Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, August 29, 2014

Istana Selangor tersinggung

Pihak Istana Selangor tersinggung dengan kenyataan anti-istana - sumber
K Letchumy Tamboo,Astro Awani |Kemas kini:Ogos 29, 2014
(Diterbitkan pada: Ogos 29, 2014 13:47 MYT)
Pihak Istana Selangor tersinggung dengan kenyataan anti-istana - sumber
Pihak Istana telah melabelkan kenyataan anti-istana yang dilemparkan sesetengah pihak ekoran krisis Menteri Besar Selangor sebagai menjejaskan dan menyakitkan hati. - Gambar Fail
KUALA LUMPUR: Pihak Istana Selangor telah melabelkan kenyataan anti-istana yang dilemparkan sesetengah pihak ekoran krisis Menteri Besar Selangor sebagai 'menjejaskan' dan 'menyakitkan hati'.

Menurut laporan The Star, mengungkap kata-kata seorang sumber rapat kepada istana, pihak istana tersinggung dengan serangan berterusan oleh pihak tertentu.

"Istana telah berdiam tetapi orang ramai terus membuat kenyataan berbau anti-istana.

"Kenyataan seperti itu menyinggung perasaan. Orang-orang ini perlu membaca perlembagaan negeri dan memahami konvensyen istana, protokol dan tradisi sebelum membuat sebarang komen terhadap situasi yang berlaku.

"Peguam tertentu dari parti-parti politik pula diupah untuk mentafsir beberapa perkara menurut apa yang pelanggan mereka mahu," kata sumber tersebut kepada The Star.

Pada Selasa, Sultan Selangor, Sultan Sharafudin Idris Shah menangguhkan penerimaan peletakan jawatan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan meminta setiap parti dalam Pakatan Rakyat mencadangkan lebih daripada dua nama sebagai calon menteri besar baru.

2 comments:

  1. Abe.
    Kawe nak tanya sket jer.istana terasa hati bila rakyat yg ikhlas tegur.tp adakah istana tak tau yg rakyat sgt2 terasa hati dgn sikap dan perangai yg tak sepatutnya bg seorg ketua negeri dan agama lakukan.bila kita tegur kata kita hina dia.jgn harapla kaum kerabatnya nk tgor.jek sampai tergolek lg adalah.dulu ambo tadah tgn time doa utk raja or sultan.skrg?dgr apa yg ambo dok tgok n berita minta maaflah.

    ReplyDelete
  2. Yang rakyat tidak kecil hati adalah perihal seorang Raja yang berlaga pipi dengan Kavita Singh dan anak raja tersebut (yang bakal menaiki tahta) terlalu taksub sangat dengan botol arak dan perempuan-perempuan sundal mat salleh serta tak pandai nak berbahasa Melayu langsung. Sedarlah kamu bukannya Kesultanan Melaka di tahun 1500. Kamu hanyalah Raja Berpelembagaan yang disusun dan diatur oleh Suruhanjaya Reid. Rakyat pun dah cukup bersabar dan terlalu menyampah dengan "free loader" ini dan yang amat sayangkan kamu adalah Ulama Munafik (UG) PAS yang sanggup minum air kaki untuk kesenangan duniawi.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa