Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, August 31, 2014

Rakyat Dah Menyampah!

Bukan politik yang mengecewakan tetapi Ahli Politik yang memualkan!

'BN atau Pakatan, rakyat kecewa pada keduanya'
mk - 2:17PM - 31 Aug 2014

Anggota parlimen Kluang daripada DAP Liew Chin Tong mengakui ramai pemilih kecewa dengan kedua-dua pihak tidak kira sama ada BN atau Pakatan Rakyat.

Perkara itu, katanya, menjadikan mereka kurang berminat pada politik.

“Politik Malaysia memasuki peringkat tepu yang menyebabkan sokongan kepada kedua-dua pihak, BN atau gabungan pembangkang Pakatan, menurun.

"Diakui ramai pengundi kecewa dengan kedua-dua gabungan dan memilih untuk melibatkan diri daripada wacana politik,” katanya.

Dalam kenyataannya menjelang Hari Merdeka semalam, Liew berkata, Pakatan tidak boleh lagi bergantung sokongan kepada pemilih yang kecewa dengan kerajaan persekutuan sahaja.

6 comments:

  1. Dah samapai masa pas dikleuarkan dr pakatan... Geng professional dlm pas boleh kluar dari pas yg di ketua husam dan nizar... Elok le buka parti baru ... Tinggal hj hadi dan mustafa ali... Depa org yg xboleh buat keputusan... Biarkan... Tgk apa jadi teganu dan kedah bawah hj hadi bukan makinelok tapi makin teruk... Dia ingat perak selangor dan johor ni mcm kat kelantan dan terengganu ke... Kadar bi. Melayu xsama dan corak percaturan juga perlu berubah... Ni le ulamak yg kurang arif bak sosial.. Tetapi dia rif hal agama aja...

    ReplyDelete
  2. Anon 5:43. Merepek macam baru minum air ketum.Asyik2 cerita Kedah dan trengganu, salahkan Pas dan Hj Hadi.Bagaimana dengan Perak. Siapa dan dari parti mana yang jadi Katak? Kedah dan Trengganu Pas kalah tak banyak, beza satu dua kerusi saja. Biasalah dalam politik. Selera pengundi berubah2. Awak ni lahir tahun berapa? Pas dah wujud dipimpin oleh ulamak sebelum Pak Hang lahir. Dan pemimpin2 professional dalam Pas bukan jenis suka merajuk macam hang (Hang orang Pas ke PKR?). Yang doktor saja ada lebih seribu (1000) dalam Pas tahu. Tu tak masuk jurutera, akauntan, pensyarah, peguam. Depa tak sibuk pun macam lulusan SRP macam hang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. XUmno...kalau sdra orang PAS, amat sedih kerana akhlak sdra dalam berhujah tidak mengambarkan ketinggian Islam dalam merai perbezaan pendapat. Dengan orang yang sdra tuduh hanya berkelulusan SRP, lagilah pendekatan yang bijaksana bersesuaian dengan level mereka diperlukan. Sebagai seorang yang berpendidikan tinggi sdra perlu bijaksana serba mempunyai kesabaran yang tinggi apabila be4hadapan de gan mereka kerana mereka tidak mempunyai kecerdasan seperti sdra yang mungkin telah diasuh dengan culculus, finite element dsbnya.

      Sebenarnya akhlak Islam itu juga k3bijaksanaan, hikmah dan sabar.

      Delete
  3. Sya tertarik gn cadangan "Anon" yg menyebut nama Husam n Nizar...

    Hanya kedua dua tokoh ini yg bolh di harap mengembalikan PAS pda landasan yg betul stelah TGNA tidak dapat aktif lagi (Uzur).

    Mari kita berdoa kemalikan lah kedua dua tokoh ini ke saf hadapan utk kejayaan PAS masa akan datang,

    In sya Allah.

    ReplyDelete
  4. Saya suka pakatan kuat supaya umno cemburu. Umno akan tumbang pru 14 nanti. InsyaAllah.....

    ReplyDelete
  5. HUSAN DGN NIZAR ????????

    HAHAHHA

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa