Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, August 29, 2014

Kita Tengok Siapa Yang Akan Terbelit Dan Siapa Yang Akan Terjerut Nanti!

Hakikatnya apa yang PAS mahukan dari krisis ini?
Seolah PKR yang mencipta krisis dan PAS mengambil peluang memanjangkannya!
Peranan PAS sebagai rakan sepasukan sepatutnya mencari jalan meredakan keadaan tetapi setakat ini nampaknya tidak begitu

PKR: PAS tak kisah pun 'paksa' sultan sebelum ini
mk - 6:50PM - 28 Aug 2014
PKR menolak hujah yang dikemukakan oleh PAS berhubung keputusan parti Islam itu untuk mengemukakan dua nama kepada istana bagi jawatan menteri besar Selangor.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution berkata selepas pilihan raya umum lalu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak bermasalah untuk hanya mengemukakan satu nama, walaupun sultan meminta empat nama.

PAS Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali berhujah jika tidak mengemukakan lebih daripada satu nama seperti yang dititahkan baginda sultan, ia boleh ditafsirkan sebagai "memaksa" istana.

Mustafa juga menjelaskan bahawa keadaannya berbeza pada masa lalu kerana isu itu tidak diketahui umum seperti yang berlaku sekarang.

Mustafa berkata demikian dalam reaksinya terhadap rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya PAS berpegang kepada keputusan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada 17 Ogos untuk hanya mencalonkan Wan Azizah.

34 comments:

  1. PAS tidak secara langsung meletakkan parti mereka sebagai sasaran kepada cemuhan dan kebencian dari golongan muda dan golongan tidak berpati. Sebelum ini UMNO adalah sebagai sasaran kumpulan tersebut tetapi dek kerana pelbagai janji serta rasuah pilihanraya serta pelbagai bantuan segera disalurkan untuk menarik pengundi ditambah pula parti tersebut (UMNO) telah berkuasa melebihi 50 tahun di negara ini maka matlamat mereka untuk mempertahankan Putrajaya masih terlaksana. Bagaimana pula PAS mahu mempertahankan Kelantan atau merampas Putrajaya dengan sikap dolak-dalik dan makan kawan sebegini? Adakah PAS sebuah parti yang menaja nama Islam sahaja tanpa memerlukan kuasa? Tanpa kuasa apa yang boleh PAS lakukan? Bolehkah PAS berjuang sendirian bersama puak-puak UG mereka di zaman kebangkitan pihak nasionalisma dan sosialis dewasa ini? Tak perlu berlari kalau baru menapak dah jatuh terjelepuk di kaki UMNO. Selamat tinggal parti Munafik......

    ReplyDelete
  2. yg terbelit semestinya Lee Chin Cheh...

    ReplyDelete
  3. Team force kendalian pkr tak habis habis berjenaka.tahniah bro admin.

    ReplyDelete
  4. Sang pengecut akal kontot masih nak mengacau kat blog aku?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika terasa lebih,makna nya memang ya ler tu.pengomen tak dapat ape ape tapi team force dapat fulus dan material.itu beza nya

      Delete
  5. berbalikah kepada puncanya.... siapa yg mula..dialah yag mesti selesaikan.. jgn kait2 dgn kawan2 PR. sbb semua parti ADA PRINSIP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ada prinsip keluarkan PAS dari PAKATAN ada berani... kalau tidak jangan tikam dari belakan.

      Delete
  6. Bagus admin kerana promosi bahan fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba senaraikan apa yg sdra kata fitnah. Jangan lupa bagitau apa yang benarnya. Jangan jadi macam macai UMNO tuduh semata-mata bukti takde. Orang PAS jauh lebih berakhlak kerana mereka mempunyai akidah yang benar

      Delete
    2. Ini Ahli tak ada akal...

      Delete
  7. Tu sebab aku kata akal kontot. Perkara yang terang dan nyata dikatakan fitnah!

    Ko ni tengok sejarah ke dak?

    ReplyDelete
  8. Tahniah Admin kerana menyiarkan juga komen manusia otak kemetot di atas. Sebenarnya kami yang menulis ini bukannya "diupah" atau "disogok" oleh mana-mana parti. Tak secara langsung memberikan sedikit prespektif yang Melayu ini terlalu berat mahu menerima kebenaran seolah-olah mereka dipimpin oleh Para Malaikat. Mereka ini seperti "ikan kering" yang matanya sentiasa terbuka tapi tak nampak apa-apa selain janggut dan lebai Adi Awe dan Mustofa Ali. Sebenarnya golongan bodoh piang ini pun bukannya ramai dan tak rajin mengundi pun tetapi susah sangat untuk menerima kebenaran jika tak nampak di depan mata. Tapi percaya pula kepada "Iblis" walaupun tak pernah melihat makhluk itu?

    ReplyDelete
  9. sekarang ni bukan pkr yg bergolak...tetapi pas yg buat benda bodoh...

    benda simple jer...
    bila pkr dan dap setuju wan azizah jadi mb...maka sudah dikira majoriti..pas kena ikut majoriti lahhh..
    ini budak sekolah pun boleh paham..
    ada 3 0rang berpakat..2 org setuju..1 orang tak setuju..maka yg 1 orang ni kena ikut majoriti lahhh..

    oleh kerana pemimpin pas darah tak jalan ke otak sebab serban dan kopiah yg jadi ketat di kepala..ini lah jadinya...

    jadi munapik...kah kah kah kah

    i rest my case my loard...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan pakatan budak skolah nak undi majoriti. Pakatan rakyat berpakat atas perkara yg di sepakati. Dan bersetuju untuk tidak brrsetuju dlm perkara yg tidak disepakati. Bukan ny nk kene ikut jugak bile majoriti. Analogi mudah Kalau pn majoriti setuju untuk terjun lubang, takkan kene paksa untuk terjun lubang jugak. Biar mereka memilih untuk ttap tinggal di tepi lubang untuk bersedia menyelamatkn golongan yg terjun lubang mula mula tadi.

      Delete
    2. Mosabit,

      Bukan PKR & DAP sahaja yang bersetuju untuk melantik DSWA sebagai calon MB Selangor Pakatan tetapi PAS juga bersetuju apabila keputusan di buat didalam mesyuarat majlis presiden pakatan. Bukan s3kali mesyuarat tetapi termasuk selepas mesyuarat AJK PUSAT PAS pada 17 ogos.

      Yang tak setuju bukan PAS TETAPI TGHH. Yang kita heran mengapa TGHH sendiri tak hadir mesyuarat majlis presiden pakatan? Dia tu kan Presiden PAS. Orang yang patut hadir s3ndiri untuk membuat keputusan penting macam ni.Melainkan dia takde dalam negeri. Tak heran ke?

      Ok lah kita bol3h terima alasan dia hantar wakil dalam mesyuarat kali pertama kerana sibok. Dia hantar wakil. Mesyuarat kali kedua dibuat selepas mesyuarat AJK Pusat PAS pada 17 ogos di KL. Mengapa dia tak pergi s3ndiri menghadiri mesyuarat kali kedua yang diadakan selepas mesyuarat PAS 17 ogos tu kerana dia sudah berada di KL? Katalah dia xfree. Tak boleh k3 minta tangguh ke satu tarikh yang lain dimana dia free kerana dia memang tak setuju dengan keputusan mesyuarat majlis presiden pakatan yang pertama.Dia sengaja tak mahu pergi dan mengabaikan tanggungjawab sebagai presiden PAS. Sebaliknya dia hantar wakil. Bila wakilnya buat keputusan dia bantah. Cerdik ke macam tu.

      Apa lagi nak auta?

      Delete
  10. X abis2 nk kata kt pas..puncanya sapa..kerja nk salahkn org saja..parti sndiri yg bt masalah..tuding jari pada parti lain...meluat aku ngn bloger pasan bgs nie..x boleh dtegur. .sombong..rasa diri sndiri je btl..bila org x ikot telunjuk abis smua rakan sendiri di bogel kn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini blog tolong orang PAS suruh berfikir dengan praktis...jangan asyik tengok ada kesempatan tidak tengok kawan

      Delete
  11. Abe

    Ini link satu artikel yang baik mengenai PAS yang sedang buat lawak maharaja lawak sekarang. Satu analisa yang baik. Patut dibaca oleh ahli-ahli PAS.

    http://wrlr.blogspot.com/2014/08/kerjasama-dengan-azmin-umno-pas-letih.html?m=1

    ReplyDelete
  12. yang dok paksa nk calon dswa sgt tu sapa?..sapa?

    ReplyDelete
  13. apa nak gaduh2kan, bagi aje 2 nama pada baginda habis cerita. baru aje dpt NSelangor dah nak tunjuk kuasa, kalau dpt memerintah negara bagaimana pulak keegoannya tak tahulah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau baliklah zaman melaka 1512

      Delete
  14. Dulu kat perak, PAS berani lawan sultan, siap golek golek depan istana. Bila berlaku kat selangor, tunjuk 'lebai'. Hehehe

    ReplyDelete
  15. Tghh...you fired
    Mustafa Ali...you fired
    No place for UG here....

    ReplyDelete
  16. Kes MB trenganu..Pas kemain mesra dgn Umno...tpi di Slngor...kwn sndri PAs tikam.
    PAs skrg dah hilang undi bukan melayu....

    ReplyDelete
  17. Di perak mmg jelas sultan x memayungi rakyat majoriti.. di Sgor sultan seorg bijak yg memahami aspirasi rakyat yg x mahu ber mb kan wanita selagi masih ada pemimpin lelaki.. atau yg tinggal dlm pkr skrg hanya pondan2???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian perempuan tidak d iktiraf oleh PAS...perempuan tak pyah undi pas lepas ini

      Delete
  18. Di perak mmg jelas sultan x memayungi rakyat majoriti.. di Sgor sultan seorg bijak yg memahami aspirasi rakyat yg x mahu ber mb kan wanita selagi masih ada pemimpin lelaki.. atau yg tinggal dlm pkr skrg hanya pondan2???

    ReplyDelete
  19. Selepas PRU13, PKR majoriti dah tak mahu memilih Khalid Brahim sebagai MB Selangor sebab mereka dah mula memahami sikap "enau dalam belukar" Khalid yang tidak menghiraukan parti yang berjasa mengangkat seorang gagap di persada MB dan seorang yang seolah-olah tidak berparti dan lebih mesra UMNO dan PAS (banyak memberi jawatan dalam GLC kepada PAS - contoh Menantu Ayam Ade Awe). Pihak PAS yang bermati-matian yang mahu juga melantik Khalid Brahim sebagai MB Selangor. Atas semangat pemaufakatan maka PKR ikutkan juga kerana menjaga rakan yang di kira mempunyai aura Islam barangkali. Kebelakangan ini apabila Khalid mula membuat pelbagai perkara yang diluar perbincangan dan banyak menimbulkan kesangsian ADUN-ADUN PR seperti Lebuhraya KIDEX, perjanjian Langat2 maka apa yang perlu diputuskan oleh PKR? PAS selalunya terutama puak UG akan cuci tangan apabila perkara ini terjadi terhadap PR...... Kesimpulannya, tak perlu bersusah payah nak bermaufakat dengan PAS yang penuh dengan golongan Munafik UG, lebih baik PKR berkerjasama dengan DAP untuk menentukan hala tuju politik negara ini. Jangan pedulikan PAS kerana yang mereka mahu adalah HUDUD sahaja, tidak lebih dari itu. Rakyat di negara ini lebih mementingkan pembelaan dan keadilan kerana telah lama ditindas dan dizalimi UMNO tetapi PAS tidak kisah semua itu kerana para pemimpin mereka tidak pedulikan semua itu yang paling mereka gemari adalah pagi,petang, siang dan malam adalah Keropok Lekor Cicah dengan Hudud (enakmen) dan Nasi Dagang Lauk HUDUD (enakmen) - kononnya Islamik atas nama HUDUD sahaja, perbuatan baik yang lain bukannya Islamik ye?

    ReplyDelete
  20. saya sudah hilang kepercayaan kpd pas...nampak tak berapa pandai bersahabat dan angkuh

    ReplyDelete
  21. Parti tidak munafik tetapi manusia yang berjambang janggut kambing dan melilit kepala dengan serban besar2 sah munafik. Baik mereka dalam parti yang tidak menunjukkan imej sebagai orang2 yang alim tapi akhirnya mereka membuktikan mereka tidak boleh dijual beli oleh pihak musuh.
    UMNO musuh parti pembangkang dan rakyat yang benci pemerintah dan rakyat tidak boleh terima pemimpin dari parti yang melelebel diri mereka alim ulama akhirnya tertangkap sedang dalam perancangan untuk menjatuhkan pakatan rakyat.
    Parti ini kena faham dia menang kerusi sana sini bukan kerana imejnya tetapi kerana rakyat sudah bosan dengan parti pemerintah. Kalau pemimpin parti ini mahu jadi jahat sila lah tinggalkan parti dan saya sokong kenyataan Khalid Samad. Pemimpin munafik ini lebeh baik belah.

    ReplyDelete
  22. bat8

    Terimakasih di atas info/link yang diberikan.

    Anon 7:09 AM

    Benar sdr. sebenarnya itulah hasrat saya tetapi dah disalak ertikan pulak!

    Anon 7:13 AM

    Anon 7:13 AM dan sdr.ku semua.
    Maafkan saya kerana statements saya ini. saya bukan nak cerita perihal saya dan keluarga tetapi oleh kerana ramai tukang komen yang menganggap saya ada salah seorang 'Team Force' yang dibayar.

    Tidak!!!
    Saya tidak pernah dibayar satu sen pun oleh sesiapa sejak blog ini diwujudkan selepas PRU 1998.

    Hasrat adalah memberi kesedaran dan menumpahkan idea kepada sesiapa yang sudi membaca dan meneliti bersesuaian dengan kerja sukarela saya adalah jurulatih dan motivetor yang sering dipanggil oleh Kementerian/Jabatan Belia Dan Sukan untuk mengisi modul latihan mereka.

    Satu lagi, kalau ikutkan kepala hotak orang UMNO saya sepatutnya membantu kerajaan kerana saya diberikan pencen yang agak baik oleh kerajaan. Duit pencen itu sudah cukup untuk hidup dan ber'Leisure' tambahan pula isteri saya adalah seorang Pengurus Negeri bagi sebuah syarikat besar.

    Jadi saya tak perlu diikat dengan bayaran oleh sesiapa. Saya bebas!

    ReplyDelete
  23. Tahniah Admin (Mountdweller). Setiap hari (pagi) saya akan jenguk blog tuan dahulu kemudian Shahbuddin, MSO dan sebagainya. Memang ada di antara komentar blog tuan ini seperti "kucing kurap" selalu suka curi-curi makan dan membawa lari apabila berpeluang berbuat begitu tanpa memberi sebarang fakta dan manfaat kepada penjengok yang lain. Kebanyakkan mereka ini malas membaca dan otaknya begitu kemili (kemetot). Sabor aje lah...

    ReplyDelete
  24. 1Crony

    Terima kasih di atas kunjungan dan sokongan saudara. Kita hanya berkongsi pandangan, persepsi dan idea

    ReplyDelete
  25. Cuma unit Amal pas saje yg Nampak
    Membantu /
    Pemimpin tertinggi ?
    (Tak profesional langsung .seringkali
    Timbulkan masaalah,)
    Islam tak kan dihormati jika begini langkah Pas ,
    Tak layak guna Nama Islam
    Boleh le tukar Nama - PUG

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa