Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, August 24, 2014

Siapa Terlebih Dulu Yang Susahkan Rakyat Selangor?

Budak ni biar betul!
Kenapa bila dah jadi macam ni baru takut susahkan rakyat?
Rentetan kesusahan kepala hotak rakyat sebenarnya akibat perancangan yang tidak menjadi dan terpaksa beralih ke Pelan B bukan?

Rafizi gesa Khalid tidak susahkan rakyat Selangor dengan pembubaran DUN
Published: 24 August 2014
Naib Presiden PKR Rafizi Ramli berkata beliau tidak menolak kemungkinan besar berlakunya Pilihan Raya Negeri (PRN) dan mengarahkan ahli PKR bersiap sedia sekiranya perkara itu berlaku. – Gambar fail The Malaysian Insider, 24 Ogos, 2014.

Naib Presiden PKR Rafizi Ramli menasihati Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berundur secara baik dan jangan menyusahkan rakyat dengan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN).
Rafizi berkata, beliau tidak menolak kemungkinan besar berlakunya Pilihan Raya Negeri (PRN) dan mengarahkan ahli PKR bersiap sedia sekiranya perkara itu berlaku.
"Ada kemungkinan beliau akan mempersembahkan cadangan untuk memperkenankan bubar DUN," kata Rafizi dalam ucapan penggulungan Kongres PKR di Stadium Malawati Shah Alam, hari ini.
Khalid yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pelabuhan Klang akan menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah tidak lama lagi bagi menjelaskan kedudukannya selepas hilang sokongan majoriti Adun Selangor.
"Saya hendak ingatkan Khalid walau berbakul-bakul integriti dan nama baik yang ada sebaik-baiknya uruskanlah peralihan dengan menghormati suara rakyat.
"Jangan berniat untuk sabotaj rakyat dengan membubarkan DUN," katanya.
Menurut Rafizi, PAS akan bermesyuarat esok pagi untuk menentukan sama ada 13 lagi Adun mereka akan menandatangani surat akuan bersumpah menyokong Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon menteri besar Selangor yang baru.
Sebelum ini dua Adun PAS dari Hulu Klang dan Morib bersama-sama 28 lagi Adun Pakatan Rakyat (PR) sudah menyatakan sokongan kepada Dr Wan Azizah untuk menggantikan Khalid. – 24 Ogos, 2014

5 comments:

  1. Rafizi ber cakap betul , Rafizi menjalan kan arahan dan laku kan yang ter baik untuk rakyat.

    Kita perlu sedar bahawa yang benar tetap benar , dan bstil tetap batil.

    Khalid Ibrahim tidak mengikut arahan parti dan ini timdakan tak ber tanggung jawab , maka perlu di buang kerja.

    Apa kah Rakyat itu kuli bagi pemimpin ?

    Kita sebagai rakyat perlu matang dan tidak emosi dalam membuat keputusan hidup.

    Apa kah lebih baik menunggang Keldai di kawasan kerimg seperti Klantan dari menunggang Kuda di Terengganu ?

    Untuk renungan ber sama.

    ReplyDelete
  2. Mengapa perkara yang senang menjadi susah? Jawapan nya ada lah kerana mengambil sesuatu tindakan yang tergesa gesa. Kalau benar TSKI menimbulkan masa'alah mengapa tidak di guna kan DUN untuk undi tak percaya!!! Tak payah di ada kan "LOMPAT KIJANG" di mana akhir nya si pelompat di batal kan lompatan kerana melebihi garis yang di tetapkan.

    Kini setelah kaedaan semakin sukar ada pula suara suara dengan nada ketakutan meminta agar TSKI tidak membubar kan DUN agar tidak menyusah kan rakyat Selangor yang terpaksa keluar mengundi.

    ReplyDelete
  3. Mamat tu study tinggi. Tp x paham apa yg dia sendiri ckp tu...kalo org2 ko sabar tggu habis penggal, masalah ni x timbul...kalo khalid songlap duit rakyat, aku sokong sgt korang gulingkan dia...pelik korang ni, sama je mcm umno

    ReplyDelete
  4. Very nice post. I simply stumbled upon your
    blog and wanted to mention that I've really enjoyed browsing your blog posts.
    In any case I'll be subscribing on your feed and I am hoping you write
    again soon!

    Feel free to surf to my weblog; app marketing

    ReplyDelete
  5. Yg menyusahkan rakyat Sgor adalah Khir Toyo dan UMNGOK sebelum ni. Rafizi ni banyak sangat melancap ke sampai lemah ingatan? Korang para penjilat DSAI la yg bukak peluang kat UMNGOK utk jadikan isu TSKI bahan diorang serang PR Sgor. Bagus la tu kat Perak MB PR dijatuhkan UMNGOK tapi kat Sgor PR jatuhkan MB PR. Cerdik buah pelir!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa