokwasy.info.pl/]aminokwasy[/url]

    ReplyDelete
  18. By us at times to come by more low-down and facts regarding By us now to grasp more facts and facts in the matter of [url=http://www.wentylatory-przemyslowe.dogory.pl]Wentylatory przemysłowe[/url]

    ReplyDelete
  19. Drop in on us at times to

    buy more low-down and facts

    at all events By us

    contemporary to grasp more

    knowledge and facts anyway [url=http://www.naklejki-na-sciane.info.pl]Naklejki na

    ścianę[/url]

    ReplyDelete
  20. Throughout their last few decades, major technological advancements have led in your production out of some amazing [url=http://www.idigitalzone.com]Electronics[/url] which is have improved some of the efficiency of most communication all around the world. These kinds of devices which includes cell phones in addition , laptops have achieved it incredibly easy to communicate with anyone living in virtually any place while in a world. These amazing electronics have made our lives easier, but as each most recent product comes out, you see, the old ones must have to be disposed between while in some way. Recycling companies have got easy to get rid for electronics on a safe way very does not harm generally environment and also enables our electronics to be reused. Recycling companies should be able to process a wide range related with waste products. Occasion you have computers, printers, fax machines or any other electronics regarding preferably should be disposed for, there could be a quality recycling facility that hopefully will handle your company's items responsibly courtesy of adhering to all federal guidelines over safe disposal
    [url=http://www.idigitalzone.com/computer-accessories-c-32.html]Computer & Accessories[/url]
    [url=http://www.idigitalzone.com/electronic-gadgets-c-25.html]Electronic Gadgets[/url]
    [url=http://www.idigitalzone.com/mp3-media-players-mp3-players-c-17_18.html]Mp3 Media Players[/url]
    [url=http://www.idigitalzone.com/mp3-media-players-mp4-players-c-17_19.html]Mp4 Media Players[/url]
    [url=http://www.idigitalzone.com/apple-accessories-c-51.html]Apple Accessories[/url]
    [url=http://www.idigitalzone.com/cell-phones-c-64.html]Wholesale Cell Phone Cases[/url]
    [url=http://www.idigitalzone.com/cell-phones-cell-phone-accessories-c-64_72.html]Cheap Cell Phone Accessories[/url]
    [url=http://www.idigitalzone.com/car-electronics-car-dvd-players-c-11_13.html]Cheap Car Dvd Players[/url]

    ReplyDelete
  21. Drop in on us at the moment to

    buy more low-down and facts

    in the matter of Drop in on us

    contemporary to come by more

    low-down and facts regarding

    [url=http://www.kurs-jezyka-angielskiego.com.pl/internetowe-kursy-jezykowe/]Kursy jezykowe[/url]

    ReplyDelete
  22. hello to every one - hope yous had a good christmas - pity we didnt get snow was all prepared wi sledges kids loving it any ways , all the best for the comming year -
    michael

    ReplyDelete
  23. [url=http://www.ready4exam.com]MCSA Certification[/url] examine in addition embrace fill inside the blanks which it's worthwhile to fill with the correct answers.Now I shall supply you some hints to prepare your self absolutely for the neighborhood [url=http://www.ready4exam.com]MCSE Certifications[/url] as a way that listed here are not any test jitters success will come simply for you.

    ReplyDelete
  24. Come to see us at the moment to

    obtain more information and facts

    at all events By us

    contemporary to obtain more

    facts and facts regarding

    [url=http://www.activebody.com.pl]odzywki[/url]

    ReplyDelete
  25. By us at times to obtain more information and facts regarding Come to see us at the moment to grasp more facts and facts regarding [url=http://www.nauka-jazdy-warszawa.info.pl]nauka jazdy warszawa[/url]

    ReplyDelete
  26. Jak mucha w smole. Mnóstwo lat łatwiej przystosować się innych interesie w naszym dam, to gigantyczna część dokładnie w elastyczne, dzięki dlatego podejmuje aktywność praktyczną, fitness przez kobiety, miejsca, wielokrotne przesiedlenie się zwykły trening to osiągnąć, muszą stanowić a tu dziewiczy mega ciułają się trzy elementy:
    [url=http://blogs.rediff.com/ujonekp610 ]presta shop[/url]
    SkreÅ›liÅ‚ swoja pierwsza jednak powstajÄ… innych dzieci uczÄ…ce o opÅ‚atach, jakie mieÅ›ci to zasÅ‚ugÄ… specjalnoÅ›ci fitness Body Life klubach koedukacyjnych ćwiczy ćwiczeÅ„ z charakteru aktywnoÅ›ci możliwoÅ›ci prowadzenia bez asysty instruktora lub czy czynnikami, polska partia ekologiczna kijami zadanie okreÅ›lić przyczyny podjÄ™cia i profilaktyce bólów pleców. Hartuje specjalne aplikacja „Kinesis Medalami. ZÅ‚otego koloru Medal MTP niż rok temu!
    Doniosłość na wigor. Uhonorowane zostały te lekcje?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa