Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, August 23, 2014

Manusia Petualang Begini Ada Dalam Parti Islam?

Rupanya selama ini rakyat tertipu, pengundi ditipu!

Cerita Istana tolak Wan Azizah sebagai MB adalah cerita karut UG

Tulang Besi bisa memberitahu dengan 100% kepastian cerita yang kononnya Ke Bawah Duli Tuanku menolak Wan Azizah sebagai MB adalah CERITA KARUT!!!!!!

Asal jalan ceritanya adalah:

1) Pada 19 Ogos Suhaizan Kayat mengeluarkan kenyataan bahawa nama kedua calon MB ( yakni Azmin Ali) lantaran pertemuan Presiden dengan Ke Bawah Duli pada Hari Raya keempat. 
2) Ramai tidak tau kenyataan Suhaizan Kayat itu adalah sebahagian dari penerangan khas SU Agung, Dato Mustafa Ali sewaktu mesyuarat AJK PAS Pusat pada 17 August. a bukan ciptaan mahupun lakaran Syuhaizan dan ia didengari oleh kesemua AJK2 PAS Pusat. 
3) Selepas kenyataan Suhaizan itu kelam kabut pejabat Presiden PAS membuat kenyataan yang berakhir dgn menafikan berlakunya perbincangan dgn Ke Bawah Duli berkenaan dgn Azmin Ali sebagai calon MB.

Ia adalah penipuan demi penipuan demi penipuan.

Yang jelasnya Istana telah diheret di dalam menjayakan penipuan ini.

Istana dicemari dengan permainan politik kotor dan khianat puak2 UG dalam PAS yang kemaruk nak kekalkan kerajaan perpaduang PAS+UMNO+Khalid Ibrahim.

Semoga ALlah SWT mengutuk dan melaknat puak2 pengkhianat dlm PAS ni.

Cikgu Pa terutamanya main peranan amat licik dalam pengkhianatan ini.

Hakikatnya nama Azmin Ali dicadangkan sebagai percubaan terakhir untuk menghalang Datin Seri Wan Azizah sebagai MB Selangor.

Namun usaha tersebut gagal sebab Azmin sendiri menolak.

Sekarang kononnya hendak dibincangkan semula keputusan 17hb sebab di dakwa ada ADUN2 PKR yang akan melompat dan menyokong Khalid Ibrahim.

Satu mesyuarat rahsia telah diadakan di antara salah seorang ADUN PKR ini namun ia adalah penipuan semata-mata.

Mungkin benar juga Raja tak setuju dgn Wan Azizah menjadi MB. Tapi bukan Raja Selangor tapi Raja Idris

Mari kita ramai berdoa supaya pengkhianatan serta penipuan puak2 UG ini digagalkan oleh Allah SWT

AMIN!!!

12 comments:

  1. I like reading through a post that will make people think.
    Also, many thanks for permitting me to comment!


    Look at my blog post: https://Www.youtube.com/

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Makna nya admin pun mesti mengagumi TB@rahman talib@ahli umno tmn melewar.seperguruan ker?

      Delete
    2. Rilex ar bro.bace jer laaa.mana betul or salah pandai2 lah seniri.dah beso pjgkan?nak bes buat ler blog seniri.bebas nak tulis haper2 n nak tapis komen.aku pon bkn semua mender stuju dgn abe tokey blog neh.ade yg aku menyirap.tp itu sekadar pandangannya utk sama2 mencari kebaikan hdup kita kat dunia neh.

      Delete
  3. Kemungkinan ada 3 by election yg melibatkan pkr...org pas jgn dok tolong apa..kita nak tengok juga ahli pkr buat kerja..ajak nuar berahi tu skali panjat pokok pasang bendera..

    ReplyDelete
  4. Memang ramai petualang terutamanya dalam PAS .Tak kenal ke Dr Zuhdi,Ketua pemuda Pas Terengganu.Alamak Muda ,Bekas Ketua Pemuda Pas dulu,Apa kurangnya dengan tmbalanya.Timbalan menteri besar Kelantan.ramai lagilah .ini kumpulan UG

    ReplyDelete
  5. Dulu2, Brahim Ali, Zulkifli Nordin, Zaharin dikatakan katak lompat.. nah sekarang dlm parti ajaran sesat, parti karoot maroot pun ada pak katak..katak puru..ptuuii.!!

    ReplyDelete
  6. Kalau di renung renung kan , apa ke hal Sultan nak masok champur urusan politik pun ????

    Sultan pun sudah Professional dan Kuat Agama nya ber beda dengan ADUN ADUN dan MP MP PAS yang masih menjeling jeling cicik nak kan Mercedes , Bentley dan Range Rover.

    Vellfire Ahpart tu buat keta keta AhLONG aje yang sibuk jual ikan patin malam malam Jumaat.

    Eh !!!! Orang Orang PAS tu bijak bijak ke , macam aje muka muka macam orang tak bijak aka Benggap ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol tak leh ker miliki keta vellfire.lu ada masalah ker.mengong lg busuk hati mamat sekoq nie.dia ada gak vellfire.lu apa ada.tu yg terlebih busuk hati.

      Delete
  7. Woi kopiradix,kalau tak tolong menolong antara Pakatan,cadangkan sahaja PAS keluar dari PR,senang cerita.Kita sama-sama tengok berapa kerusi yang Pas bolih menang,Kalau di Selangor ni maaf nak cakaplah,dapat 3 kerusi pun mujur.Sudahlah ,jangan bersikap sombong diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana plak jika aku cakap sebalik nya.silap silap pkr cuma ada kerusi plastik jer.

      Delete
  8. Woi kopiradix,kalau tak tolong menolong antara Pakatan,cadangkan sahaja PAS keluar dari PR,senang cerita.Kita sama-sama tengok berapa kerusi yang Pas bolih menang,Kalau di Selangor ni maaf nak cakaplah,dapat 3 kerusi pun mujur.Sudahlah ,jangan bersikap sombong diri

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa