Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, August 30, 2014

Kalau Inilah Pendirian PAS Itu Adalah Hak Mereka

Cuma yang membuatkan rakyat keliru ialah kenapa tidak dijelaskan yang inilah pendirian mereka
Mereka sepatutnya tidak berdolak dalih
Nyatakan pendirian mereka secara tegas
Takkan pendirian dan ketegasan Hukum mereka takut untuk nyatakan dengan jelas hanya kerana takut hilang sokongan pengundi wanita? - Ini telahan aku laa.......

Sekarang bukan lagi isunya Anwar dan Wan Azizah tetapi rakyat persoalkan adalah sikap PAS  yang flip-flopped di dalam mengendalikan isu
Perlu diingat Anwar dan Wan Azizah tidak semestinya betul
Lagikan antara Ulamak pun wujud perselisahan pendapat
Kalau tidak takkan wujud sehingga empat mazhab
Rakyat perlukan ketegasan yang jelas di dalam mempertahankan pendirian

8 comments:

  1. Haaaa..dah berbunyik meriam buluh nipis.lama bertapa cari ilham.ooo itu jer rupanya.engkau kan org politik.lwn laa dgn hujah politik.nuar pon bley jer jawab.bkn aku yg nak bini aku jd mb.parti aku yg nak n juga sokongan majoriti adun pkr n DAP plus 2 dr parti hang seniri yg meruoakan majoriti dlm DUN S'gor.bini aku president juga ADUN yg menang dlm PRK Kajang.bkn menang tanpa bertanding.pernah jd ketua pembangkang kat parlimen bkn ahli parlimen yg mkn gaji bute yg x der isu nak dibahas.jgn kan hal negara.kawasan sendiri pon x reti nak bwk isu.pkai jer tali leher n kot berkilat.so lwn la guna style nuar berpolitik.bkn main sabdaan firmanan yg kurang ranum buahnya.kalo tak mampu jd politician,berenti jer laa or zip mulut.kang org menyampah lg kat PAS.kao tak penting.x der pon PAS mgkin lg maju.Syg PAS yg punyai penyokong yg hebat serta aktivis yg ikhlas haru biru pasal hang punya cara politik cap ayam.

    ReplyDelete
  2. air gunung

    meriam buluh nipis, yang pakai minyak tanah tu?

    Hee..hee..dah nipis dua kali cucuh pun dah pecah, dah nipis!

    ReplyDelete
  3. Ini ada pula amanat patin@vellfire....

    Orang Bijak pikir kan Alam Akhirat , Orang Gagal pikir kan Alam Dunia.

    Anwar Ibrahim dan Wan Azizah kedua dua nya bukan cuba menongkat langit ; jika mereka ingin menongkat langit , sudah jadi PM dan mungkin Senior TUN sekarang ini.

    Apa kah orang orang yang sudah kentut , ingin kentut ber banyak kali ???

    Apa kah kita sudah mendapat Van , ingin mendapat kan Van Van Vito , Allpart , Biante , Hiace dan Nissan Urvan lagi... Pasti nya tidak !!!

    Van tetap Van , walau nama nya Patin@Temerloh.

    Sama juga Anwar Ibrahim & Wan Azizah bukan lah orang orang yang ber fikiran sempit , jumud dan kegilaan amanat anai anai.

    Orang Orang Melayu perlu mula ber fikir secara Professional dan Intelektual , dan bukan nya Emosi seperti ber senggama di bawah pokok tanpa singgah ke 7-Elevan yang ber akhiri anak kechik buangan merata rata sana sini.

    Apa kah sama pemimpin Kelas Empat, dan Pemimpin Kelas Satu ? Angela Merkel boleh jadi Pemimpin Malaysia walau pada usia 98tahun berbanding sesiapa dalam PAS yang ada sekarang. Itu penting nya kerajinan mengejar intelektual dan jatidiri Professional...

    Melayu perlu CHANGE !!!

    Eh!!!! Orang Orang Melayu asal nya Orang Orang Kaya Kaya ke ????

    ReplyDelete
  4. Abe

    Ni la masaalah dengan puak serban UG. Asyik-asyik dok berselindung dengan perkataan nas dan khilaf perbahasan ulamak bagi menutup tindakan yang politik yang memual mereka. Tetapi mereka sorok punca dengan tidak menerangkan apa-apakah nas-nas tersebut dan khilaf-khilaf perbahasan ulamak yang mereka sandarkan untuk menghalalkan tindakan khianat mereka yang nampak sangat tidak Islamik.

    Itulah helah puak serban UG termasuk TGHH, Almarhum Ustaz Haron Taib dll. Apa kita rakyat ni semua kena penyakit gila babi ke sehingga tak mahu nak faham kalau diberi penjelasan. Sebut hujah dan kitab mana yang depa pakai, Insya Allah akan ada orang dizaman dunia terbuka/internet boleh faham dan memberi kefahaman kepada yang bukan agamawan. Apa takut ada orang akan mempertikaikan hujah mereka?

    Apa yang kita lihat, tanpa nas-nas dan sumber rujukan mereka, apa yang kita nampak tindakan-tindakan puak UG ni bercanggah dengan nilai-nilai Islam yang mereka sendiri dok s3but. Banyak tindakan-tindakan khianat yang telah kita lihat dimainkan oleh puak UG ini terutama selepas p3cah isu pe4jumpaan gelap Hassan Ali dgn UMNO untuk menubuhkan kerajaan perpaduang PAS-UMNO di Selangor selepas P4U 2008.

    Logiknya, bagi kita yang bukan k3lulusan agama, apabila nampak sesuatu tindakan tok lebai PAS yang kita nampak tidak Islamik, kita nak tahu apa sebab. Apa nas yang dipakai.Tak b3gitu. P3ngetahuan Islam hari ini bukan milek ekslusif puak tok lebai PAS je. Ramai lulusan-lulusan ugama yang berada diluar PAS. Realiti yang ada hari ini, p3 guasaan ilmu Islam bukan seperti penguasaan ekslusif golongan pendeta dan Paderi kristian terhadap kristian dan ilmu pengetahuan di zaman pert3ngahan eropah dulu. Baca sikit sejarah tentang zaman pertengahan eropah kerana pada masa yang sama Islam berada dipuncak didalam bidang ilmu pengetahuan.

    ReplyDelete
  5. Nak terlingkup ker,nak terbungkam ker,nak terkejang ker langkah kajang....biaq pi.anwar nak bini jd mb,biaq pi.kita jgn sebok.biaq kat depa.bagi peluang kat bini nuar.kita dok kecoh pasai aper.biaq pi.kita jangan campoq.kita jaga rumah kita sudah.kita ber ug,depa ber konsensus nasoinal.last kita yg buruk,depa yg cantik.biaq pi kat depa.jika niat depa kotoq,nanti Allah swt tunjuk.jika niat depa bersih,Allah swt rahmati depa.aku lemaih la.bukan PAS tak kenai anwar berkaitan insiden P bagan serai.

    ReplyDelete
  6. Lebai Malang PAS dah mula buka mulut semula..... Di Parlimen macam kucing jatuh parit (diam mengeletar) kalau untuk perbahasan. Rasanya Lebai Malang Temerloh ini kalau naik pentas berbahas dengan Rafizi atau Nik Nazmi rasanya terkencing dalam seluar kot. Pernah sekali mendengar dia ini ceramah di Kuantan, macam hampeh kelapa bunyinya......

    ReplyDelete
  7. Sudah lah aljuburi apa yang kau janji pada DAP. Kau sanggup gadai Selangor kat DAP. Bukan senang lah DAP nak sokong kau aljuburi. Semua projek negeri Selangor kau nak bagi kat kroni DAP. Poraaaa la aljuburi kita tahu la style kerja engkau. Apa kau nak beli semua Adun Selangor ke mampu ke engkau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak saper laa kao neh.bikin malu org yg lahirkan kao jer.bincang bahasa elok sket x bley ker.kang ader yg akhir kalam dgn kalimah kotor tuh.biasanya suka mencarut neh bley kenal dna puak mana.ulas x pjg mana.mencarut sampai 3 kali.bikin kotor ini blog la bro reymond grey.hujahlah cmna pon.asal jgn sebut mender kotor tu bley tak.

      Delete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa